Hun hugger mine venner !

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5. januar 2010

Anonym trådstarter

Lokke skriver:

Det lyder umiddelbart til at dine venner er de forkerte?.
Men jeg ville nok konfrontere hende, hvis hun var min søster, når I nu har så meget sammen, lyder det til...
Ellers må du bare ud og have nogle nye venner

Det er bare lettere sagt end gjort.
Jeg kan ikke snakke med hende, for lige meget hvad jeg siger eller gør, så er det MIG der er forkert på den.
Jeg kan heller ikke kotte hende, for så får jeg ikke lov at se min nevø og niece, og det ville jeg ikke kunne bære. Og så ville vores familie også blive splittet endnu mere, end den er i forvejen, og det ville give mine forældre, især min far, et hjertestop.

Jeg kan ikke bare lede efter nye venner, eller bekendte. Jeg er enlig mor, og bor nu i en by, hvor jeg INGEN kender. Eller jo, min far bor her også, men hvad gør det.
Når jeg er ude blandt mennesker er det blande de "gamle" hoveder, og et får jeg jo ikke nye venskaber ved.
Og jeg er ikke en person der bare går ud og møder nye mennesker, jeg er meget imødekommende, men pga. min utrolig lave selvtillid, skal jeg efterhånden mærke folk an, inden jeg hilser på dem. Jeg er bange for flere nederlag.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. januar 2010

RikkeR

Anonym skriver:

Det er bare lettere sagt end gjort.
Jeg kan ikke snakke med hende, for lige meget hvad jeg siger eller gør, så er det MIG der er forkert på den.
Jeg kan heller ikke kotte hende, for så får jeg ikke lov at se min nevø og niece, og det ville jeg ikke kunne bære. Og så ville vores familie også blive splittet endnu mere, end den er i forvejen, og det ville give mine forældre, især min far, et hjertestop.

Jeg kan ikke bare lede efter nye venner, eller bekendte. Jeg er enlig mor, og bor nu i en by, hvor jeg INGEN kender. Eller jo, min far bor her også, men hvad gør det.
Når jeg er ude blandt mennesker er det blande de "gamle" hoveder, og et får jeg jo ikke nye venskaber ved.
Og jeg er ikke en person der bare går ud og møder nye mennesker, jeg er meget imødekommende, men pga. min utrolig lave selvtillid, skal jeg efterhånden mærke folk an, inden jeg hilser på dem. Jeg er bange for flere nederlag.

Det er måske det med den lave selvtillid der er en del af problemet - altså hvorfor det går dig så meget på???

Jeg forstår dig udemærket godt og har selv stået lidt i samme situation. Hvor alle bare synes min søster var verdens bedste - det er mange år siden nu og folk har efterånden indset (også min søster selv) at hendes væremåde ikke var specielt sej.

Du er NØDT til at få så meget selvtillid banket ind at du bliver ligeglad med dine venners kommentarer. Og i virkeligheden så er det vel også lige meget hvad de synes om din søster sålænge de bare stadigvæk synes om dig og er der for dig.

Du skal være stolt af dig selv fordi du selv har den ansvarsfølelse for dit barn som din søster ikke har. Du skal være stolt for den du er og ikke lave dig om fordi du tror andre vil synes bedre om dig.

Løft hovedet, næsen i sky og tro at du kan klare hele verden.

Anmeld

5. januar 2010

Anonym trådstarter

RikkeR skriver:

Det er måske det med den lave selvtillid der er en del af problemet - altså hvorfor det går dig så meget på???

Jeg forstår dig udemærket godt og har selv stået lidt i samme situation. Hvor alle bare synes min søster var verdens bedste - det er mange år siden nu og folk har efterånden indset (også min søster selv) at hendes væremåde ikke var specielt sej.

Du er NØDT til at få så meget selvtillid banket ind at du bliver ligeglad med dine venners kommentarer. Og i virkeligheden så er det vel også lige meget hvad de synes om din søster sålænge de bare stadigvæk synes om dig og er der for dig.

Du skal være stolt af dig selv fordi du selv har den ansvarsfølelse for dit barn som din søster ikke har. Du skal være stolt for den du er og ikke lave dig om fordi du tror andre vil synes bedre om dig.

Løft hovedet, næsen i sky og tro at du kan klare hele verden.

Problemet er jo at mine såkaldte "venner" lige så stille dropper mig, fordi de høre alt muligt lort om mig, fra min søster, og hun er så forfærdelig god til at tale.
Det er helt uhyggeligt hvad hun kan få folk til at tro på.

Som sagt så lider hun af Borderline, og de er jo "kendte for" at tro på sine egne løgne. Og hun er en af de borderliner der ikke vil indse at hun er syg.

Anmeld

5. januar 2010

RikkeR

Anonym skriver:

Problemet er jo at mine såkaldte "venner" lige så stille dropper mig, fordi de høre alt muligt lort om mig, fra min søster, og hun er så forfærdelig god til at tale.
Det er helt uhyggeligt hvad hun kan få folk til at tro på.

Som sagt så lider hun af Borderline, og de er jo "kendte for" at tro på sine egne løgne. Og hun er en af de borderliner der ikke vil indse at hun er syg.

Jeg vil nødig opfordrer dig til også at fortælle dine venner om din søster - så det har jeg ikke tænkt mig.

Men det lyder som en rigtig vanskelig situation. Tænk nu lidt over nogle af de forslag vi er kommet med her, om dog ikke der er et eller flere du kan bruge til noget.

Jeg håber det lykkedes for dig at få hende "fjernet" fra dine venner.

Hvordan ved du at din søster fortæller alle de ting om dig. Har dine venner fortalt dig det??? For så ville jeg da forklare dem at hun lider af den sygdom - det kan der da ikke ske noget ved. Du må jo godt forsvare dig selv.

Anmeld

5. januar 2010

Anonym trådstarter

Jeg vil nødig opfordrer dig til også at fortælle dine venner om din søster - så det har jeg ikke tænkt mig.

Men det lyder som en rigtig vanskelig situation. Tænk nu lidt over nogle af de forslag vi er kommet med her, om dog ikke der er et eller flere du kan bruge til noget.

Jeg håber det lykkedes for dig at få hende "fjernet" fra dine venner.

Hvordan ved du at din søster fortæller alle de ting om dig. Har dine venner fortalt dig det??? For så ville jeg da forklare dem at hun lider af den sygdom - det kan der da ikke ske noget ved. Du må jo godt forsvare dig selv.

Jeg har taget hende i det flere gange.
Et eksempel : Jeg var til koncert med en veninde, og mødte bla min søster og min eks-kæreste der. (ikke i samme selskab)
Dagen efter ringer min eks-kæreste og fortæller at min søsters veninde havde sået og sagt til ham at hun fandme ikke forstod hvad han havde lavet sammen med mig i 1½ år.
1 - Jeg har ALDRIG mødt min søsters veninde før, og det var første gang min eks-kæreste mødte hende.
2 - Dengang min eks-kæreste og jeg var kærester, kendte min søster ikke hende veninden.
Så hvor mon min søsters veninde (som er 40år!!!!) har de ting fra ? Hun har det fra min søster, self.

En anden ting er en af mine kammerater der tit siger til mig, at jeg skal huske at han har nogle historier om mig, som han har fået af min søster, som han kan bruge mod mig, ved lejlighed.

En trejde ting er min bedste veninde - Hun havde engang mødt min søster i byen, hvor min søster havde prøvet at bilde min veninde ind at jeg lå og bollede med min venindes nye kæreste - Men for det første - Jeg havde aldrig mødt min venindes nye kæreste, så det ville være ret umuligt, og for det andet så var han på det tidspunkt i militæret og kun hjemme i weekenderen, hvor han var hos min veninde.

Anmeld

5. januar 2010

Sulajma

chokeret- hvorfor siger din kammerat sådan til dig?

Anmeld

5. januar 2010

Ni-ko-li-ne

helt seriøst, så ville jeg skyde en hvid pil efter de "venner" som tror på det din søster fyrer af... du har dit på det rene, så må hun selv om hvad hun fyrer af...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.