BOBS - det er fuldstændig ligesom min mor - hun er også ustoppelig. I dag spurgte hun mig 3 gange pr. tlf om ikke hun skulle tage en uge fri fra job omkring min termin. Alle gange sagde jeg "nej tak".
Så sagde hun at "vi skulle passe på, at vi ikke afviste alle så meget, at de blev sure - tænk på Adams forældre" - her refererer hun til fortrolig info jeg har delt med hende ang. mine svigerforældre som SLET ikke gider børnebørn. Det er så ondsindet en kommentar!!! Hun udnytter information jeg har delt med hende, og bruger det imod mig. Hun truer mig med at hun bliver sur, hvis jeg ikke tager imod hendes tilbud... Det er som om hun forsøger at manipulere sig ind i mit liv...
Og BOBS jeg har kender godt den sorg der følger med den erkendelse om, at ens mor ikke er en "god nok mor". Det er så hårdt, og folk har rigtig svært ved at forstå det! Jeg tror mange af mine veninder tænker, at det er mig som er sur og besværlig, når jeg ikke vil have min mor tæt på mig - men det er fordi de ikke ved hvor omkostningsfuldt det er for mig, når hun så igen og igen svigter... Jeg tror aldrig jeg kommer mig 100% over at min mor ikke er, som jeg ville ønske hun var. Den eneste løsning er at blive ved med at "bekæmpe" hendes forsøg på at komme tæt på. Det er bare svært, for jeg vil jo så gerne have et nært forhold med min mor - det går bare ikke...
Min mor er også det mest elskelig og engagerede (og manipulerende) menneske jeg kender. Hun er meget "dramatisk" og karismatisk og har heller ingen grænser -eller respekt for andres grænser. Hun er overfølelsesladet - græder nok 5 ud af ugens 7 dage. Det hele kommer hurtigt til at handle om hende, og så er der ingen plads til os andre...
Michala - problemerne med min mor begynder også altid med, at jeg afviser hende eller siger nej. Så begynder vanviddet med manipulation, stikpiller, optrapning af konflikt osv. Selv om jeg ved hun prøver at gøre mig vred, så hun fx kan smække røret på - og dermed er JEG den afviste, ikke hende, så kan jeg stadig sommetider ikke styre det...
Jeg havde også en "pause" fra min mor på 1/2 år... Jeg troede det hjalp, men desværre er tingene stadig de samme og hun har stadig virkelig slemme adskillelsesissues som jeg stadig kæmper med næsten dagligt... Jeg tror desværre det eneste jeg kan gøre er, at blive bedre til at tackle det selv... Og ikke hoppe med på "vognen".
Anmeld