Hjælp..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2. januar 2010

Dictes mor

Man kan få jerntilskud i flydende form, jeg ved bare ikke, om man må tage det som gravid, men det er da værd at undersøge ville jeg synes, når nu du har svært ved at tage pillerne. Det hedder: Kräuterblut. Det er nemlig meget svært at få nok jern fra kosten, men spinat er i hvert fald godt, som det også allerede er blevet sagt, ellers så er der meget jern i rosiner, svesker, dadler, figner, nødder, bønner, linser, grove brødprodukter (de skal dog være langtidshævede, så det skal helst bagesselv), samt surdejsbrød (også hjemmebagt er bedst), med hensyn til brødene er det vigtig at man vælger de rigtige slags mel, der ikke er for fintmalet, samt man skal lægge kerner og hvedeklid mv. i blød i et par timer inden bagning. Ligeledes er det en god ide at bruge sesamfør go quinoa-frø, som er sprængfyldt med jern og andet godt.

I det hele taget er der meget med jern i, skalddyr har f.eks. også

Det var lige lidt råd, fra en som går meget op i mad, ups, og det blev lidt længere, end det var meningen, det er jeg ked af.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. januar 2010

Ox.

Majastina skriver:

Man kan få jerntilskud i flydende form, jeg ved bare ikke, om man må tage det som gravid, men det er da værd at undersøge ville jeg synes, når nu du har svært ved at tage pillerne. Det hedder: Kräuterblut. Det er nemlig meget svært at få nok jern fra kosten, men spinat er i hvert fald godt, som det også allerede er blevet sagt, ellers så er der meget jern i rosiner, svesker, dadler, figner, nødder, bønner, linser, grove brødprodukter (de skal dog være langtidshævede, så det skal helst bagesselv), samt surdejsbrød (også hjemmebagt er bedst), med hensyn til brødene er det vigtig at man vælger de rigtige slags mel, der ikke er for fintmalet, samt man skal lægge kerner og hvedeklid mv. i blød i et par timer inden bagning. Ligeledes er det en god ide at bruge sesamfør go quinoa-frø, som er sprængfyldt med jern og andet godt.

I det hele taget er der meget med jern i, skalddyr har f.eks. også

Det var lige lidt råd, fra en som går meget op i mad, ups, og det blev lidt længere, end det var meningen, det er jeg ked af.

Det fik jeg imod fostoppelse sidst i graviditeten, pyyyh det er noget hæsligt noget kräuterblut hehe ..

Anmeld

2. januar 2010

Dictes mor

Sussie&Lilje skriver:

Det fik jeg imod fostoppelse sidst i graviditeten, pyyyh det er noget hæsligt noget kräuterblut hehe ..

Ah, ja det smager vist ikke så godt, men skulle være noget så sundt... Jeg ved det ikke, jeg spiser selv hæmojern, jeg kan godt sluge pillerne, det vil jeg hellere end drikke det, det er jeg nemlig ikke så god til

Anmeld

2. januar 2010

lululupo

alle grøntsager der er grønne, det er en tommelfinger regel fra min jordmoder

Anmeld

2. januar 2010

Mimic

lululupo skriver:

alle grøntsager der er grønne, det er en tommelfinger regel fra min jordmoder

Jep grønne grøntsager indeholder masser af jern... jeg spiste heller ikke jern under min graviditet, men spiaste masser af brocoli, spinat og slikærter istedet

Linda

Anmeld

2. januar 2010

trunte89

Hvad med at knuse pillen mellem et par skeer og så i noget yoghurt eller noget i den stil?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.