NS-træf i Jylland

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

14. januar 2010

JustAnotherName

Trinehw skriver:

tarkkk ja vil gøre alt for det giver endelig besked d. 21

Helt ok 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. januar 2010

grinbidderen

nøøj hvor jeg dov misunder jer dejlige kvinder ville ønske jeg kunne deltage sammen med jer nu kender man efterhånden til så mange af jer at det ville være dejligt at ses irl men det er såå langt væk desværre... i må have en rigtig hyggelig dag..

>>>Knus Gitte

Anmeld

14. januar 2010

JustAnotherName

grinbidderen skriver:

nøøj hvor jeg dov misunder jer dejlige kvinder ville ønske jeg kunne deltage sammen med jer nu kender man efterhånden til så mange af jer at det ville være dejligt at ses irl men det er såå langt væk desværre... i må have en rigtig hyggelig dag..

>>>Knus Gitte

Hvis noget skulle ændre sig og gøre det muligt, så er du hjerteligt velkommen

Anmeld

14. januar 2010

grinbidderen

JustAnotherName skriver:

Hvis noget skulle ændre sig og gøre det muligt, så er du hjerteligt velkommen

åhe hvor er du sød men tror ikke at valdemar ville kunne klare at sidde i et tog i så mange timer både frem og tilbage samme dag, desværre.

Anmeld

14. januar 2010

JustAnotherName

grinbidderen skriver:

åhe hvor er du sød men tror ikke at valdemar ville kunne klare at sidde i et tog i så mange timer både frem og tilbage samme dag, desværre.

Det er helt forståeligt! .....Det var mere hvis I af den ene eller anden "mærkelige årsag" skulle ende på disse kanter alligevel... 

Anmeld

14. januar 2010

grinbidderen

JustAnotherName skriver:

Det er helt forståeligt! .....Det var mere hvis I af den ene eller anden "mærkelige årsag" skulle ende på disse kanter alligevel... 

ja det ved jeg. men det tror jeg ik lige.. hihi men i må ihvertifald have en hyggelig dag. håber vi en anden dag ville kunne samle alle fra ns og mødes det var jo på tale på et tidspunkt..

Anmeld

15. januar 2010

mama09

Anna-jonas skriver:

Job Trine............hvor??? Tillykke.....

som handicap ledsager.... weee total drømmejob...

Anmeld

15. januar 2010

JustAnotherName

som handicap ledsager.... weee total drømmejob...

Jeg har arbejdet som handicaphjælper hos to forskellige.

En ældre kvinde, hvor jeg ikke umiddelbart troede, at det ville blive særlig velfungerende.... Men jeg blev bare SÅÅÅ glad for jobbet! Desværre måtte jeg stoppe helt, da jeg gik på barsel med Bianca.

Det andet sted var hos en jævnaldrende mand. Alt virkede lovende, og jeg var fuld af positive forventninger. Men jeg kunne ikke holde jobbet ud. Det var 12 timers vagter, og vi var kun to ansatte. Den anden sygemeldte sig næsten i samme øjeblik, som jeg blev ansat, og jeg fik så meget ekstra-arbejde ....meget mere end jeg ønskede eller gad. Og jeg havde ingen sted at slappe lidt af i de 12 timer, så jeg stod nærmest konstant ude i køkkenet ....og havde mange toiletbesøg
Jeg sagde op efter få måneder, for jeg trivedes bare slet ikke med at være dér.

Og nu holder jeg barsel indtil midt April. Så står jeg (igen) uden arbejde.
Men jeg tror jeg prøver at søge ind på SOSU-hjælperen. Den starter til maj. Så hvis jeg kommer ind, så har jeg kun lige 10 dage som arbejdsledig.
SOSUen er dog ikke HELT det rigtige for mig egentlig, tror jeg ikke, da det jo primært er ældre mennesker det handler om - plejehjem og hjemmehjælpere. Men det ligger da en smule op af noget af det, som jeg tidligere har beskæftiget mig med (handicappede børn og unge (har været flere forskellige steder - såsom SØllund, Hadsten Bo og aktivitetscenter og Holberghus i Randers) og 4 år i en børnehave i Århus) .....så må jeg jo sidenhen forsøge at dreje det over til noget, som er noget for mig. Vil nok helst ende ud med at blive ansat et sted for fysisk/psykisk udviklingshæmmede. Et center eller hjem for børn/unge eller voksne.

NÅ.....men der var egentligt ingen der spurgte    Hehe 
Kom bare lige i plapre-hjørnet, da jeg læste at det var som ledsager du skal arbejde. DET tror jeg altså også kan være et super dejligt job, så skal man jo netop deltage og hjælpe, når de skal ud og lave forskellige ting. Det kan nemt blive kedeligt, hvis man er hjælper hos én, som ingenting gider og intet særligt laver. Så man bare hænger i deres hjem time ind og time ud, dag efter dag...

Endnu engang STORT TILLYKKE med jobbet.
Fedt for dig, når det er et job du virkelig har ønsket at få 

Anmeld

15. januar 2010

mama09

JustAnotherName skriver:

Jeg har arbejdet som handicaphjælper hos to forskellige.

En ældre kvinde, hvor jeg ikke umiddelbart troede, at det ville blive særlig velfungerende.... Men jeg blev bare SÅÅÅ glad for jobbet! Desværre måtte jeg stoppe helt, da jeg gik på barsel med Bianca.

Det andet sted var hos en jævnaldrende mand. Alt virkede lovende, og jeg var fuld af positive forventninger. Men jeg kunne ikke holde jobbet ud. Det var 12 timers vagter, og vi var kun to ansatte. Den anden sygemeldte sig næsten i samme øjeblik, som jeg blev ansat, og jeg fik så meget ekstra-arbejde ....meget mere end jeg ønskede eller gad. Og jeg havde ingen sted at slappe lidt af i de 12 timer, så jeg stod nærmest konstant ude i køkkenet ....og havde mange toiletbesøg
Jeg sagde op efter få måneder, for jeg trivedes bare slet ikke med at være dér.

Og nu holder jeg barsel indtil midt April. Så står jeg (igen) uden arbejde.
Men jeg tror jeg prøver at søge ind på SOSU-hjælperen. Den starter til maj. Så hvis jeg kommer ind, så har jeg kun lige 10 dage som arbejdsledig.
SOSUen er dog ikke HELT det rigtige for mig egentlig, tror jeg ikke, da det jo primært er ældre mennesker det handler om - plejehjem og hjemmehjælpere. Men det ligger da en smule op af noget af det, som jeg tidligere har beskæftiget mig med (handicappede børn og unge (har været flere forskellige steder - såsom SØllund, Hadsten Bo og aktivitetscenter og Holberghus i Randers) og 4 år i en børnehave i Århus) .....så må jeg jo sidenhen forsøge at dreje det over til noget, som er noget for mig. Vil nok helst ende ud med at blive ansat et sted for fysisk/psykisk udviklingshæmmede. Et center eller hjem for børn/unge eller voksne.

NÅ.....men der var egentligt ingen der spurgte    Hehe 
Kom bare lige i plapre-hjørnet, da jeg læste at det var som ledsager du skal arbejde. DET tror jeg altså også kan være et super dejligt job, så skal man jo netop deltage og hjælpe, når de skal ud og lave forskellige ting. Det kan nemt blive kedeligt, hvis man er hjælper hos én, som ingenting gider og intet særligt laver. Så man bare hænger i deres hjem time ind og time ud, dag efter dag...

Endnu engang STORT TILLYKKE med jobbet.
Fedt for dig, når det er et job du virkelig har ønsket at få 

Jamen vil da gerne læse dit "lille" livs stykke

Du har da en del erfaringer med forskellige mennesker, må man sige.. Nogen er heldige at være personlig hjælper og så det bare fungere godt - så øv at det var så hårdt sidste gang for dig.. tror hellere ikke jeg vil kunne klarer 12 timer i et hjem med en der er feks. er "helt væk" - respekt til dem der kan...

Vil helst hellere ikk på plejehjem - men ja man skal aldrig sige aldrig..

Jaa synes da du skal ta soso hjælperen, det skader jo ikke at ha den ligemeget hvad du så vælger senere hen

Mit nye job - er som LEDSAGER for hele Aalborg kommune - så jeg skal ud til 2 -3 forskellige personer hver dag..(kan være en spasser eller en der sidder i kørerstol osv) De fleste handicapper har 15 timer til rådighed hver mdr, og bruger normalt 3-4 timer om ugen af gangen - så kan være jeg skal med en ud og handel i 3 timer, eller bare sidde og glo i sallings cafteria i 3 timer, eller med i bio osv.

Men der kan også være en der væger at bruge 8 timer 1 dag, feks. og vil til århus og hjem igen - så skal jeg bare pænt følge med på den tur

Glæder mig meget, da det ikke kun er ved 1 person, men nye mennesker hver dag. Bliver en udfording ja, men også spændende..

Vil også rigtig gerne på et sted som dig med udviklingshæmmende, men en ting af gangen

og tak

Anmeld

19. januar 2010

JustAnotherName

Trine og Ida, jeg skal lige høre, om der er fordelt mellem Jer, hvem der medbringer hvad til vores træf den 6/2?

Julie vil også gerne komme  
Hun medbringer plastik-bestik, krus og paptallerkner.

Så mangler vi vist bare nogle drikkevarer også, såsom saft og juice eller lignende.

Ida laver kage.

Mette bager boller + smør.

Jeg sørger for the og kaffe (tager maskiner med derop) + sukker og fløde.

Tina sørger for noget til børnene ....ala ostehapsere og frugt.

.....Så er der vel også alt hvad vi måtte have brug for, er der ikke??

Nå jo, og så tager vi hver mand 5 stykker legetøj med, så der er en masse forskelligt, som børnene kan deles om og lege med 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.