Job og Kronisk sygdom/lidelse!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

637 visninger
19 svar
0 synes godt om
4. januar 2010

Mira0911

Jeg har søgt masser af jobs her mellem Jul og nytår, min barsel slutter i morgen! Øv øv...

Har et lille problem... Jeg har en kronisk sygdom/lidelse... Hvordan filan får jeg sagt til samtalerne at jeg har det, uden at skræmme dem på nogen måder?

Jeg er så skeptisk for at de siger nej, til at ansætte mig, fordi jeg har det...

Den kroniske sygdom/lidelse, viser sig ca hver 2. år... Det er jo kun godt.. Og det sker som regelt i eget hjem...

Nogen råd?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. januar 2010

Risen

Det kommer meget an på hvilken kronisk sygdom du har .. Betyder det du ikke kan løfte osv?..

Anmeld

4. januar 2010

Honningblomst

Jeg tænker om det er vigtigt at fortælle...altså hvis du kun får det skidt hver andet år og det er hjemme, er det så ikke lige meget at fortælle dem?

Knus Eva..

Anmeld

4. januar 2010

Mira0911

Risen skriver:

Det kommer meget an på hvilken kronisk sygdom du har .. Betyder det du ikke kan løfte osv?..

Kan sagtens løfte, ingen problemer der... Det er anfald jeg får...

Anmeld

4. januar 2010

Mira0911

Eva skriver:

Jeg tænker om det er vigtigt at fortælle...altså hvis du kun får det skidt hver andet år og det er hjemme, er det så ikke lige meget at fortælle dem?

Knus Eva..

Jeg kan være så uheldigt at det kan ske på jobbet, så ville det jo være rart for dem, at vide hvad de skal gøre...

Anmeld

4. januar 2010

Diana...

Eva skriver:

Knus Eva..

Ja det tænker jeg os og hvis jeg ikke husker forkert så har du næsten lige haft et her efter du har født ikk? eller hvad? for så går der jo et par år endnu. Jeg ville ikke sige noget.

Anmeld

4. januar 2010

Risen

okay..   Jeg synes ikke du behøver at sige det til den første jobsamtale, medmindre det lige passer ind.. Havde selv en jobsamtale hvor jeg faktisk havde et andet job i forvejen og min far som selv er chef sagde at jeg ikke behøvede at sige det med det samme, for det kan hurtigt afskrække.. .. ved ikke om det er en god sammenligning, men håber det hjælper en smule.. Knus

Anmeld

4. januar 2010

Mira0911

DianaMoar skriver:

Ja det tænker jeg os og hvis jeg ikke husker forkert så har du næsten lige haft et her efter du har født ikk? eller hvad? for så går der jo et par år endnu. Jeg ville ikke sige noget.

Jo har har haft et her efter jeg har født... Det kan sagtens ske ude på job, alle steder... Så ville det jo være rart at vide for dem, hvad de skal gøre...

Det er sket på et plejehjem og på teknisk skole...

Anmeld

4. januar 2010

Honningblomst

MoarJ skriver:

Jeg kan være så uheldigt at det kan ske på jobbet, så ville det jo være rart for dem, at vide hvad de skal gøre...

Men er du i stand til at snakke når det sker...svært at råde når man ikke ved hvad det handler om.

Du kunne evt smide en pjece om det så til din arbejdsgiver eller sige det når du er startet at det og det er konstateret lige nu...altså en lille hvid løgn så.

Og ellers må du jo bare sige det som det er og håbe det ingen betydning har.

Knus Eva

Anmeld

4. januar 2010

Diana...

MoarJ skriver:

Jo har har haft et her efter jeg har født... Det kan sagtens ske ude på job, alle steder... Så ville det jo være rart at vide for dem, hvad de skal gøre...

Det er sket på et plejehjem og på teknisk skole...

Jeg synes ikke du skal sige det og slet ikke når der er så lang tid til det sker igen så kan du fortælle det til dem når du har været der lidt.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.