Hjælp til gravitamin/vitaminpiller

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

11. januar 2010

Risen

Er det virkelig nødvendigt at spise vitaminer og graviditamin igennem hele graviditeten ??? Min jordmoder sagde at vi bare skulle stoppe i uge 10 og så kun tage jern?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. januar 2010

Anirak

Risen skriver:

Er det virkelig nødvendigt at spise vitaminer og graviditamin igennem hele graviditeten ??? Min jordmoder sagde at vi bare skulle stoppe i uge 10 og så kun tage jern?

Nej det er ikke nødvendigt at tage Gravitamin igennem hele graviditeten. Folinsyre skal du blot have indtil omkring 13. uge.

Derefter ville jeg tage almindelige vitaminpiller + jerntilskud.

Det er jo en personlig sag, om man tager vitaminpiller generelt, men det er altså overhovedet ikke nødvendigt at tage Gravitamin indtil fødslen.

Anmeld

11. januar 2010

Risen

KarinaRoskilde skriver:

Nej det er ikke nødvendigt at tage Gravitamin igennem hele graviditeten. Folinsyre skal du blot have indtil omkring 13. uge.

Derefter ville jeg tage almindelige vitaminpiller + jerntilskud.

Det er jo en personlig sag, om man tager vitaminpiller generelt, men det er altså overhovedet ikke nødvendigt at tage Gravitamin indtil fødslen.

ja det mente jeg også.. Men har stadig en hel pakke så dem spiser jeg lige færdig og så tror jeg at jeg stopper.. Er nemlig ikke den bedste pillesluger  hehe ..

Anmeld

11. januar 2010

Corn

Jeg er for nærrig til at købe gravitamin, når jeg kan nøjes med alm. vitaminer og så folsyre i starten og jern derudover...

Så jeg har hele tiden kun taget alm vitamin.

Anmeld

11. januar 2010

Vidunderligeunger

min samling af piller hver morgen:

3 kapsler fiskeolie

2 pl. kalk

1 pl. gravitamin

2 pl. penicillin

1 kapsel oregano olie

1 glas mælkesyrebakterie...

om aftenen tager jeg så en pl. jern...

dette på anbefaling af JM og læge...

Anmeld

11. januar 2010

Moderator

Profilbillede for Moderator

Jeg køber bare dem i matas De er billigere end dem på apoteket...

Jeg vil fortsætte med gravitamin i hele min graviditet. Bare fordi prisforskellen er så lille SÅ kan man ligesågodt...

Anmeld

11. januar 2010

Bavianis

Jeg er i 9. uge, og har læst på sundhedsstyrelsens hjemmeside, at det er fint at tage alm vitaminpiller (de er billigere og ligeså gode) sammen med et tilskud af folinsyre (som de nu anbefaler man får 600 mcg af i stedet for før 400) samt et D-vitamin tilskud. Så de tre ting har jeg købt i Bilka, og det var ret billigt.

Anmeld

11. januar 2010

Bavianis

- Og om aftenen inden sengetid tager jeg fiskeolie:-) Så undgår man smagen af makrel dagen igennem:-)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.