Hun hugger mine venner !

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.325 visninger
16 svar
0 synes godt om
5. januar 2010

Anonym trådstarter

Hej piger.

Jeg ved simpelthen ikke hvad jeg skal stille op. Jeg har en søster der er 11 år ældre end mig, og som bor, og arbejder på pub, i den by jeg boede i, før jeg fik barn.
Hun er en meget frembrusende dame, og vil nok ikke rigtig erkende at hun bliver ældre. Hun har 2 børn selv, og bor ikke sammen med faderen til nogle af dem. Hun ser ikke sine børn særlig meget. Den ene har kommunen valgt at sende på efterskole, og den anden bliver passet konstant, idet min søster arbejder om aftenen på den pub - også i hverdagene.
 Hun lider af Borderline, og jeg tror også hun har noget ADHD eller noget ADD !

Nå, men mit problem er det at hun simpelthen "hugger" mine venner. Nogle af dem kommer på den pub, hun arbejder på, og tit og ofte høre jeg sætningen "HOLD KÆFT, HVOR ER DIN SØSTER SEJ!" og så regner de pludseligt meget at jeg skal være lige så "sej" som hende, og det er jeg absolut ikke - Og jeg vil ikke sammenlignes !
Derudover er min søster meget falsk anlagt - Hun kan f.eks. godt ringe til mig og høre mig hvordan det går, og føle i og åh så meget med mig, hvorefter så at gå hen til en af mine venner og fortælle mig hvor looset og umulig jeg er.

Jeg ved simpelthen ikke hvad jeg skal stille op .. Jeg vil rigtig gerne konfrontere (staves) hende med det, men jeg er SÅ bange for hende. Hun har et temprament uden lige.

Hvad skal jeg gøre ? Og hvorfor kan jeg ikke få lov at beholde mine venner for mig selv ? Vi burde ikke have fællesvenner, med den aldersforskel vi har.

Håber I kan hjælpe mig lidt.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. januar 2010

oo

hmmm...jeg ved sgu ikke...jeg syntes måske ikke det er din søster der er problemet, men dine venner! hvis de så villigt vender dig ryggen eller forventer at du pludselig er en anden person fordi de har mødt din søster, så syntes jeg da at de er nogle spøjse venner. mine venner har da også mødt mine søstre og jeg har også mødt flere af mine søstres venner, men ingen af os har da nogensinde haft lyst til at "skifte side"...det er vel et spørgsmål om loyalitet!

hvad med at konfrontere dine venner og sig, at ja, hun er da en fin barpige hende din søster, men det er DU jo ikke og det ved de godt og du er som du altid har været, basta.

en anden ting...forventer dine venner virkelig at du er som din søster, eller bliver du bare jaloux når de har sagt, at din søster er sej?? jeg mener, det kan de jo sagtens syntes hun er, uden at de har lyst til at indlede årelange venskaber med hende!

Anmeld

5. januar 2010

Risen

Tjuhl skriver:

hmmm...jeg ved sgu ikke...jeg syntes måske ikke det er din søster der er problemet, men dine venner! hvis de så villigt vender dig ryggen eller forventer at du pludselig er en anden person fordi de har mødt din søster, så syntes jeg da at de er nogle spøjse venner. mine venner har da også mødt mine søstre og jeg har også mødt flere af mine søstres venner, men ingen af os har da nogensinde haft lyst til at "skifte side"...det er vel et spørgsmål om loyalitet!

hvad med at konfrontere dine venner og sig, at ja, hun er da en fin barpige hende din søster, men det er DU jo ikke og det ved de godt og du er som du altid har været, basta.

en anden ting...forventer dine venner virkelig at du er som din søster, eller bliver du bare jaloux når de har sagt, at din søster er sej?? jeg mener, det kan de jo sagtens syntes hun er, uden at de har lyst til at indlede årelange venskaber med hende!

kunne ikke skrive det meget bedre selv.

Anmeld

5. januar 2010

Anonym trådstarter

Tjuhl skriver:

Problemet er at jeg også var, noget ligende min søster, inden jeg fik barn. Jeg festede og havde tid og overskud til mine venner - Det gør jeg jo ikke længere, da jeg har fået barn, og er alene om det.
Nu er det min søster - en grandvoksen dame - Som priotere sine venner og sit arbejde og fester højere end sine børn, de bliver "tiltrukket" af. Jeg vil ikke kalde mig jaloux, men jeg bliver såret.
Jeg ved jo hvad min søster består af, men det kan de jo ikke se - Og jeg kan ikke fortælle dem det, for så kommer det ud på en eller anden måde, og så er helvede løs.
Derimod, hvis jeg så meget som hilser på nogle af min søsters venner, eller eks-kærester så river hun hovedet af mig.
Jeg blev venner med min nieces far på facebook, og da hun opdagede det, ringede hun og gav mig det største møgfald - Men det var helt ok at hun var venner med min søns fars, som jeg ikke har kontakt til ?

Anmeld

5. januar 2010

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Problemet er at jeg også var, noget ligende min søster, inden jeg fik barn. Jeg festede og havde tid og overskud til mine venner - Det gør jeg jo ikke længere, da jeg har fået barn, og er alene om det.
Nu er det min søster - en grandvoksen dame - Som priotere sine venner og sit arbejde og fester højere end sine børn, de bliver "tiltrukket" af. Jeg vil ikke kalde mig jaloux, men jeg bliver såret.
Jeg ved jo hvad min søster består af, men det kan de jo ikke se - Og jeg kan ikke fortælle dem det, for så kommer det ud på en eller anden måde, og så er helvede løs.
Derimod, hvis jeg så meget som hilser på nogle af min søsters venner, eller eks-kærester så river hun hovedet af mig.
Jeg blev venner med min nieces far på facebook, og da hun opdagede det, ringede hun og gav mig det største møgfald - Men det var helt ok at hun var venner med min søns fars, som jeg ikke har kontakt til ?

altså ved godt at  overnævnte er en lille bakatel (staves), og lyder barnligt, men det var også bare et eksempel på at hvad der er, eller har været hendes, er og bliver hendes, og hvad der er mit er åbenbart VORES og til deling !

Anmeld

5. januar 2010

Ni-ko-li-ne

man kan desværre ikke bstemme hvad andre mennesker skal foretage sig og hvordan de skal agere....

det man kan gøre, er at vælge hvem man vil ses med og hvem ikke.... du kan godt fortælle din søster de følelser hun får op i dig, men du kan ikke forvente at hun ændrer sin adfærd. Hvis du vil have din søster i dit liv er du nødt til at tage det som det er og ellers skal hun måske ikke være en del af dit liv?

mht. dine venner. Har de konkret sagt at de gerne ville du var som din søster? ellers kan du ikke tillade dig at antage dette. Hvis nogen af dem nævner noget lignende igen, så forklar dem at du har et barn og en anden ansvarsfølelse nu. at det er vigtigt du er der for dit barn og at det ikke ville være ansvarligt at agere som din søster.

Mht de der FB venner, så lad være med at bruge energi på den slags sladder. Ja undskyld mig, men man har jo lov at være ven med den man vil og det gælder også dig.

Anmeld

5. januar 2010

Anonym trådstarter

ka-ri-na skriver:

man kan desværre ikke bstemme hvad andre mennesker skal foretage sig og hvordan de skal agere....

det man kan gøre, er at vælge hvem man vil ses med og hvem ikke.... du kan godt fortælle din søster de følelser hun får op i dig, men du kan ikke forvente at hun ændrer sin adfærd. Hvis du vil have din søster i dit liv er du nødt til at tage det som det er og ellers skal hun måske ikke være en del af dit liv?

mht. dine venner. Har de konkret sagt at de gerne ville du var som din søster? ellers kan du ikke tillade dig at antage dette. Hvis nogen af dem nævner noget lignende igen, så forklar dem at du har et barn og en anden ansvarsfølelse nu. at det er vigtigt du er der for dit barn og at det ikke ville være ansvarligt at agere som din søster.

Mht de der FB venner, så lad være med at bruge energi på den slags sladder. Ja undskyld mig, men man har jo lov at være ven med den man vil og det gælder også dig.

Jeg kan ikke kotte min søster ud af mit liv - For det første vil hun så benægte mig at se min nevø og niece, og dem vil jeg ikke miste og for det andet er vores familie splittet nok i forvejen - Pga. min søster!!!

Nej, de har ikke dirkete sagt det, men når jeg ses med dem høre jeg sgu ikke på andet end "din søster dit" og "din søster dat" og jeg er ved at blive spasser over det.

Det er næsten ikke til at forklare, på skrift, hvor meget hun fylder i vores liv. Hun har ødelagt vores mor, og beskyldt hende for det ene og det andet - Men alligevel er det min mor der passer hendes datter to overnatninger om ugen.
Min mor er verdens bedste menneske, og vil gøre alt for os - Men det vil min søster ikke se. Hun gør alle andre til dårlige mennesker, for at rette fokus væk fra hendes egne fejl - F.eks. det at kommunen våger over hende, pga. af børnene.

Anmeld

5. januar 2010

oo

Anonym skriver:

Nu er det min søster - en grandvoksen dame - Som priotere sine venner og sit arbejde og fester højere end sine børn, de bliver "tiltrukket" af.

men hvorfor vil du have venner i dit liv der syntes bedre om en kvinde der prioriterer således? Tror du ikke du må indse, at du har udviklet dig ud af de venskaber og ud af den sociale måde at omgås og så må du finde nogle nye venner som er mennesker der har de samme prioriteter som dig i livet?

Anmeld

5. januar 2010

Anonym trådstarter

Tjuhl skriver:

men hvorfor vil du have venner i dit liv der syntes bedre om en kvinde der prioriterer således? Tror du ikke du må indse, at du har udviklet dig ud af de venskaber og ud af den sociale måde at omgås og så må du finde nogle nye venner som er mennesker der har de samme prioriteter som dig i livet?

Ja, det må jeg nok .. Men er jeg den eneste der kan se, at det måske er lidt mærkeligt, at min søster som er elleve (11år!!!!) ældre end jeg, render rundt med mine venner på 18-23 år ? :O

Anmeld

5. januar 2010

Sulajma

Det lyder umiddelbart til at dine venner er de forkerte?.
Men jeg ville nok konfrontere hende, hvis hun var min søster, når I nu har så meget sammen, lyder det til...
Ellers må du bare ud og have nogle nye venner

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.