Mor driver mig til vanvid...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.978 visninger
19 svar
0 synes godt om
7. januar 2010

baby2010

Hej tøser,

jeg er sikkert ikke den eneste, men min mor driver mig til vanvid! Jeg ved jeg ikke kan ændre på hende, men kun ændre på den måde jeg reagerer på hendes opførsel. Det er bare som om jeg ikke kan styre det sommetider!!  Ingen kan få mit pis i kog på samme måde som hun kan. Selvom jeg har taget adskillige timers terapi omkring hende, så føler jeg mig stadig helt ude af stand til at standse konflikten, når hun først kommer i gang...

Er der nogen som kender det?

Det skal siges at min mor har psykiske problemer pga. en hård barndom - ingen diagnoser, men hun kan ikke tåle afvisninger og har en ekstremt egoistisk handlemåde. Jeg kan overordnet set ikke regne med hende. Hun skal holdes væk i armslængde, for eller skuffer eller sårer hun mig, når hun kommer tæt på.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. januar 2010

Malou Vilma Nørgaard

ej, det jeg ked af at høre, at du og din mor ikke kan sammen, men det lyder da heller særlig fedt at hun ikke kan klare afvisninger.. øv.. og hvor er det ærgeligt at hvis hun kommer for tæt på skuffer hun..

jeg kan ikke sige jeg har det på samme måde, da min mor er den bedste mor i verden, hun hjalp mig som ingen anden, da jeg stod gravid og forladt af eks'en.. og har altid støttet mig, lige meget hvad..

Anmeld

7. januar 2010

LRJ

baby2010 skriver:

Hej tøser,

jeg er sikkert ikke den eneste, men min mor driver mig til vanvid! Jeg ved jeg ikke kan ændre på hende, men kun ændre på den måde jeg reagerer på hendes opførsel. Det er bare som om jeg ikke kan styre det sommetider!!  Ingen kan få mit pis i kog på samme måde som hun kan. Selvom jeg har taget adskillige timers terapi omkring hende, så føler jeg mig stadig helt ude af stand til at standse konflikten, når hun først kommer i gang...

Det skal siges at min mor har psykiske problemer pga. en hård barndom - ingen diagnoser, men hun kan ikke tåle afvisninger og har en ekstremt egoistisk handlemåde. Jeg kan overordnet set ikke regne med hende. Hun skal holdes væk i armslængde, for eller skuffer eller sårer hun mig, når hun kommer tæt på.

Kender det ikk li med min mor,

Men min far kan jeg virkelig blive Gal på, Snakker os meget med min psykolog om ham, Han Valgte jo da jeg var 1 år han ikk ville se mig mere, og så 13 år senere ville han gerne igen, ( for der var jeg over børneperioden ) og jeg tog ham jo til mig, men Det viste sig bare at han Er pisse egoistisk, Han kunne ringe 30 min før han skulle hente mig for at jeg kunne se ham, og sige han ikk havde tid alligevel, og så stod min mor der med en grædende mig, og måtte aflyse hendes aftaler, han Glemte min fødselsdag 4 år i streng, og julegaven fik jeg heller ikk, Han interesserede sig ikk rigtigt for mig, Og den eneste grund til at han huskede min fødselsdag sidste år var pga hans kone og det at købe gave til mig til jul er kun pga hans kone, Han har bare altid Svigtet mig, og derfor er jeg meget meget Gal på ham, og snakker faktisk kun med ham når min kæreste sys vi li skal besøge dem, de ringer ikk selv til os og inviterer os, Og derfor har jeg os valgt at han ikk kommer til at være Morfar for mit barn, ( det bliver min mors Kæreste der gør det i stedet), han får titlen Bedstefar, og så må vi se  om han er bedre til at være bedstefar for Barnet end han var til at være far for mig.

Min mor har ALDRIG villet tale ondt om min far foran mig, jeg skulle selv finde ud af hvordan han var, og Det har jeg så fundet ud af nu.

Anmeld

7. januar 2010

oo

jeg har også sådan en mor og det er dybt frustrerende! jeg har fundet ud af at vores forhold blir MEGET bedre med en betalingsbro imellem os

Anmeld

7. januar 2010

MyBaby

Tjuhl skriver:

jeg har også sådan en mor og det er dybt frustrerende! jeg har fundet ud af at vores forhold blir MEGET bedre med en betalingsbro imellem os

Jeg kender bare alt for godt. Der er altså noget i alle familier!

Mine forældre er godt nok også en prøvelse ind imellem :0)

Og mine svigerforældre kan altså også være en udfordring.

Vi bor meget tæt på dem begge to og det skaber altså nogle gange nogle konflikter, som man ville have været foruden, hvis der var et par timers kørsel imellem! :0)

Så dette må være endnu en opfordring til Baby2010, at du skal trække teltpælene op og kommer herover til det jyske til mig....

Kram

Anmeld

7. januar 2010

BOBS

baby2010 skriver:

Hej tøser,

jeps har en nøjagtig magen til

og.....ja vi bor også alt for tæt på hinanden, og det er mega opslidende at have sådan en forælder.....men også lærerigt når man så ser sit lille myrekryb....efter jeg har fået hende synes jeg at jeg er blevet bedre til at min mor ikke kan få lov at krybe under huden mere som hun kunne før....men helt fred ja så skulle jeg også flytte laaangt væk eller så er det den dag hun ikke er her mere. og der gider jeg ikke stå og fortryde, at jeg evt. slog hånden af hende....også for min datters skyld, og det har på en eller anden måde givet mere ro ... og på en eller anden måde kan hun bare ikke tricke mig mere på samme måde.Jeg tager min datter ud til hende ind imellem så de kan se hinanden, og må jo efterhånden som den lille trold bliver større forklare hende så godt jeg kan hvis mormor ikke ige opfører sig helt rigtigt...det råd fik jeg da jeg stod i et dilemma om hvorvidt jeg skulle se min mor eller ej vigtigst af alt om min datter skulle. Og det råd er jeg glad for nu. Det kom fra en som har arbejdet med "sådanne" mennesker og deres pårørende.

Anmeld

7. januar 2010

Moderator

Profilbillede for Moderator

Jeg kunne have skrevet dit indlæg. Det er nøjagtig som at høre min historie... Suk.

Jeg kan dog en anelse bedre tackle min mor, efter jeg læste om hendes diagnose og det... - Hun er tidligt skadet og senere svingdørsbarn, med alt hvad det følger med sig.

jeg har ingen råd, men pt. har jeg en aftale med min mors psykolog at jeg kan skrive til hende og lukke lort ud, når jeg har brug for det og det bliver for meget.

Jeg kan kun give dig et KRAM og at vi er i nøjagtig samme båd. - Mht det lyder det i hvertfald som. - Derudover har min mor også en super kærlig side, det er bare ikke den der hersker hele tiden desværre...

Anmeld

7. januar 2010

baby2010

Ej det er virkelig godt at høre piger... Jeg er så træt så træt... Jeg håber VIRKELIG at det bliver bedre, når vores søn kommer - som du sagde BOBS. Og Nina - dig kommer jeg sgu snart over til, hvis det fortsætter  Kan vi ikke tales ved en af dagene? Kunne godt bruge en sludder.

Det er nærmest en gang om måneden at min mor enten svigter eller opfører sig helt vildt egoistisk.

- En af de sværeste ting at tilgive var, at hun smed mig ud som 19-årig...

- Hun har også altid SVINET min far til efter de blev skilt.

- Sidste år sendte hun mig en regning på 15.000,-. Fra jeg var 18 og til nu hvor jeg er 29 har hun skrevet ned hver gang hun har så lidt som hjulpet mig med at betale en tlf. regning.

Hun presser sig ind i mit liv og vil dominere og bestemme fx at tage med til fødslen og være dagpleje for vores søn og tage 1 uge fri omkring min termin. Jeg ved det ikke er mine behov, men hendes egne hun vil imødekomme. Det er som om hun tror vores søn er hendes eget barn. Det er ret skræmmende, og jeg er rigtig bekymret for hvordan det bliver i fremtiden med vores søn osv...

Anmeld

7. januar 2010

memuffin

Tjuhl skriver:

sådan er det også med min mor... desværre har hun brobizz

Anmeld

7. januar 2010

oo

memuffin skriver:

sådan er det også med min mor... desværre har hun brobizz

yikes!!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.