Sygedagpenge!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.990 visninger
19 svar
0 synes godt om
5. januar 2010

lonemus

Kan man modtage sygedagpenge, selvom man ikke står i A-kassen??

Det mener jeg godt man kan, men min veninde siger nej!!

Jeg mener dog det at modtage sygedagpenge, førtidspension, folkepension er ubetinget af A-kassen.

Hvem har ret?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. januar 2010

Ni-ko-li-ne

lonemus skriver:

Jeg mener dog det at modtage sygedagpenge, førtidspension, folkepension er ubetinget af A-kassen.

Hvem har ret?

det er jeg ganske sikker på at man godt kan.... men jeg hører lige gemalen....

Anmeld

5. januar 2010

wamse

lonemus skriver:

Hvem har ret?

Jeg mener så ikke man kan, da man skriver under på at man er dagpengeberettiget når man skal have sygedagpenge.

Anmeld

5. januar 2010

brummeline

hejsa

jeg må give din veninde ret. hvis du ikke står i en a-kasse. kan du ikke modtage sygedagpenge.

Anmeld

5. januar 2010

lonemus

wamse skriver:

Jeg mener så ikke man kan, da man skriver under på at man er dagpengeberettiget når man skal have sygedagpenge.

Jeg ville mene man kunne få sygedagpenge i maks. 12 mdr. og man så røg over på kontanthjælp.

Men du mener så man ryger direkte over på kontanthjælp - med mindre man ejer noget selvfølgelig??

Hvad med førtid/folkepension, det har da intet med A-kassen at gøre, vel?

Lone

Anmeld

5. januar 2010

Ni-ko-li-ne

wamse skriver:

hmmm jeg får sygedagpenge pt og jeg har ikke skrevet under på at jeg er dagpengeberretiget

Anmeld

5. januar 2010

lonemus

ka-ri-na skriver:

hmmm jeg får sygedagpenge pt og jeg har ikke skrevet under på at jeg er dagpengeberretiget

Men er du i en A-kasse??

Anmeld

5. januar 2010

helora

Jeg mener ikke, at du behøver være medlem af en A-kasse for at være berettiget til sygedagpenge. Men du skal inden sygemeldingen enten have været i ordinært arbejde i en sammenhængende periode på minimum 13 uger eller have afsluttet en uddannelse af mindst 18 måneders varighed. Men tag og ring til din kommune for at høre nærmere om reglerne.

Anmeld

5. januar 2010

Ni-ko-li-ne

lonemus skriver:

Men er du i en A-kasse??

ja det er jeg... gemalen siger at fagforeningerne betaler til kommunen og kommunen til mig.... han er lige ude at gå så jeg spørg lige når han er hjemme..... jeg er 100% på at han ved det

Anmeld

5. januar 2010

wamse

lonemus skriver:

Jeg ville mene man kunne få sygedagpenge i maks. 12 mdr. og man så røg over på kontanthjælp.

Men du mener så man ryger direkte over på kontanthjælp - med mindre man ejer noget selvfølgelig??

Hvad med førtid/folkepension, det har da intet med A-kassen at gøre, vel?

Lone

Ja jeg tror at man ryger på kontanthjælp så og førtid/folkepension har ikke noget med a-kassen at gøre.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.