først var jeg på reumatologisk af på OUH, helt tilbage da Nikoline var ca 3mdr, der mente de de skulle csanne mine SI led. Trods det faktum at jeg havde symptomer som sidst jeg blev opereret for prolapser. det viste sig at mine SI led var fine og så ville man ikke csanne mere, jeg blev henvist til genoptræning. jeg begyndte i genoptræning, fyssen kunne godt se at det ikke stod godt til.
efter et stykke tid med træning, blev smerterne bedre og jeg fik det lidt bedre. der gik dog endnu ganske kort tid og så fik jeg det meget værre end før! fyssen stoppede træningen, for der måtte være noget andet galt.
jeg gik noget tid. for at se om jeg fik det godt nok til at træne, men nej! så tog vi op til min læge igen, hun kunne godt se jeg ikke var ok, men hun kunne ikke gøre så meget. Så hun henviste mig til rygcenteret i Ringe. Da jeg endelig havde en tid der, blev jeg undersøgt af en bekymret overlæge, som måtte konstatere at jeg ingen reflekser har i højre fod og svage i venstre. samt at jeg har meget nedsat kraft i højre ben, udover de smerter jeg naturligvis har i lænden. Han sendte mig til scanning igen, med den besked at det nok var prolapser og at de var store.
ganske rigtigt, 3 store fede bredbasede prolapser i lænden. i de tre nederste diskus. den midterste af dem har jeg fået fjernet for 4 år siden! jeg blev chokeret og ked af det. Lægen vurderede at der var blevet brugt nok tid på træning, og at der måtte en kirurgisk vurdering til. Han ringede til en kirurg i Middelfart på rygcenteret derovre. Og henviste mig dertil. efter 14. dage havde jeg stadig ikke fået et brev med en tid, så jeg kontaktede dem i Middelfart, de havde ikke fået min henvisning men kunne se den var sendt til OUH!
jeg ringede til dem der lavede henvisningen, og de kunne godt se det ikke var som det skulle være.(det var en torsdag). Overlægen var ikke på afd. den dag og næste dag var der kursus, men hun ville sende ham en mail. om onsdagen ringer jeg igen og finder ud af at han har været syg, så der er stadig intet sket. i mandags ringede jeg så igen og hun ville lægge en seddel til ham. igår ringer je igen og får fat i den sekretær som er ved at rede trådene ud, hun får fat i Middelfart og beder dem kontakte mig, de har nu min henvisning!
jeg ringer til Middelfart idag og får fat i en sød sekretær, der fortæller mig at de har 8 læger. 8 læger som skal visitere, have ambulante samtaler og operere!!! så lige nu var der en flaskehals ved visitationerne! hun kunne se at de ikke ville kunne overholde ventelistegarantien, men hvor meget de ville overskride de 4 uger vidste hun ikke.
hun gav mig den mulighed at jeg kunne ringe til en visitator i regionen og få lov at blive henvist til et andet sted. hun nævner Center for rygkirurgi (de har afd. i Odense og Hellerup) jeg blev opereret i Hellerup sidst. men overlægen der har henvist mig, sagde at de var dygtige til at operere. man skulle bare vide, at de jo tjener mange penge på at operere, så det var ikke sikkert beslutningen om operation var objektiv.
HVAD SKAL JEG DOG STILLE OP!!