Zafir skriver:
Jeg læste meget lidt, inden - fordi jeg havde en følelse af, uanset hvad jeg læste, så ville det jo ikke give mig det billede som det i virkeligheden er...
MEN - det jeg læste var (alle historier om amning): Det er et HELVEDE de første 3 uger, dine brystvorter bliver sårede og betændte og du græder hvergang og det er frygteligt... :-S Så det var det jeg regnede med...
Så jeg var virkelig overrasket, da det ikke var sådan 
Det aller bedste råd jeg fik var fra min JM, der sagde, at man skulle gøre alt det samme man plejer at gøre, mens man ammer, ellers vil man få pip. - så det gjorde jeg
Og det virkede...
Hvor er det skønt at læse, at det gik godt for dig med amningen.
Min historie er dog noget helt andet;
Victor kunne ikke få fat omkring mit bryst da vi var oppe på sygehuset. Det med ammebrikkerne var meget tabu i sygeplejerskenes øjne. Men han kunne virkelig ikke få fat, og jeg var selvfølgelig ked af at han ikke kunne. Da jeg endelig fik lov at bruge en ammebrik, kørte det bare der ud af 
Men da Victor var 4 uger gammel, havde jeg faktisk ligget med 40 i feber i ca. 3 uger. Jeg fik mælkefeber gang på gang, meget store revner, der resulterede i, at det yderste af min brystvorte kunne falde af når som helst. Da jeg skulle tørre blod af Victors mund efter hver måltid kunne jeg simpelthen ikke mere.
Men jeg nød at amme - sikke et bånd det giver mor og barn!
Men ang. ammebrikkerne.. Jeg synes det er fantastisk, at de findes. Det gjorde jo netop, at jeg kunne give min dreng en god start med god mad. Hvis ikke jeg havde haft den, havde han jo fået flaske fra start.
Men igen - skønt at læse din historie
Anmeld