Nogen der har erfaring med Vitex?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

10.462 visninger
24 svar
0 synes godt om
3. januar 2010

-Milla-

Godt nytår til alle jer skønne kvinder herinde.

Er der nogen, som har erfaring med Vitex, som skulle hjælpe til at stabilisere hormonbalancen hvis man fx har uregelmæssig menstruation?

Der var en gang en herinde, som nævnte dem og er selv begyndt at spise dem, så ja ville lige høre. Har taget dem i ca. 14 dage.

Kh. Camilla

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. januar 2010

otlitrom

Jeg kigger lige med. Jeg har ikke taget nogen form for tilskud, udover vitaminer og fol, da jeg ikke rigtig tror på det.. Men jo mere tid der går, jo mere nysgerrig bliver jeg..

Anmeld

3. januar 2010

-Milla-

kitty skriver:

Jeg kigger lige med. Jeg har ikke taget nogen form for tilskud, udover vitaminer og fol, da jeg ikke rigtig tror på det.. Men jo mere tid der går, jo mere nysgerrig bliver jeg..

Kan godt forstå hvad du mener når du siger du ikke rigtig tror på det. Sådan ville jeg nok også selv tænke tidligere, men er bare så forvirret og frustreret over at min cyklus stadig er meget uregelmæssig. (har ikke haft mens siden 26/8)

Har ikke fået konstateret PCO, men har selv efter at have læst om det, måske troet det kunne være det, som er skyld i det. 

Har nævnt i andre tråde at jeg har forhøjet LH-hormon, men spiser forholdsvis sundt, dyrker meget motion og er slank af bygning.

Derfor er det svært at tro det kan være PCO, men ved godt der er noget som hedder tynde PCO´er.

Det jeg prøver at sige, er nok bare at jeg håber vha. Vitex at hormonbalancen (LH-hormonet) kan stabiliseres, så cyklus bliver normal.

Anmeld

3. januar 2010

lonemus

Er der nogen, som har erfaring med Vitex, som skulle hjælpe til at stabilisere hormonbalancen hvis man fx har uregelmæssig menstruation?

Der var en gang en herinde, som nævnte dem og er selv begyndt at spise dem, så ja ville lige høre. Har taget dem i ca. 14 dage.

Kh. Camilla

Ja, jeg spiste dem efter anbefaling fra en zoneterapeut.

Vi havde forsøgt i 5 mdr uden held. Jeg begyndte så at spise Vitex, jeg nåede kun at spise dem i 1½ måned, så var der gevinst

Om det var dem eller ej, finder jeg aldrig ud af, men jeg vælger at tro på de hjalp .)

Jeg har kun prøvet dem den ene gang - da jeg blev gravid 2. gang gik der kun 3 mdr, så skete det af sig selv ;9

Det skal så lige siges, at jeg hverken har PCO eller andet. Grunden til jeg tog dem var, at denne zoneterapeut sagde Vitex bare skabte balance i kroppen..noget med candida svampen osv!

Held og lykke

Anmeld

3. januar 2010

silden85

jeg tager dem, og har nok ca taget dem i en mdr. men jeg kan ikke mærke noget forskelle, endnu

Anmeld

3. januar 2010

otlitrom

CKN skriver:

Kan godt forstå hvad du mener når du siger du ikke rigtig tror på det. Sådan ville jeg nok også selv tænke tidligere, men er bare så forvirret og frustreret over at min cyklus stadig er meget uregelmæssig. (har ikke haft mens siden 26/8)

Har ikke fået konstateret PCO, men har selv efter at have læst om det, måske troet det kunne være det, som er skyld i det. 

Har nævnt i andre tråde at jeg har forhøjet LH-hormon, men spiser forholdsvis sundt, dyrker meget motion og er slank af bygning.

Derfor er det svært at tro det kan være PCO, men ved godt der er noget som hedder tynde PCO´er.

Det jeg prøver at sige, er nok bare at jeg håber vha. Vitex at hormonbalancen (LH-hormonet) kan stabiliseres, så cyklus bliver normal.

Jeg venter stadig på svar ang. mit mandlige hormon-niveau (eller hvad man kalder det.) Har fået svar på det kvindelige hormon idag, og det er helt normalt.. Men der går jo et par uger endnu inden næste svar..

Alt efter hvad svaret bliver, så bliver jeg nok mere "åben" over for andre ting, end bare naturens gang.. For efter 2 år, hvor der ikke er sket noget, så begynder jeg at tvivle lidt på naturen..

Kan godt forstå at du er forvirret og frustreret over din cyklus.. Den er ligesom rimelig vigtig i dette projekt baby.. Måske det er en mulighed at stabilisere dit LH-hormon med det.. Jeg kan desværre ikke svare.. Havde jeg kunnet, havde jeg glædeligt gjort det!

for jer!

Anmeld

3. januar 2010

-Milla-

kitty skriver:

Jeg venter stadig på svar ang. mit mandlige hormon-niveau (eller hvad man kalder det.) Har fået svar på det kvindelige hormon idag, og det er helt normalt.. Men der går jo et par uger endnu inden næste svar..

Alt efter hvad svaret bliver, så bliver jeg nok mere "åben" over for andre ting, end bare naturens gang.. For efter 2 år, hvor der ikke er sket noget, så begynder jeg at tvivle lidt på naturen..

Kan godt forstå at du er forvirret og frustreret over din cyklus.. Den er ligesom rimelig vigtig i dette projekt baby.. Måske det er en mulighed at stabilisere dit LH-hormon med det.. Jeg kan desværre ikke svare.. Havde jeg kunnet, havde jeg glædeligt gjort det!

for jer!

Tak tak.

Det er også den jeg mangler svar på, tror det kommer her en gang i januar.

for Jer også.

Anmeld

3. januar 2010

Alexis - i den virtuelle verden!

Er i fuldstændig samme båd. Skal have svar på min mandlige kønshormon test her d. 6. Så håber jeg samtidig, at min Gyn. vil sende mig videre. Ellers tror jeg, at jeg banker i bordet hos min læge for en henvisning til en fertilitetsklinik. Virker til, at tingene går lidt hurtiger på en klinik, end hos en gyn.

Mest af alt håber jeg på, at der er gevinst denne gang.

Har selv brugt Vitex mod et akne udbrud der pludselig opstod efter jeg stoppede på P-piller. De virkede ret hurtigt, men har ikke brugt dem i forbindelse med stabilisering af cyklus, da den blev stabil af sig selv efter næsten et år. Kan nu godt ske, at jeg vælger at prøve det af. De står i skabet nemlig, men jeg synes jeg skal tage så meget i forvejen.

Håber vi alle bliver gravide snart.

Anmeld

3. januar 2010

FrkT

Jeg tager dem og har gjort det ca. 5 uger. Indtil videre har de ingen effekt haft - i hvert fald ikke hvad jeg har mærket, men der står også på æsken at de skulle være ca. 3 måneder om at stabilisere hormonbalancen, så de kan sagtens nå at virke endnu jo

Anmeld

10. januar 2010

gemt~i~hjertet

CKN skriver:

Kh. Camilla

hejsa...

hmm kiggede lii nysgerigt rundt og faldt lii over jeres Debat,
altså mit underliv/krop (mens og homonbalance) lever altså sit helt ejet liv synes jeg, men  min far er hekse dokter, og siger jeg har formeget slim i kroppen noget med for meget varme i kroppen osv, har ændret min kost og levestil, og for behandling af far, men lii startet op og må gerne gå lidt stærkere, synes det er uoverskueligt når han siger at min cuklus skal være 28dage så er det nemmestefor kroppen at undfange

men vil gerne have min krop i balance, og tænkte på hvor man kan købe Vitex, og eventuelt pris??

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.