Vådservietter

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4. januar 2010

Rikke, Liam & Linus

ka-ri-na skriver:

skumklude og vand, ude som hjemme....

Hmm...hvad var det jeg hørte om skumklude forleden.

Noget med det materiale det bliver lavet af, der ikke var så sundt. Kan bare ikke lige huske hvad.

Og man måtte under ingen omstændigheder IKKE lade barnet sutte på en skumklud.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. januar 2010

Vingummien

Linda2009 skriver:

Tragisk synes jeg. Bruger de billige fra Bilka. Hvad bruger I andre?

Vi bruger kun servietter til at vaske ham med hvis vi er i byen, ellers bruger vi klud med vand herhjemme og gør de også i vuggestuen, fordi han ikke kan tåle dem bagi. Men til at tørre om munden osv når vi spiser bruger vi huggies, de er gode og tit på tilbus og så bruger vi nogle gange dem der er lavet af bambus, kan ikke lige huske deres navn.

Anmeld

4. januar 2010

Ni-ko-li-ne

RikkeØ skriver:

Hmm...hvad var det jeg hørte om skumklude forleden.

Noget med det materiale det bliver lavet af, der ikke var så sundt. Kan bare ikke lige huske hvad.

Og man måtte under ingen omstændigheder IKKE lade barnet sutte på en skumklud.

ethylether..... det står også på pakken..... nej de er ikke frygteligt sunde at spise....

alternativet for mig er bomuldsklude....

Anmeld

4. januar 2010

Rikke, Liam & Linus

ka-ri-na skriver:

ethylether..... det står også på pakken..... nej de er ikke frygteligt sunde at spise....

alternativet for mig er bomuldsklude....

Men ikke desto mindre synes jeg tit man ser babyer med en skumklud i munden...

Så det er nok ikke almen viden.

Anmeld

4. januar 2010

Ni-ko-li-ne

RikkeØ skriver:

Men ikke desto mindre synes jeg tit man ser babyer med en skumklud i munden...

Så det er nok ikke almen viden.

det er bestemt ikke almen viden.... det er der mange ting der ikke er:0) men jeg tjekker alt der kommer i kontakt med Nikoline.....

Anmeld

4. januar 2010

Pige2009

Jeg bruger også bomuldsvaskeklud og vand hjemme, da Laura har meget sart hud.

Anmeld

4. januar 2010

Rikke, Liam & Linus

ka-ri-na skriver:

det er bestemt ikke almen viden.... det er der mange ting der ikke er:0) men jeg tjekker alt der kommer i kontakt med Nikoline.....

Nu var det heller ikke fordi jeg ikke mener at du godt ved hvad du har med at gøre

Synes bare det er (igen) uhyggeligt at der sælges så mange ting beregnet til pleje af små børn, der er så meget skidt i.

Anmeld

4. januar 2010

Ni-ko-li-ne

RikkeØ skriver:

Nu var det heller ikke fordi jeg ikke mener at du godt ved hvad du har med at gøre

Synes bare det er (igen) uhyggeligt at der sælges så mange ting beregnet til pleje af små børn, der er så meget skidt i.

penge, det er det eneste der styre de ting..... desværre.... det er også derfor vi er nødt til at være SÅ opmærksomme:0)

Anmeld

4. januar 2010

varnæs

varnæs skriver:

Hej alle mødre og fædre.

Jeg skriver til jer for jeg sidder i en situation, hvor jeg er dybt rystet over, at der bliver solgt vådservietter med stoffer der står på EU listen over hormonforstyrrende stoffer.

Jeg har selv et firma der laver vådservietter uden disse kemiske ting og som er astma og allergi godkendt, men bliver afvist hos diverse forhandlere af den begrundelse, at så længe der er salg i de andre vil man ikke overveje andet. Er det ikke sådan med os forældre, at vi ønsker det bedste til vores børn? Tænk at jeg får af vide, at der ikke er efterspørgsel efter andre vådservietter end dem de har på hylderne. Fulde med kemi. Ingen ved, at de kan få andet så længe butikkerne ikke oplyser bedre.

Det skal ikke lyde som en reklame for mine produkter, men der er sikkert mange andre gode produkter der heller ikke når frem til os forældre pga butikkernes manglende lyst til at gøre det bedre for vores børn og miljøet.

Hilsen

Charlotte

Hej piger

Det er godt at høre, at det ikke kun er mig der syntes det er en skandale, at de store kæder kun tænker penge og ikke vores børns sundhed.

En skrev efter min hjemmeside den er www.charbino.dk der kan også bestilles en gratis prøve til alle der har lyst.

Det skal ikke tages som en reklame for mit produkt og det var heller ikke derfor jeg skrev her, blot nogle tanker om hvad vi som forældre ellers ikke får muligheden for at fra/tilvælge til vores børn.

jeg sender jer lige den hjemmeside med hormon forstyrrende stoffer, så kan i alle lige se efter

www.forbrugerraadet.dk/tema/hormonkemi/produkter-med-hormonforstyrrende-stoffer/

Her er bla nævnt Huggies og Pigeon.

Hilsen

Charlotte

Anmeld

2. juni 2010

varnæs

http://www.forbrugerraadet.dk/tema/hormonkemi/produkter-med-hormonforsyrrende-stoffer/

Hej Piger

Hermed liste over hormonforstyrrendestoffer.

Hold jer væk fra Pigeon & Huggies vådservietter

Hilsen

Varnæs

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.