Har været til vækstscanning...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

13. januar 2010

Moderator

Profilbillede for Moderator

Vi som er moderatorer herinde skriver med en anden farve

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. januar 2010

Moderator

Zette skriver:

Zafir, hvorfor er det du skriver med en anden baggrundsfarve? Nu har jeg spekuleret på det længe.

Ja undskyld sidespringet - men når man er nysgerrig, sååååeh

Det er fordi jeg er SÅ speciel - Altså jeg er jo oprydningsdame her på baby.dk ... Alle os der er laver noget her på baby.dk har en anden farve, hvis du ligger mærke til det.

Anmeld

13. januar 2010

smokin

Zafir skriver:

Det er fordi jeg er SÅ speciel - Altså jeg er jo oprydningsdame her på baby.dk ... Alle os der er laver noget her på baby.dk har en anden farve, hvis du ligger mærke til det.

Ja selvfølgelig er du speciel!!!

Men oprydningsdame - hvad laver de? Rydder op i de uartige indlæg? For så må jeg da igang med at skrive et par, så du kan få noget at lave

Anmeld

13. januar 2010

Majbriteriksen

Hej.

Scanningen passer hvis barnets længde og vægt passer sammen. Min 1 fødte blev skønnet stor, men vejede kun 2600g, men var meget lang. og det er det de skønner efter. De måler forskellige steder på kroppen ( lårben, maveomkreds og hovede) og så sætter de tallene ind i computer. De kan jo ikke måle "fyldet", kun knoglerne, så derfor er det kun et skøn, men ikke alle babyer er lige tykke ;-)

Mn anden søn blev skønnet til lige under 4000g om onsdagen og lørdag blev han født 4050g, så der passede det meget godt.

Til gengæld skønnede jordemoderen 100 g ved siden af med 1 søn og 50g med nr 2 så det var flot.

Anmeld

13. januar 2010

Moderator

Zette skriver:

Ja selvfølgelig er du speciel!!!

Men oprydningsdame - hvad laver de? Rydder op i de uartige indlæg? For så må jeg da igang med at skrive et par, så du kan få noget at lave

JEg plejer min ordens ocd Jeg har det skidt, når indlæg kommer forkert i kategori. Så flytter jeg dem...

Anmeld

13. januar 2010

Snuffler25

LauraLW skriver:

min JM var ikke helt sikker på om hun skønnede rigtigt (gættede på 12 - 1300 g i uge 29+0), så jeg blev sendt til scanning... og jo tak det var så ikke et helt rigtigt skøn!

Vi venter så en lille mammut-baby. Er idag 31+1 og baby er skønnet til 2300 g. Jesus kristus siger jeg bare! Ved ikke helt om jeg skal være bekymret...

Laura

Hvornår bliver man sendt til vækstscanning? -jeg var til jordemoder igår, er i uge 28.. og hun skønnede baby til at veje 1300 g.... -  men sagde ikk noget om at det var for lidt eller for meget eller noget?

Er det det?

Anmeld

13. januar 2010

LauraLW

Snuffler25 skriver:

Hvornår bliver man sendt til vækstscanning? -jeg var til jordemoder igår, er i uge 28.. og hun skønnede baby til at veje 1300 g.... -  men sagde ikk noget om at det var for lidt eller for meget eller noget?

Er det det?

jeg blev sendt videre da hun var usikker på vægten. - Jeg var 29+0 og hun mente måske baby var lidt lille m 1200 gram, men det var hun så ikke - tværtimod.

Tror ikke du skal være bekymret, når hun ikke har sagt noget. Og har ikke helt styr på "normalen", det varierer vist meget fra baby til baby.

Anmeld

14. januar 2010

Snuffler25

LauraLW skriver:

jeg blev sendt videre da hun var usikker på vægten. - Jeg var 29+0 og hun mente måske baby var lidt lille m 1200 gram, men det var hun så ikke - tværtimod.

Tror ikke du skal være bekymret, når hun ikke har sagt noget. Og har ikke helt styr på "normalen", det varierer vist meget fra baby til baby.

Nej jordemoderen ville sikkert ha sagt noget, hvis hun mente baby var for lille eller stor - ligesom med jer andre  Det må man da tro på!

Jeg tjekkede lige baby.dk's "uge for uge" artikel under "uge 28":

https://www.baby.dk/videnom/376p406/graviditeten-uge-for-uge-uge-28-babyblink-og-straekmaerker.aspx

Her ser det ud til, at det godt kan passe han vejer 1300 gram ca..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.