3. trimester - hvordan har I det?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3. januar 2010

baby2010

Sabrina17 skriver:

Hejsa Allerførst , fedt vi er lige langt henne 31+3

Jeg har haft en lidt hård gravilitet, synes jeg... Først med meget kraftig kvalme, som førte til en fuld sygemelding og så fik jeg bækkenløsning i uge 26 og det er kun blevet værre!! Jeg skal have hjælp til ALT og jeg vil jo gerne selv, men det gør så frygtelig ondt i lysken og lænden bare at tage et par skridt, at jeg skal have hjælp til det hele nu Plus at jeg får en masse plukveer, dag og nat, og de er meget kraftige og jeg har fået at vide at hvis de bliver hårdere og de bliver mere regelmæssige, kan det være starten på fødsel, allerede Så vi slapper ekstra meget af nu!!!

Jeg ser meget frem til min fødslen, da smerterne gerne skulle slutte der og jeg så får min søn ud til mig

Min dreng bevæger sig meget endnu, men bevægelserne er blevet anderledes Jeg synes ikke jeg har nogle bekymringer omkring fødslen eller forløbet i det hele taget - jeg kan næsten ikke vente

Knus Sabrina 31+3 ( 3 Marts 2010 )

Ej hvor sjovt at vi er præcis lige langt - så kan vi konkurrere lidt om hvem der føder først haha  Jeg holder lige øje med dig ihvertfald!

Uha, det lyder ellers som om du har det rigtig skidt. Stakkels dig! Hvordan får du tiden til at gå? Jeg synes det er mega kedeligt at gå hjemme. Jeg blev færdig som psykolog i september og nåede ikke at få job inden maven blev for stor...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. januar 2010

LouiseNielsen

Hvornår er det nu man går ind i 3 trimester?

Anmeld

3. januar 2010

baby2010

Lise skriver:

Hej Julie m.fl.

Jeg er nået uge 30+2, og jeg har det okay... jeg har jo været delvist sygemeldt i to mdr nu pga mærkelige mavesmerter, og de er der stadig når jeg ikke slapper ordentligt af, men de er nu en del af min hverdag, så tænker ikke over det så meget mere. Min jordemoder synes jeg skal bevæge mig/motionere det jeg kan, også selvom det gør lidt ondt.

Derudover oplever jeg også en masse halsbrand, og det er jo så klamt, men det går jo over om en 9-11 ugers tid  Og stikken ned i skeden, pludselig seriøs tissetrang når baby hopper på blæren (AV!!!), og trægt system  

Det var det fysiske.. Psykisk - hmmm, jeg glæder mig bare. Glæder mig til at få baby i huset igen. Denne gang bruger jeg ikke energi på at tænke på hvordan det bliver, om jeg kan finde ud af det, bliver jeg en god mor osv., for det er jo prøvet før. Og det giver lidt mere ro. Tænker dog noget over hvordan Simon på 2½ kommer til at tage det. Han hænger meget på mig, ville hvis han kunne bestemme sove arm i arm med mig hver nat, og er i det hele taget meget mor-glad, så jeg er lidt nervøs for at han bliver gigantisk jaloux og sur - og måske små-voldelig overfor lillebror. Men det går jo nok alt sammen.

Jeg glæder mig ikke til at føde igen. Synes ikke det var sjovt sidst, og tror heller ikke det bliver det denne gang. Det gik jo fint, men var bare ikke fedt fordi det gjorde så hjernedødt ondt. Men det ordner sig vel også..

Lise 30+2

Jeg har også alle de gener du nævner - tissetrang, halsbrand og træghed i tarmene -  det er bare så udmattende! Hvad tager du imod halsbrand?

Du skal bare glæde dig over at du giver din søn en lillebror - det får han SÅ meget glæde af i løbet af livet, det er jeg helt overbevist om!

Kh Julie

Anmeld

3. januar 2010

baby2010

Linea skriver:

Hej jeg melder mig også lige på banen her. Jeg er i uge 31 + 6 og har taget  ca. 6 kg på nu. Jeg kan godt begynde at føle, at maven er en smule i vejen. Jeg kan jop knap nok trække vejret, når jeg skal binde mine sko.....Pyha. Jeg kan også godt mærke, at der ikke skal megen ensformig fysisk aktivititet til førend min lænd begynder at brokke sig. Om natten og tidligt om morgenen har jeg flere gange døjet med krampe i lægmusklerne + under mine fødder....og AVVVV for hulen, det gør bare så irriterende ondt. Mine ankler er også noget federe end normalt, men det skal jo nok nå at blive noget værre). På det sidste har jeg også haft en del halsbrand, og det er en smule belastende, synes jeg.

Når det så er sagt, så har jeg haft en dejlig graviditet med ingen kvalme, ingen virkelige forstyrrende gener og det er selvfølgelig bare dejligt - men men det kan jo sagtens nå at ændre sig. Jeg tager bare en dag af gangen og glæder mig som en lille sindssyg til at møde min lille pige til marts eller deromkring.

Held og lykke til alle jer gæve kvinder.........

Linea

JA!!! Det havde jeg helt glemt at nævne: kramper! Fuck det er belastende! Jeg er dog begyndt at strække lægmuskler mv. ud inden jeg skal i seng, og det har faktisk hjulpet lidt, synes jeg...

Anmeld

3. januar 2010

MorTilSnartFire <3

baby2010 skriver:

Ej hvor sjovt at vi er præcis lige langt - så kan vi konkurrere lidt om hvem der føder først haha  Jeg holder lige øje med dig ihvertfald!

Uha, det lyder ellers som om du har det rigtig skidt. Stakkels dig! Hvordan får du tiden til at gå? Jeg synes det er mega kedeligt at gå hjemme. Jeg blev færdig som psykolog i september og nåede ikke at få job inden maven blev for stor...

Hihi, jeg holder også lige øje med dig så

Jamen jeg sidder med computeren på skødet stort set hele dagen Men jeg kan ikke lade være med at rydde op, gøre rent, købe ind og alle de andre huslige pligter - da jeg er meget bestemt hvordan det skal gøres Men jeg gør tingene over mange dage og etaper, så det ikke bliver alt for hårdt

Men det er meeeeeget kedeligt! Men nyder min kæreste har ferie indtil d.11 januar, så vi kan hygge og bruge tid på hinanden inden lillemanden kommer og inden han tager det sidste på skolen inden han er udlært som kok (I slutningen af marts er han helt færdig)

Anmeld

3. januar 2010

Dictes mor

LouiseLarsen skriver:

Hvornår er det nu man går ind i 3 trimester?

Det gør man i uge 28, så du må være ved at være der.

Anmeld

3. januar 2010

LouiseNielsen

Majastina skriver:

Det gør man i uge 28, så du må være ved at være der.

Kan slet ikke huske sådan noget... Det er også heldig nok jeg har baby.dk til at holde styr på ugerne, for syntes godt nok tiden flyver afsted.... Men ja så er jeg der også snart! Så vil da lige tillade mig at være med....

Jeg går ind i 3 trimester på lørdag.

Jeg har det rigtig godt. I hvert fald til hvordan det startede. Jeg har døjet voldsomt meget med kvalme og opkast, det er først nu her inden for de sidste 3 uger det er holdt op.

Jeg har en gammel skade pga et færdelsuheld i mit bækken, og det piner mig rigtig meget nu, har frygtelig ondt. Specielt om aftenen og om natten. Men derud over så har jeg det fantastisk, nyder at bære rundt på Mathias i maven. Han er en utrolig aktiv lille gut, så jeg mærker ham mange gange i løbet af dagen, hvilket der er en stor ting....

Kram

Anmeld

3. januar 2010

MorTilSnartFire <3

baby2010 skriver:

Havde da helt glemt st skrive jeg har fødder lige så store som VANDMELONER !!!!!!!!!!!!!! Har så frygtelig meget vand i kroppen, skal sidde med fødderne oppe hele tiden Øv øv, det hele er bare spændt ud

Anmeld

3. januar 2010

Susanne79

baby2010 skriver:

Det giver fint mening - jeg glæder mig også til Alfred kommer, men også rigtig meget til ikke at være gravid mere! Jeg var også MØG dårlig pga. kvalme helt frem til 13. uge - BVADR!

Hvilke midler bruger du mod halsbrand?? Jeg har brugt Balancid, men jeg synes ikke de er overvældende gode...

Jeg bruger ikke rigtig noget mod halsbrand. Det er især slemt om aftenen og når jeg har spist lidt for fed mad. Jeg har dog fundet ud af at et stort glas mælk kan hjælpe.

Min kvalme er stadig ikke rigtig væk, men jeg kan styre det nu. Jeg kastede op indtil ca uge 21-22. 

Jeg er også begyndt at have rigtig ondt i halebenet. Jeg kan simpelthen ikke holde til at sidde på en alm. stol i længere tid af gangen. Kan godt mærke at der er lidt ekstra vægt at bære rundt på nu.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.