sidder og hyler pga. den skide tisse ryg!!!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

997 visninger
14 svar
0 synes godt om
7. januar 2010

Ni-ko-li-ne

undskyld tøser, det må ud nu!!

jeg skal nok forklare hele historien en anden dag, lige nu er jeg bare frustreret!

endelig troede jeg der skete noget, som hjalp! endelig kom jeg til scanning og fik svaret... og så siger lægen jo at han ville henvise mig til kirurgisk vurdering! det var tilbage i nov 09, jeg har stadig ikke fået en tid! har lige haft deres sekretær i røret, de når det ikke inden for venteliste garantien..... og der kunne godt gå mere ent 7 uger!! men jeg havde naurligvis den mulighed at kontakte en visitator i regionen og blive henvist til et andet sted hvor det kunne gå hurtigere......

jeg ved snart ikke om jeg kan kæmpe længere!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. januar 2010

TbCp

ka-ri-na skriver:

jeg skal nok forklare hele historien en anden dag, lige nu er jeg bare frustreret!

endelig troede jeg der skete noget, som hjalp! endelig kom jeg til scanning og fik svaret... og så siger lægen jo at han ville henvise mig til kirurgisk vurdering! det var tilbage i nov 09, jeg har stadig ikke fået en tid! har lige haft deres sekretær i røret, de når det ikke inden for venteliste garantien..... og der kunne godt gå mere ent 7 uger!! men jeg havde naurligvis den mulighed at kontakte en visitator i regionen og blive henvist til et andet sted hvor det kunne gå hurtigere......

Åhhh hvor er det da også bare nog møg!

Jeg har simpelthen så ondt af dig

Men Karina du KAN godt kæmpe til du når i mål, selvom det hele bare virker total uoverskueligt nu... du KAN!!! Det ved jeg!!!

Både for din egen men også for din families skyld.

Og så må du råbe og skrige alt det du vil herinde og sige hvis du har brug for hjælp, jeg er klar til at hjælpe og det er jeg sikker på der er mange flere herinde der også er

Anmeld

7. januar 2010

Vinker

Sødeste Karina.... Det er virkelig OKAY at råbe og bruge STORE ord - Det er helt acceptabelt at du har brug for at græde, skælde ud og bare brokke dig. Vi er lige her for dig og hvis du vidste hvor meget vi ønsker at kunne hjælpe dig!

Jeg kan slet ikke forestille mig hvor forfærdeligt det må være at have så mange smerter. At være så besværet af ryggen hver dag og ikke kunne gøre end skid andet end at vente på hjælpen.... Jeg synes det er vildt flot at du er kommet igennem så mange dage og virkelig prøvet at holde modet oppe og bare kæmpe den seje kamp mod smerterne. Det kræver virkelig vilje og styrke at holde det ud og forblive i troen om at det nok skal blive bedre. Nu må du ikke give op for så er det som om det hele er spildt. Og ja det er nemt for mig at sidde her og sige det til dig, men jeg ville inderligt ønske at jeg kunne gøre noget for at du skulle kunne få det bedre! Jeg føler mig så hjælpesløs og det gør sgu ondt at jeg ikke kan gøre det bedre for dig....

Keep on fighting!!!!

Og husk nu at læs af på os herinde. Det er sikkert rart at få rast ud en gang imellem. Ha lov at brokke sig og bare synes at det hele er noget lort. Og bagefter få at vide at det sgu er helt iorden at være vred, gal og brugt!!

Håber du er kommet dig ovenpå influenzaen og at du undgik at smitte Nikoline og Martin!

Tænker på dig!

Anmeld

7. januar 2010

Ni-ko-li-ne

først var jeg på reumatologisk af på OUH, helt tilbage da Nikoline var ca 3mdr, der mente de de skulle csanne mine SI led. Trods det faktum at jeg havde symptomer som sidst jeg blev opereret for prolapser. det viste sig at mine SI led var fine og så ville man ikke csanne mere, jeg blev henvist til genoptræning. jeg begyndte i genoptræning, fyssen kunne godt se at det ikke stod godt til.

efter et stykke tid med træning, blev smerterne bedre og jeg fik det lidt bedre. der gik dog endnu ganske kort tid og så fik jeg det meget værre end før! fyssen stoppede træningen, for der måtte være noget andet galt.

jeg gik noget tid. for at se om jeg fik det godt nok til at træne, men nej! så tog vi op til min læge igen, hun kunne godt se jeg ikke var ok, men hun kunne ikke gøre så meget. Så hun henviste mig til rygcenteret i Ringe. Da jeg endelig havde en tid der, blev jeg undersøgt af en bekymret overlæge, som måtte konstatere at jeg ingen reflekser har i højre fod og svage i venstre. samt at jeg har meget nedsat kraft i højre ben, udover de smerter jeg naturligvis har i lænden. Han sendte mig til scanning igen, med den besked at det nok var prolapser og at de var store.

ganske rigtigt, 3 store fede bredbasede prolapser i lænden. i de tre nederste diskus. den midterste af dem har jeg fået fjernet for 4 år siden! jeg blev chokeret og ked af det. Lægen vurderede at der var blevet brugt nok tid på træning, og at der måtte en kirurgisk vurdering til. Han ringede til en kirurg i Middelfart på rygcenteret derovre. Og henviste mig dertil. efter 14. dage havde jeg stadig ikke fået et brev med en tid, så jeg kontaktede dem i Middelfart, de havde ikke fået min henvisning men kunne se den var sendt til OUH!

jeg ringede til dem der lavede henvisningen, og de kunne godt se det ikke var som det skulle være.(det var en torsdag). Overlægen var ikke på afd. den dag og næste dag var der kursus, men hun ville sende ham en mail. om onsdagen ringer jeg igen og finder ud af at han har været syg, så der er stadig intet sket. i mandags ringede jeg så igen og hun ville lægge en seddel til ham. igår ringer je igen og får fat i den sekretær som er ved at rede trådene ud, hun får fat i Middelfart og beder dem kontakte mig, de har nu min henvisning!

jeg ringer til Middelfart idag og får fat i en sød sekretær, der fortæller mig at de har 8 læger. 8 læger som skal visitere, have ambulante samtaler og operere!!! så lige nu var der en flaskehals ved visitationerne! hun kunne se at de ikke ville kunne overholde ventelistegarantien, men hvor meget de ville overskride de 4 uger vidste hun ikke.

hun gav mig den mulighed at jeg kunne ringe til en visitator i regionen og få lov at blive henvist til et andet sted. hun nævner Center for rygkirurgi (de har afd. i Odense og Hellerup) jeg blev opereret i Hellerup sidst. men overlægen der har henvist mig, sagde at de var dygtige til at operere. man skulle bare vide, at de jo tjener mange penge på at operere, så det var ikke sikkert beslutningen om operation var objektiv.

HVAD SKAL JEG DOG STILLE OP!!

Anmeld

7. januar 2010

TbCp

ka-ri-na skriver:

først var jeg på reumatologisk af på OUH, helt tilbage da Nikoline var ca 3mdr, der mente de de skulle csanne mine SI led. Trods det faktum at jeg havde symptomer som sidst jeg blev opereret for prolapser. det viste sig at mine SI led var fine og så ville man ikke csanne mere, jeg blev henvist til genoptræning. jeg begyndte i genoptræning, fyssen kunne godt se at det ikke stod godt til.

efter et stykke tid med træning, blev smerterne bedre og jeg fik det lidt bedre. der gik dog endnu ganske kort tid og så fik jeg det meget værre end før! fyssen stoppede træningen, for der måtte være noget andet galt.

jeg gik noget tid. for at se om jeg fik det godt nok til at træne, men nej! så tog vi op til min læge igen, hun kunne godt se jeg ikke var ok, men hun kunne ikke gøre så meget. Så hun henviste mig til rygcenteret i Ringe. Da jeg endelig havde en tid der, blev jeg undersøgt af en bekymret overlæge, som måtte konstatere at jeg ingen reflekser har i højre fod og svage i venstre. samt at jeg har meget nedsat kraft i højre ben, udover de smerter jeg naturligvis har i lænden. Han sendte mig til scanning igen, med den besked at det nok var prolapser og at de var store.

ganske rigtigt, 3 store fede bredbasede prolapser i lænden. i de tre nederste diskus. den midterste af dem har jeg fået fjernet for 4 år siden! jeg blev chokeret og ked af det. Lægen vurderede at der var blevet brugt nok tid på træning, og at der måtte en kirurgisk vurdering til. Han ringede til en kirurg i Middelfart på rygcenteret derovre. Og henviste mig dertil. efter 14. dage havde jeg stadig ikke fået et brev med en tid, så jeg kontaktede dem i Middelfart, de havde ikke fået min henvisning men kunne se den var sendt til OUH!

jeg ringede til dem der lavede henvisningen, og de kunne godt se det ikke var som det skulle være.(det var en torsdag). Overlægen var ikke på afd. den dag og næste dag var der kursus, men hun ville sende ham en mail. om onsdagen ringer jeg igen og finder ud af at han har været syg, så der er stadig intet sket. i mandags ringede jeg så igen og hun ville lægge en seddel til ham. igår ringer je igen og får fat i den sekretær som er ved at rede trådene ud, hun får fat i Middelfart og beder dem kontakte mig, de har nu min henvisning!

jeg ringer til Middelfart idag og får fat i en sød sekretær, der fortæller mig at de har 8 læger. 8 læger som skal visitere, have ambulante samtaler og operere!!! så lige nu var der en flaskehals ved visitationerne! hun kunne se at de ikke ville kunne overholde ventelistegarantien, men hvor meget de ville overskride de 4 uger vidste hun ikke.

hun gav mig den mulighed at jeg kunne ringe til en visitator i regionen og få lov at blive henvist til et andet sted. hun nævner Center for rygkirurgi (de har afd. i Odense og Hellerup) jeg blev opereret i Hellerup sidst. men overlægen der har henvist mig, sagde at de var dygtige til at operere. man skulle bare vide, at de jo tjener mange penge på at operere, så det var ikke sikkert beslutningen om operation var objektiv.

HVAD SKAL JEG DOG STILLE OP!!

Jeg bliver simpelthen så harm.... Vores fantastiske sundhedssystem Ind imellem, ret tit synes jeg snart, fungerer det virkelig bare ikke optimalt.

Min stedfar har også mærket det på egen krop og har været hele systemet igennem.

Åha!

Jeg ved simpelthen ikke hvad du skal gøre! Det er jo en skide svær situation at stå i og ind imellem kunne det nok være rart hvis andre kunne tage de svære beslutninger for en

Anmeld

7. januar 2010

Karo

Pyha....sikken en omgang

Jeg har ingen ide om hvad du kan gøre udover at kæmpe vidre, og når nu krafterne er ved at slippe op er det jo ikke godt

Jeg vil give dig et stort og håbe at der snart sker noget.

Anmeld

7. januar 2010

oo

åh Karina! jeg kan sgu godt forstå du har lyst til at give op nogle gange - men jeg ved også at du ikke gør det! Men for at man kan fortsætte kampen må man nogle gange lukke alt det møg man oplever ud. Rigtig mange fra mig, der ikke ved ret meget om rygtingester udover at min svoger også har en smadret ryg og det er barskt at se hvor store smerter han har og hvor meget det hæmmer ham i hverdagen

Anmeld

7. januar 2010

Ni-ko-li-ne

TbCp skriver:

Jeg bliver simpelthen så harm.... Vores fantastiske sundhedssystem Ind imellem, ret tit synes jeg snart, fungerer det virkelig bare ikke optimalt.

Min stedfar har også mærket det på egen krop og har været hele systemet igennem.

Åha!

Jeg ved simpelthen ikke hvad du skal gøre! Det er jo en skide svær situation at stå i og ind imellem kunne det nok være rart hvis andre kunne tage de svære beslutninger for en

man kan sige, når man kommer det rigtige sted hen, så fungerer det jo udemærket! men det er bare de færreste mennesker der kommer det rigtige ste dhen fra begyndelsen! øv.....

lige nu, hælder jeg meget til, at ringe til visitatoren og blive henvist til Center for rygkirurgi. så der kan ske noget nu!

Anmeld

7. januar 2010

Barbamama

ka-ri-na skriver:

åh søde ven.... Jeg havde faktisk lige tænkt på hvordan det mon gik med din ryg. Jeg er ked af at høre at de lader dig vente sådan. Det er vildt frustrerende når man går med smerter og bare skal vente....

Anmeld

7. januar 2010

anna-jonas

Åhhhh..........det er så hårdt, når det føles som op ad bakke hele tiden. Men synes at du skal blive henvist til den rygkir. klinik, så du ikke skal vente halve år mere.

Synes det er så synd for dig, Søde Karina...............ville ønske at jeg kunne hjælpe.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.