Værd at vide om baby

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.044 visninger
16 svar
0 synes godt om
7. januar 2010

Moderator

Profilbillede for Moderator

Hej

Hvordan livet med et lille barn er, kan være svært at forestille sig. Det kan også være svært at vide, hvad man egentlig skal bruge eller har behov for at vide noget om, inden man bliver forældre.

Hvad ville du gerne have vidst, inden du blev mor/far? Det kan være ting som:

• amning
  • søvn
  • pleje af baby
  • udstyr

Bedste hilsner

Karoline

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. januar 2010

Moderator

Jeg tror godt jeg ville have vidst at det ikke NØDVÆNDIGVIS var forfærdeligt at amme de første 3 uger

Alt hvad jeg havde læst om amning, var kun frygteligt.

Jeg syntes det var hyggeligt - selvfølgelig gjorde det lidt ondt, og man skulle lige øve sig, men det var på INGEN måde frygteligt og jeg sad tit og tænkte over, hvornår det var jeg skulle græde over amningen

Anmeld

7. januar 2010

Tulle28

Zafir skriver:

Jeg tror godt jeg ville have vidst at det ikke NØDVÆNDIGVIS var forfærdeligt at amme de første 3 uger

Jeg syntes det var hyggeligt - selvfølgelig gjorde det lidt ondt, og man skulle lige øve sig, men det var på INGEN måde frygteligt og jeg sad tit og tænkte over, hvornår det var jeg skulle græde over amningen

Se det er sådan noget jeg ÆÆÆLSKER at høre - synes alle har meget travlt med at fortælle een, hvor hårdt livet bliver. Tak Zafir!

Anmeld

7. januar 2010

Kløver

Tulle28 skriver:

Se det er sådan noget jeg ÆÆÆLSKER at høre - synes alle har meget travlt med at fortælle een, hvor hårdt livet bliver. Tak Zafir!

Ja jeg synes også det er rart at høre, synes kun man hører skræk historierne om at man ingen søvn får, amning gør ondt og enormt svært når man skal op i natten halvvejs i søvne, det dyre udstyr som er en jungle at finde rundt i (synes ikke det er så galt når man sætter sig lidt ind i det ) hvor krævende børn generelt er osv osv osv... puuuuh ligefør man helt når at miste lysten og få opgivet før man når at få startet.

Synes den her var rar at få med i bagagen, hører gerne om flere gode og positive oplevelser

Anmeld

7. januar 2010

MorTilGustav

hej! jeg blev overrasket over hvor ekstremt meget tid amningen tager. det meste af min dag kan gå med at sidde på sofaen og sørge for at bebs er mæt. det skal man tænke på inden den lille ankommer: sørg for at have et super lækkert sted at sidde med plads til at kunne stille diverse sager rundt om dig!
det med amning er vel meget individuelt og forskelligt fra person til person hvordan man griber det an.. syntes jeg havde læst super meget om alt med bebs, men det var først da jeg stod med lille Gustav der var SULTEN og jeg var ved at gå i panik, at jeg hørte om ammebrikker/suttebrikker.. det er som om de er lidt tabu og der er vist meget delte meninger om hvor godt det er at bruge dem.. de har hjulpet mig SÅ meget og nu hvor han er 10 uger gammel bruger jeg dem stadig næsten hele tiden uden problemer. det har forhindret at mine bryster blev overbelastede og han får meget nemmere fat. jeg producerer en god del mælk. ikke så meget at jeg ikke kan få en god nats søvn uden at vågne badet i mælk og stadig nok til at jeg ammer med 3-4 timers mellemrum. når jeg supplerer med MME går det fint

Anmeld

7. januar 2010

Moderator

Tulle28 skriver:

Jeg læste meget lidt, inden - fordi jeg havde en følelse af, uanset hvad jeg læste, så ville det jo ikke give mig det billede som det i virkeligheden er...

MEN - det jeg læste var (alle historier om amning): Det er et HELVEDE de første 3 uger, dine brystvorter bliver sårede og betændte og du græder hvergang og det er frygteligt... :-S Så det var det jeg regnede med...

Så jeg var virkelig overrasket, da det ikke var sådan

Det aller bedste råd jeg fik var fra min JM, der sagde, at man skulle gøre alt det samme man plejer at gøre, mens man ammer, ellers vil man få pip. - så det gjorde jeg Og det virkede...

Anmeld

7. januar 2010

Moderator

Cecilia84 skriver:

hej! jeg blev overrasket over hvor ekstremt meget tid amningen tager. det meste af min dag kan gå med at sidde på sofaen og sørge for at bebs er mæt. det skal man tænke på inden den lille ankommer: sørg for at have et super lækkert sted at sidde med plads til at kunne stille diverse sager rundt om dig!
det med amning er vel meget individuelt og forskelligt fra person til person hvordan man griber det an.. syntes jeg havde læst super meget om alt med bebs, men det var først da jeg stod med lille Gustav der var SULTEN og jeg var ved at gå i panik, at jeg hørte om ammebrikker/suttebrikker.. det er som om de er lidt tabu og der er vist meget delte meninger om hvor godt det er at bruge dem.. de har hjulpet mig SÅ meget og nu hvor han er 10 uger gammel bruger jeg dem stadig næsten hele tiden uden problemer. det har forhindret at mine bryster blev overbelastede og han får meget nemmere fat. jeg producerer en god del mælk. ikke så meget at jeg ikke kan få en god nats søvn uden at vågne badet i mælk og stadig nok til at jeg ammer med 3-4 timers mellemrum. når jeg supplerer med MME går det fint

Det er ligepræcis derfor jeg var så glad for det råd, jeg fik af min jm - At integrere amningen i hverdagen og gøre alt det samme man plejer at gøre med baby på armen og på babsen - DET KAN lade sig gøre, man skal bare øve sig lidt...

Ellers blir det sku for kedeligt og man mister lysten til at amme fuldt i 6 mrd, som jo er bedst for baby!

Anmeld

7. januar 2010

RumlesMor

Jeg ville gerne have vidst, at det er okay ikke at vide alt...

Det er noget nyt at være mor, og man lærer undervejs. Tag imod gode råd, men føl efter om det føles rigtig for dig og dit barn.

Jeg venter barn nr. 2, og finder ro i tanken om at jeg altid kan finde hjælp og støtte blandt venner og familie.

Anmeld

7. januar 2010

Valle81

Jeg ville ønske at jeg vidste at alt ikke behøver at være perfekt.

At man ikke skal have alt, have alt nyt, have et hus der skinner og ikke et støvfnug, at det var okay at have fedtet hår i dage fordi man ikke nåede i bad osv osv.

Jeg var alene mor, og ung ( 22 år) og følte jeg skulle bevise ekstra meget og sled mig nærmest op i rengøring og amning, og slappede egentlig aldrig rigtig af. Troede jo nærmest min sp ville indberette mig, hvis der stod to tallerkener i køkkenvasken...........

Ville ønske jeg vidste at jeg ofte selv vidste bedst, at sundhedsplejesker også tager fejl. Min datter var og er et lille gemyt, som ikke igtig spiste ret meget, og jeg blev med min aming hylet ud af den af min sundhedsplejeske for har du mælk nok er der noget i vejen og bla bla bla. Amning gik i stå hun fik flaske og spiste stadig ikke meget. Hun var som hun var, og var sund og rask osv.

Så ville groft sagt ønske at jeg havde vist at jeg kunne sige til min sp: Ti så stille med skemaer, mål, millilitre osv min datter STOR trives. Men som førstegangs mor så tror man nærmest SP er Gud, men det er de ikke:0)

Knus

Christina, 30+3, som håber oplevelsen denne gang bliver helt helt anderledes:0)

Anmeld

7. januar 2010

Mumto3

Zafir skriver:

I min mødregruppe havde vi det præcis omvendt. INGEN havde hørt om at amming kunne være andet end fantastik, og man kunne bare sidde på café og så lige hive blusen op, -og så blev de fleste mødt med en helt anden virkelighed, hvor det tog tid at lære at amme og det gjorde ondt osv.

Vi var så forarvedet over ingen havde fortalt den anden side af amningen!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.