brug for et hurtigt råd!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

738 visninger
14 svar
0 synes godt om
3. januar 2010

Milka

lilja har feber – da jeg tog hendes temperatur for en time siden var den på 38,9. synes hun virker lidt varmere nu, tager den igen lige om lidt. hun ligger i min seng og vil ikke sove men er ikke ked af det.

spørgsmål: skal jeg give hende en panodil til at slå feberen ned? eller skal jeg se det an?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. januar 2010

Sabina & Simone

Ville nok give panodil... Også for at få lidt ro på hende... For ellers kan hun nemt blive kørt så meget op at hun bliver virkelig ked af det og endnu varmere...

Anmeld

3. januar 2010

anna-jonas

Du skal se det an.....................små børn må gerne have 40 i feber, uden at vi "blander" os. Deres kroppe er bedre til de temp. skift, end vores gamle kroppe. Husk at klæde hende af, og evt. bare lægge et lille tæppe over hende.

Rigtig god bedring med hende......

Anmeld

3. januar 2010

MORJESPERSEN

Da vi var ved vagt læge med pigerne sagde han vi først skulle give en parmol når de havde over 39 i feber, håber hun får det bedre..

Anmeld

3. januar 2010

anna-jonas

Jeg vil lige slå fast med syvtommer-søm, at man ikke "bare" skal give pamol til små børn, når de har feber.

Smertestillende medicin kan sløre div. symptomer....................og det kan jo blive ret farligt. Eks.vis hvis barnet har blindtarmsbetændelse, og man behandler med pamol....................så kan det være overordentligt svært for en læge at finde ud af hvad barnet fejler, og kan have fatale følger.

Jeg er STOR tilhænger af, at små børn ikke skal have ondt............. men de må gerne have feber.

Anmeld

3. januar 2010

mama09

Anna-jonas skriver:

Jeg vil lige slå fast med syvtommer-søm, at man ikke "bare" skal give pamol til små børn, når de har feber.

Smertestillende medicin kan sløre div. symptomer....................og det kan jo blive ret farligt. Eks.vis hvis barnet har blindtarmsbetændelse, og man behandler med pamol....................så kan det være overordentligt svært for en læge at finde ud af hvad barnet fejler, og kan have fatale følger.

Jeg er STOR tilhænger af, at små børn ikke skal have ondt............. men de må gerne have feber.

enig, Latifa har aldrig fået noget de 10 mdr (snart) hun har levet..

Hvis hun har haft feber,har hun været pyldret, ja men hun har heldigvis sovet det væk.........

Er imod at ta piller eller lign med mindre hun self får ondt en dag - 7- 9 - 13

GOD BEDRING!

Anmeld

3. januar 2010

MORJESPERSEN

Trinehw skriver:

enig, Latifa har aldrig fået noget de 10 mdr (snart) hun har levet..

Hvis hun har haft feber,har hun været pyldret, ja men hun har heldigvis sovet det væk.........

Er imod at ta piller eller lign med mindre hun self får ondt en dag - 7- 9 - 13

GOD BEDRING!

Kan kun være enig med jer, jeg ville heller ikke give piller uden læges ord først..

Anmeld

3. januar 2010

Milka

nå, jeg har givet hende en panodil for feberen var gået en smule op og hun var blevet meget ked af det.

for lige at hoppe ind i debatten har de læger jeg har talt med det om sagt god for at babyer godt må få panodil, selv forebyggende fx lige efter en vaccination.

der er vist mange delte meninger...!

godnat, jeg lægger mig ind til hende den lille nu 

Anmeld

3. januar 2010

MORJESPERSEN

Milka skriver:

nå, jeg har givet hende en panodil for feberen var gået en smule op og hun var blevet meget ked af det.

for lige at hoppe ind i debatten har de læger jeg har talt med det om sagt god for at babyer godt må få panodil, selv forebyggende fx lige efter en vaccination.

God bedring med hende og sov godt alle 3

Anmeld

3. januar 2010

Skouboe

Milka skriver:

Vi har altså også givet Freja panodil stikpiller 2 gange fordi hendes temperatur var over 39,5 og hun bare lå og græd så elendigt havde hun det...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.