Sygedagpenge!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5. januar 2010

lonemus

helora skriver:

Jeg mener ikke, at du behøver være medlem af en A-kasse for at være berettiget til sygedagpenge. Men du skal inden sygemeldingen enten have været i ordinært arbejde i en sammenhængende periode på minimum 13 uger eller have afsluttet en uddannelse af mindst 18 måneders varighed. Men tag og ring til din kommune for at høre nærmere om reglerne.

Se det tror jeg du har ret i....jeg kan næsten ikke tro sygedagpenge vedkommer A-kassen. Barselsdagpenge ja, men ikke sygedagpenge!

Hmm..spændende diskution ,)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. januar 2010

Ni-ko-li-ne

lonemus skriver:

Se det tror jeg du har ret i....jeg kan næsten ikke tro sygedagpenge vedkommer A-kassen. Barselsdagpenge ja, men ikke sygedagpenge!

Hmm..spændende diskution ,)

hmmm mine barselsdagpenge vedkommer ikke A-kassen.... ikke direkte i alt fald.... de kom fra kommunen af

Anmeld

5. januar 2010

wamse

Kommunen udbetaler sygedagpenge til dig, hvis du

• har været i arbejde uafbrudt i de seneste 13 uger før du blev syg og i den periode har været beskæftiget i mindst 120 timer, samt ikke har ret til sygedagpenge fra arbejdsgiveren for samme periode og ansættelse
  • ville have været berettiget til arbejdsløshedsdagpenge eller en ydelse, der træder i stedet herfor, hvis uarbejdsdygtigheden ikke var indtrådt
  • inden for den seneste måned har afsluttet en erhvervsmæssig uddannelse af mindst 18 måneders varighed
  • er elev i lønnet praktik i en uddannelse, der er reguleret ved eller i henhold til lov
  • er ansat i fleksjob. 

Teksten er taget fra www.borger.dk

Anmeld

5. januar 2010

lonemus

ka-ri-na skriver:

hmmm mine barselsdagpenge vedkommer ikke A-kassen.... ikke direkte i alt fald.... de kom fra kommunen af

Jamen det gjorde mine osse, men jeg kunne ikke få barselsdagpenge i det hele taget, hvis ikke jeg var medlem af en A-kasse - de skal først godkendes af A-kassen, men udbetales af kommunen.

Den besked fik jeg. Jeg skulle osse starte med at søge barselsdagpengene igennem A-kassen.

Lone

Anmeld

5. januar 2010

lonemus

wamse skriver:

Kommunen udbetaler sygedagpenge til dig, hvis du

• har været i arbejde uafbrudt i de seneste 13 uger før du blev syg og i den periode har været beskæftiget i mindst 120 timer, samt ikke har ret til sygedagpenge fra arbejdsgiveren for samme periode og ansættelse
  • ville have været berettiget til arbejdsløshedsdagpenge eller en ydelse, der træder i stedet herfor, hvis uarbejdsdygtigheden ikke var indtrådt
  • inden for den seneste måned har afsluttet en erhvervsmæssig uddannelse af mindst 18 måneders varighed
  • er elev i lønnet praktik i en uddannelse, der er reguleret ved eller i henhold til lov
  • er ansat i fleksjob. 

Teksten er taget fra www.borger.dk

Okay, tak .)

Jamen så skal man jo bare opfylde én af tingene, så kan man jo godt få sygedagpenge uden at være i en A-kasse.!

Anmeld

5. januar 2010

1977

Profilbillede for 1977
lonemus skriver:

Kan man modtage sygedagpenge, selvom man ikke står i A-kassen??

Det mener jeg godt man kan, men min veninde siger nej!!

Jeg mener dog det at modtage sygedagpenge, førtidspension, folkepension er ubetinget af A-kassen.

Hvem har ret?

Min mand får sygedagpenge fra kommunen. Han var på fagforeningen for at melde sig ledig/syg, men de sendte ham videre til kommunen og han får penge derfra. Og de betaler ikke noget til kommunen

Anmeld

5. januar 2010

wamse

lonemus skriver:

Okay, tak .)

Jamen så skal man jo bare opfylde én af tingene, så kan man jo godt få sygedagpenge uden at være i en A-kasse.!

ja sådan ser det da umiddelbart ud

Anmeld

5. januar 2010

molle85

Tror det kommer meget an på i hvilken anledning du skal ha det i..?

Jeg får sygdagpenge pga en arbejdsskade og fra næste md går jeg over på barselsdag penge..

Maria 33+4

Anmeld

5. januar 2010

Louise mortil4

helora skriver:

Jeg mener ikke, at du behøver være medlem af en A-kasse for at være berettiget til sygedagpenge. Men du skal inden sygemeldingen enten have været i ordinært arbejde i en sammenhængende periode på minimum 13 uger eller have afsluttet en uddannelse af mindst 18 måneders varighed. Men tag og ring til din kommune for at høre nærmere om reglerne.

det er den der gælder, i hvertfald i Billund og Varde kommuner

Anmeld

5. januar 2010

Vingummien

lonemus skriver:

Kan man modtage sygedagpenge, selvom man ikke står i A-kassen??

Det mener jeg godt man kan, men min veninde siger nej!!

Jeg mener dog det at modtage sygedagpenge, førtidspension, folkepension er ubetinget af A-kassen.

Hvem har ret?

Det har jeg i hvert fald fået

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.