min søn på 19 md bider

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.742 visninger
13 svar
0 synes godt om
10. januar 2010

Heidimed lea

Nicolaj på godt 1½år bider... det har han gjort i 2 md nu og i denne weekend har det været helt tosset...   han har 2 større søskende og det er somregel dem det går ud over, idag bed han Rasmus på 5 ret umotiveret og hårdt.

Har i nogle gode råd,  som det er nu sætter vi ham i et hjørne i det rum vi er i, når han gør det.

knus Heidi og vampyr Nicolaj

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. januar 2010

CarinaSB

Min mor bed igen .. ikk hårdt men så min lillebror lærte at det gjorde ondt .. og han stoppede .. han er 1½ år ..

Anmeld

10. januar 2010

LRJ

Heidimed lea skriver:

Nicolaj på godt 1½år bider... det har han gjort i 2 md nu og i denne weekend har det været helt tosset...   han har 2 større søskende og det er somregel dem det går ud over, idag bed han Rasmus på 5 ret umotiveret og hårdt.

Har i nogle gode råd,  som det er nu sætter vi ham i et hjørne i det rum vi er i, når han gør det.

Havde en lillebror der gjorde det samme, og min mor fik af vide af lægen at det hjalp at bide igen, Men det gjorde det ikk her, Det var først da min mors kæreste gav ham en papkasse på 1*1 m som han kunne bide og rive i at min bror blev kureret, OG de papkasse stykker lå ud på 125 kvm i meget meget små stykker, og han blev bedt om at rydde det op.

Han er nu 11 og har ikk bidt nogen siden han var 3

Håber At din søn Stopper snart

og du får noget råd herinde fra

Anmeld

10. januar 2010

lion

Min mor vil sige bid igen.

Jeg har selv svært ved at gøre det, min datter bider også mig lidt lige for tiden, især når hun er overtræt.

Hun bed hul i sin far en dag og han bed igen, så hun kunne mærke det gjorde ondt uden at bide alt for hårdt og hun bider ikk ham mere

Anmeld

10. januar 2010

Pia.

Uha, det er bestemt ikke rart at han bidder, det gør jo pokkers ondt og man bliver enormt forskrækket når det sker. Men han gør det jo ikke fordi han vil gøre andre ondt, han gør det udelukkende fordi han ikke kan udtrykke sig ordenligt, han mangler sprog til at fortælle hvad der gør ham gal, ked af det eller for den sags skyld glad, mange børn bidder også af glæde...

Jeg havde et barn i dagpleje som bed voldsomt meget og kun ønskede opmærksomhed og den fik han jo ved at bidde, heller negativ opmærksomhed end ingen.

Jeg var meget bestemt i min stemme og fortalte at det var meget forkert at bidde, jeg flyttede ham ikke fra legen eller væk fra de andre, den metode brydder jeg mig ikke om og tror ikke man lære dem noget godt ved det.

Det er et normalt adfærd hos børn i den alder og der er desværre ikke meget at gøre ved det. Andet end selvfølgelig at forklare at det gør ondt og vise at de andre børn bliver kede af det.

Børn der bidder bliver desværre meget hurtigt set forkert på, både af personalet i institutionen, eller af de forældre hvis børn bliver bidt, derfor er det selvfølgelig vigtigt at man tager en snak med vuggestuen/dp om hvordan hun/de reagere på problemet...

Håber snart det får en ende, for det er bestemt ikke rart for nogen

MEN FOR GUDS SKYLD BID ALDRIG IGEN...

Knus Pia. 

Anmeld

10. januar 2010

Cris

Vores dreng har også bidt i en lang periode. Han var ca 13 eller 14 måneder indtil han var måske 20 måneder. Han var mit første barn, så det var mig, der blev bidt   Han har bidt både, når han var sur eller når han var meget glad... Nu er han holdt op med det, men han kan finde på at slå en gang i mellem. Jeg tror faktisk, at fordi de ikke kan sætte ord på hvad de vil eller på hvad der sker, så bliver de tosset og bider. Jeg har sagt nej hele tiden, jeg kom ned på hans højde og meget alvorligt har sagt "NEJ, du må ikke bide"  Men heldigvis blev det ikke til et større problem!

Anmeld

10. januar 2010

anna-jonas

Pia. skriver:

Uha, det er bestemt ikke rart at han bidder, det gør jo pokkers ondt og man bliver enormt forskrækket når det sker. Men han gør det jo ikke fordi han vil gøre andre ondt, han gør det udelukkende fordi han ikke kan udtrykke sig ordenligt, han mangler sprog til at fortælle hvad der gør ham gal, ked af det eller for den sags skyld glad, mange børn bidder også af glæde...

Jeg havde et barn i dagpleje som bed voldsomt meget og kun ønskede opmærksomhed og den fik han jo ved at bidde, heller negativ opmærksomhed end ingen.

Jeg var meget bestemt i min stemme og fortalte at det var meget forkert at bidde, jeg flyttede ham ikke fra legen eller væk fra de andre, den metode brydder jeg mig ikke om og tror ikke man lære dem noget godt ved det.

Det er et normalt adfærd hos børn i den alder og der er desværre ikke meget at gøre ved det. Andet end selvfølgelig at forklare at det gør ondt og vise at de andre børn bliver kede af det.

Børn der bidder bliver desværre meget hurtigt set forkert på, både af personalet i institutionen, eller af de forældre hvis børn bliver bidt, derfor er det selvfølgelig vigtigt at man tager en snak med vuggestuen/dp om hvordan hun/de reagere på problemet...

Knus Pia. 

Jeg kunne ikke være mere enig...............for man bider sgu' da IKKE igen. Hvis et barn slår, så slår man da heller ikke igen..............det er jo helt forkert at lære dem at de ikke må bide/slå ved at bide/slå dem...............børn gør jo det vi gør.

Jeg ville nok ta' barnet ud af legen, eller væk fra det han/hun er igang med, og forklare at det må man ikke.............og sige at når man gør sådan, så kan man ikke være med i legen eller andet sjovt. De skal vide at det er socialt uacceptabelt at bide............for så er der ikke nogen der vil lege.

Håber at det løser sig for jer.

Anmeld

10. januar 2010

TbCp

Pia. skriver:

MEN FOR GUDS SKYLD BID ALDRIG IGEN...

Knus Pia. 

det svar tilslutter jeg mig. Har også haft barn i dagplejen dér virkelig bed meget. Og gjorde det samme som dig.

BID IKKE IGEN!!!!!

Anmeld

10. januar 2010

Mira0911

Min datter er 11 mdr og bider os i armene, og slår os begge to i ansigtet...

Anmeld

10. januar 2010

Ni-ko-li-ne

Heidimed lea skriver:

hej

jeg ved ikke om du nogen gange ser god morgen danmark? der har de en børnepsykolog der hedder Lola. hun er simpelthen så god til at forklare sådanne ting.

jeg hørte hende en gang tale om emnet. Hun sagde at det kunne hjælpe hvis man i en periode hold op med at sige "nej" til alt for mange ting. Når barnet gjorde/skulle til at gøre noget det ikke måtte skulle man aflede opmærksomheden med noget andet i stedet.

det kan godt være lettere sagt end gjort, men det er et forsøg værd

held og lykke! jeg er sikker på at fasen snart er ovre...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.