ØV dumme dumme drømme

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8. januar 2010

lion

'Nej det må ikk være sjovt at ha maridt og så tit og måske flere stykker om natten.

Jeg håber at Liva ikke har det.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. januar 2010

TbCp

michella80 skriver:

jeg siger det lige igen: AMETYSTER!!!!

Ja det er jo et forsøg værd.... jeg har bare sådan en ide om at man skal tro på at det virker, for at det virker 

Anmeld

8. januar 2010

Barbamama

TbCp skriver:

Ja det er jo et forsøg værd.... jeg har bare sådan en ide om at man skal tro på at det virker, for at det virker 

ja vent nu og se hi hi. Min faster har aldrig troet på det og der er en sten der hedder blodsten og man kan godt blive rigtig svimmel af at have den på. Hun lånte min mors halskæde engang. Hun fik den på mens hun sad ned. Da hun så lige skulle ud i køkkenet svimlede det hele for hende og hun råbte bare "tag den af tag den af". Det har vi grint af mange gange.

Anmeld

8. januar 2010

Skouboe

TbCp skriver:

Ja så er de der igen, mareridtene.

Er vågnet grædende de sidste nætter.

Den anden nat drømte jeg at Carsten var gået i vrede med 3 andre kvinder. Jeg ledte efter ham hele natten og på et tidspunkt begyndte der at komme åbne kister med lig og jeg måtte kigge i dem allesammen for at se om han lå der.

I nat var det også noget med at han gik fra mig.

Har ellers haft en rimlig lang periode uden mareridt men nu er de desværre vendt tilbage.

Hader det og kan ikke falde i søvn om aftenen af frygt for hvad der kommer.....

Jeg kan måske hjælpe dig - jeg har lidt af mareridt i mange år, og har efterhånden lært sat kontrollere dem. 

Jeg er på arbejde nu, og kan ikke lige skrive en lang roman, men jeg skriver mere til dig i aften.

Indtil da - prøv at google "Lucid Dreams"

Anmeld

8. januar 2010

JustAnotherName

Skouboe skriver:

Jeg kan måske hjælpe dig - jeg har lidt af mareridt i mange år, og har efterhånden lært sat kontrollere dem. 

Jeg er på arbejde nu, og kan ikke lige skrive en lang roman, men jeg skriver mere til dig i aften.

Lyder spændende....Jeg vil også gerne læse med.... 

Anmeld

8. januar 2010

TbCp

Skouboe skriver:

wikipedia er min ven

Der står en hel del om det som jeg vil læse lidt senere.

MEn er spændt på at høre hvordan du har fået styr på mareridtene 

Anmeld

8. januar 2010

JustAnotherName

TbCp skriver:

Ja så er de der igen, mareridtene.

Er vågnet grædende de sidste nætter.

Den anden nat drømte jeg at Carsten var gået i vrede med 3 andre kvinder. Jeg ledte efter ham hele natten og på et tidspunkt begyndte der at komme åbne kister med lig og jeg måtte kigge i dem allesammen for at se om han lå der.

I nat var det også noget med at han gik fra mig.

Har ellers haft en rimlig lang periode uden mareridt men nu er de desværre vendt tilbage.

Hader det og kan ikke falde i søvn om aftenen af frygt for hvad der kommer.....

Øv, det er bare så grimt med sådanne drømme.
Det er jo ens virkelighed, mens man er i det.... Rigtig ubehageligt, og det kan hænge ved længe og påvirke én i lang tid efter man er vågnet op også.

Træls at du sådan døjer med marridt ofte i perioder 
Og synd, hvis Liva skal opleve at få det ligesådan. Det håber jeg ikke!

Jeg ved at nogle bruger DRØMMEFANGERE....Men om det virker?!?
Men de er vist ikke så dyre at anskaffe, og der kan jo ikke ske noget ved, at give det et forsøg. TÆNK hvis nu sådan en lille ting KUNNE gøre en forskel. SÅ er det da bare om, at få sådan én lille fin en hængt op over Liva's seng også 

Jeg har også perioder med marridt. Men heldigvis ikke så ofte endda.
Men mine marridt er også MEGET VIRKELIGE for mig, mens jeg drømmer.
Og jeg kan være påvirket af det i lang tid efter jeg vågner også.

Som barn havde jeg en tryg drøm, som vendte tilbage igen og igen.
Der lettede vores hus fra jorden, og alt hvad jeg holdte af af ting og mennesker, var med. Så svævede vi rundt i vores egen lille verden dér, hvor intet kunne skade os eller ændre på noget 

En anden tilbagevendede drøm jeg ofte har haft, er én hvor jeg hæsblæser afsted og har travlt hele tiden for at nå ting ....skal kaste mig efter et tog som er ved at køre og har bare i det hele taget travlt hele tiden og skal passe på og redde ting, andre og mig selv. Meget stressende! Og når jeg vågner, kan jeg føle mig helt udmattet efter sådan en stressende og travl nat   .....så er det surt at skulle på arbejde!

Jeg har også haft en del ubehagelige drømme, hvor Kenneth forlader mig, eller er utro eller lyver og sårer mig. Og når jeg er vågnet, har jeg faktisk ind imellem båret nag ...hehe. Stakkels mand, han har jo intet gjort *griner* ....men det gjorde ondt og føltes så virkeligt, mens jeg drømte det. SÅ det kan godt lige tage lidt tid, at få følelsen ud af kroppen igen.

Jeg kan sagtens forstå dig. Jeg HADER selv at have marridt.
Og jeg håber for dig, at du snart må slippe af med dine igen....

Anmeld

8. januar 2010

Skouboe

Som lovet kommer her lidt mere.

Lucide drømme betyder basalt set at man klar over at man drømmer mens man drømmer. Jeg led meget af mareridt da jeg var yngre, måden jeg fik bugt med det var på 2 fronter.

Dels arbejdede jeg på at blive bevidst om at det var en drøm og dels lærte jeg at styre hvad jeg drømte om.

Det var svært i starten og jeg var faktisk ved at give op et par gange, indtil det lykkedes mig første gang at styre mine drømme - det er en fantastisk følelse - ligesom at være med i en film.

Jeg brugte metoden hvor jeg sov i 5-6 timer og derefter stod op til jeg var helt vågen. Derefter gik jeg i seng igen og tænkte på hvad jeg ville drømme om, fx en ferie. 

Jeg lå så og forestillede mig en masse detaljer fx hvordan hotellet så ud, og stranden og hvor dejligt det var at gå en tur med bare tæer i sandet. Nøgleordet er detaljer - du skal kunne mærke sandet mellem tæerne. Når man falder i søvn på den måde, fortsætter man ofte ferien i drømmen - man har pludseligt selv bestemt hvad man drømmer om.

http://en.wikipedia.org/wiki/Lucid_dream giver en god introduktion til konceptet samt nogle teknikker - derefter må man i gang med at øve sig og finde ud af hvad der virker bedst på en selv.

Mht til Liva og mareridt ville jeg nok prøve næsten det samme. Tage hende ind i jeres seng når hun er bange og forklare hende at nu skal vi prøve en leg, hvor vi tænker så mange glade og gode tanker at mareridtet slet ikke kan være med, og er nødt til at forsvinde. Og så ellers få hende til at lægge sig ned ved siden af dig og lukke øjnene og så begynder du at hviske til hende - ca det samme du ville sige til dig selv. Hun skal bare lukke øjnene og koncentrere sig om at forestille sig hvad du siger til hende

"Prøv at forestille dig at vi er på ferie. Vi er på en strand. Nu sætter vi os begge to ned og tager sko og strømper af og begraver tæerne i sandet. Kan du mærke det lune sand mellem tæerne?" 

- og videre i den dur indtil hun sover.

På et eller andet tidspunkt vil jeg gætte på at hun lærer at gøre det selv 

Held og lykke med det - og lad mig vide hvordan det går. Og hvis du har spørgsmål, så spørger du selvfølgeligt bare.

Anmeld

8. januar 2010

JustAnotherName

Skouboe skriver:

Som lovet kommer her lidt mere.

Lucide drømme betyder basalt set at man klar over at man drømmer mens man drømmer. Jeg led meget af mareridt da jeg var yngre, måden jeg fik bugt med det var på 2 fronter.

Dels arbejdede jeg på at blive bevidst om at det var en drøm og dels lærte jeg at styre hvad jeg drømte om.

Det var svært i starten og jeg var faktisk ved at give op et par gange, indtil det lykkedes mig første gang at styre mine drømme - det er en fantastisk følelse - ligesom at være med i en film.

Jeg brugte metoden hvor jeg sov i 5-6 timer og derefter stod op til jeg var helt vågen. Derefter gik jeg i seng igen og tænkte på hvad jeg ville drømme om, fx en ferie. 

Jeg lå så og forestillede mig en masse detaljer fx hvordan hotellet så ud, og stranden og hvor dejligt det var at gå en tur med bare tæer i sandet. Nøgleordet er detaljer - du skal kunne mærke sandet mellem tæerne. Når man falder i søvn på den måde, fortsætter man ofte ferien i drømmen - man har pludseligt selv bestemt hvad man drømmer om.

http://en.wikipedia.org/wiki/Lucid_dream giver en god introduktion til konceptet samt nogle teknikker - derefter må man i gang med at øve sig og finde ud af hvad der virker bedst på en selv.

Mht til Liva og mareridt ville jeg nok prøve næsten det samme. Tage hende ind i jeres seng når hun er bange og forklare hende at nu skal vi prøve en leg, hvor vi tænker så mange glade og gode tanker at mareridtet slet ikke kan være med, og er nødt til at forsvinde. Og så ellers få hende til at lægge sig ned ved siden af dig og lukke øjnene og så begynder du at hviske til hende - ca det samme du ville sige til dig selv. Hun skal bare lukke øjnene og koncentrere sig om at forestille sig hvad du siger til hende

"Prøv at forestille dig at vi er på ferie. Vi er på en strand. Nu sætter vi os begge to ned og tager sko og strømper af og begraver tæerne i sandet. Kan du mærke det lune sand mellem tæerne?" 

- og videre i den dur indtil hun sover.

På et eller andet tidspunkt vil jeg gætte på at hun lærer at gøre det selv 

Held og lykke med det - og lad mig vide hvordan det går. Og hvis du har spørgsmål, så spørger du selvfølgeligt bare.

Waow....teknikken er skrevet bag øret. Det vil jeg prøve engang, når jeg vågner badet i sved, og ikke vil falde i søvn til den samme drøm igen 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.