Jer der er gravide eller har født efter I har haft en SA?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

982 visninger
12 svar
0 synes godt om
5. januar 2010

Moderator

Profilbillede for Moderator

Altså - jeg ved godt at alle tegn er på at min graviditet er fuld af hormoner og dejlig normal, i modsætningen til min sidste graviditet som jeg jo mistede ved en SA og at hormoner og kvalme er godt, fordi det passer på fnugget.

Men altså - samtidig har jeg jo også naturligt en masse uro i kroppen. Jeg ØNSKER virkelig at det bliver til noget denneher gang og at vores Fnug bliver der og bliver til en SKØN baby til september

Men altså - så sidder jeg og tænker:

Der må være mange/flere herinde der er gravide efter en SA. Jeg ved godt at svaret både kan være nedslående og godt, men altså - Føler du din graviditet anderledes end da du aborterede? Har du aborteret mange gange eller har du fået en baby lige bagefter?...

Jeg ønsker virkelig bare at det skal lykkes denneher gang. Men altså - alt tyder jo på at jeg er propfyldt med hormoner og alt det der Så det er jo rigtig godt...

Mmm.. Ved ikke rigtig om man kan bruge det til noget, men altså ...

Bare lige lidt tankemylder

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. januar 2010

Moderator

Hm, ved ikke om jeg er præcis målgruppen, men jeg havde en spontan abort i 7.uge for 4-5 år siden og er nu gravid med en sprællevende lille frømand - og jeg havde ihvertfald MANGE flere graviditetssymptomer denne gang. Kvalme, træthed, hovedpine - you name it... Første gang havde jeg ingen symptomer overhovedet. Men det var måske fordi jeg aldrig rigtig nåede så langt sidste gang, denne gang har symptomerne bare været der fra 4.uge og frem - som du også beskriver.. 

Men bare rolig - den lille perle skal nok blive derinde...

Knus og kram

Rosa

Anmeld

5. januar 2010

Lise

Jeg har aldrig prøvet at miste (heldigvis) men vil bare sige at jeg virkelig håber, og synes du fortjener, at denne graviditet ender med en rask og lækker baby til september..  

Anmeld

5. januar 2010

Heidimed lea

hej Zafir jamen tillykke  hvor skønt for jer....

knus Heidi

Anmeld

5. januar 2010

karina1980

Altså - jeg ved godt at alle tegn er på at min graviditet er fuld af hormoner og dejlig normal, i modsætningen til min sidste graviditet som jeg jo mistede ved en SA og at hormoner og kvalme er godt, fordi det passer på fnugget.

Men altså - samtidig har jeg jo også naturligt en masse uro i kroppen. Jeg ØNSKER virkelig at det bliver til noget denneher gang og at vores Fnug bliver der og bliver til en SKØN baby til september

Der må være mange/flere herinde der er gravide efter en SA. Jeg ved godt at svaret både kan være nedslående og godt, men altså - Føler du din graviditet anderledes end da du aborterede? Har du aborteret mange gange eller har du fået en baby lige bagefter?...

Jeg ønsker virkelig bare at det skal lykkes denneher gang. Men altså - alt tyder jo på at jeg er propfyldt med hormoner og alt det der Så det er jo rigtig godt...

jeg havde jo en sa i mellem jul og nytår 2000/2001 i feb var jeg igen gravid og han er da lige fyldt 8 år,

men kan sagtens forstå din bekymring, kan huske at jeg stadig var nervøs selvom jeg mærkede liv,

men er sikker på denne gang er lykkens gang

Anmeld

5. januar 2010

Ms.Momo

Profilbillede for Ms.Momo
så fik jeg to fredagsbørn; Victor 11.01.08 og Elise 11.04.14

jeg aborterede spontant nytårsaften 2006 da jeg var 9 uger henne og allerede i maj 2007 stod jeg med en positiv graviditetstest der endte med en dejlig krudtugle i januar 2008...

Første gang havde jeg lidt kvalme men med Victor havde jeg kvalme allerede fra 4. ell. 5. uge og havde allerede fra uge 4 trang til mirabeller og hvid toblerone...

Anmeld

5. januar 2010

LinLin

Kigger lige med!

Er også gravid efter SA - kun 4-5 uger henne, så er også MØJ-nervøs for at det går galt igen   

Anmeld

5. januar 2010

Moderator

Indtilvidere ser statestikken da fin ud

Jeg håber jeg finder ro

Anmeld

6. januar 2010

Sofia24

Hej!

Jeg mistede (eller fik beskeden at der ikke var liv) til NF-scanning midt i august 2009.

Blev heldigvis hurtig gravid igen efter det og er nu gravid i 12. uge og skal til NF en 1 uge  

ALT er anderledes denne gang i forhold til symptomer og tidspunkter det hele optræder osv. Og jeg må sige, at jeg har en god fornemmelse den her gang og tror at alt er som det skal være...

Alligevel gruer jeg for den scanning om 1 uge, for jeg var jo totalt uvidende sidst! Men håber at jeg kan fortsætte den gode statistik  

Tillykke med din graviditet og jeg håber den forløber som den skal denne gang.

Kram Sofia

Anmeld

7. januar 2010

Karo

Zafir skriver:

For ca. 2 år siden havde jeg en spontan abort i uge 7. Jeg havde pletblødt lidt inden jeg aborterede men udover det havde jeg det fint. Ingen kvalme eller spændinger i bryster, jeg havde det fint, indtil jeg mistede.

6 uger efter jeg havde aborteret var jeg gravid igen Denne graviditet var meget andeledes end den første. Jeg havde en frygtelig kvalme og kastede op konstant. Lægerne sagde at det var et godt tegn, for kvinder med kvalme har nemmere ved at holde på barnet end kvinder unden kvalme. Og det viste sig også at alt skulle gå helt som det skulle. Den 11 August 2008 fødte jeg en dejlig lille dreng.

Idag er jeg gravid igen, denne gang med en lille pige og har har min graviditet indtil vidre været meget lig den jeg havde med min søn.

Jeg kende kun alt for godt til den uro du har i kroppen, og tro mig den forsvinder ikke før du har den lille i armene. Denne her gang har jeg også uro, men jeg tror jeg er blevet bedre til at slappe af og tage tingen som de kommer.

Mon ikke det nok skal lykkes for jer denne gang jeg vil helt sikkert krydse fingere for jer.

Katja

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.