Hvornår kravlende jeres guldklump(er) ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

795 visninger
19 svar
0 synes godt om
3. januar 2010

Sees

Ja, som overskriften lyder, hvornår kravlede jeres guldklump(er) ?

Spørg egentlig af nysgerrighed, for at sammenligne med min egen knægt.
Emil er nu 7 mdr, og han vil bare ikke kravle. Han kan godt komme op på knæ, og også sagtens op på armene, men ikke på samme tid.
Og når han ikke længere gider ligge på maven, ja så giver han sig bare til at skrige eller hvine.

Har I evt. nogle gode råd til hvordan jeg kan hjælpe ham til at kravle?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. januar 2010

Diana...

Lucas starter 1 dag før han blev 6 måneder. 

Det kommer når han er stærke nok til det og 7 måneder er jo ikke så sent man siger vist 10 måneder mener jeg.

Så nyd du at du stadig ved hvor du har ham det kan man virkelig godt savne nogen gange hi hi tro mig.

Anmeld

3. januar 2010

BOBS

hun var lidt over ti mdr.her....

Anmeld

3. januar 2010

SpunkenJo

Carl har osse i længere tid, været på alle fire, på skift, som du beskriver. Så ændrede han det til at stå på alle fire på sammetid og rokke. (ca. 8mdr.)

Og da han var 8 1/2 måned begyndte han at krybe, som en lille soldat. Det gør han stadig, og har gjort det i et par uger nu. Samtidig er han begyndt at rejse sig op på knæ, ved at holde fast i ting, og en gang imellem osse helt op på fødderne. (Uhh, det er farligt, nogen gange....)

Men kravle sådan rigtigt.... Ikke endnu, desværre. Men frem, i sin helt egen stil, det kommer han, og det går ret hurtigt.

Men 10 mdr, er osse hva jeg har hørt er helt normalt. Så nyd nu, at der er ro lidt endnu.....

p.s. carl er født 2 måneder for tidligt, så jeg ved ikke, om du helt kan bruge det til noget..... Man ved jo ikke helt hvor han ligger i forhold til normalen.

Anmeld

3. januar 2010

TbCp

8 mdr + 3 uger. Hun kunne også komme op på knæ et stykke tid før men sad mest bare og rokkede frem og tilbage.

Anmeld

3. januar 2010

Anja

Elias var 10 mdr og 1 dag, Esther kravler stadig ikke men hun begyndte at møffe rundt på numsen da hun var 9 mdr og gik unden støtte 4 dage inden hun blev 1 år  - nu går hun fint og løber såmen også, men kravle kan hun stadig ikke

Tror det er mest normalt, at de er 9 - 10 mdr inden de kravler.

Anmeld

3. januar 2010

Mum33

Min søn kravlede først da han var 11 mdr, men så gik det også derud af  Men nøjagtig samme model som du beskriver - han gav sig også bare til at hyle når han ikke gad mere. Men pludselig fra den ene dag til den anden knækkede han koden.

Anmeld

3. januar 2010

Misjelle

Min SP sagde at efter at de fleste folk i dag ikke har gulvtæpper mere, så har gennemsnitsaalderen for hvornår barnet kravler rykket sig til 11 mdr.

Min søn er 10 mdr og er først nu begyndt at gøre tegn til at kravle. Indtil videre er han kommet rundt ved at møve sig frem og det er jo lige så fint .

7 mdr. er faktisk tidligt at forvente de små kravler, men nogle gør det jo bare hurtigt.

Anmeld

3. januar 2010

Sara.

Mener Lærke begyndte at krybe / mave sig frem i 7 mdr alderen.. og som 8 mdr kravlede hun "rigtigt"... og da hun var et par dage over 9 mdr gik hun........

Men ja det jo rigtig individuelt og man  skal prøve ikke at sammenligne. Alt til sin tid... og hvis man ikke kravler er der sikkert noget andet man bruger sin energi på at lære. ´

Og Emiil er 7 mdr så det skal nok komme

Anmeld

3. januar 2010

LinLin

Han kravlede "rigtigt" da han var 8½ md - mavede (lidt som en sæl) fra ca 3 uger før :-)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.