3. trimester - hvordan har I det?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

28.125 visninger
18 svar
0 synes godt om
2. januar 2010

baby2010

Hej piger,

håber I alle er kommet godt ind i det nye år - vi skal jo være mødre om lidt (nogle er det i forvejen) og vi glæder os sikkert rigtig meget.

MEN hvordan går I og har det til daglig med jeres graviditet? Har I mange gener, eller går tingene fint? Og hvad med det psykiske - er i bekymrede, eller stoler I på at det hele nok skal gå?

Personligt har jeg (næsten) hele graviditeten igennem haft tillid til at alt var godt, men har lige haft et døgns tid, hvor jeg har været bekymret og har haft en skidt mavefornemmelse.

Vores søn har været meget mere stille end han plejer, og jeg har haft ondt i maven og har haft stikken/jag ned i skeden  Jeg har også haft smerter i lænden, ryggen og i toppen af maven lige dér hvor livmoderen går til. Pyh jeg synes bare lige pludselig, at det var rigtig mange ting på én gang, da jeg også kæmper med at sove ordenligt og meget halsbrand...

Glæder mig til at høre hvordan I har det mine med-gravide!

Kh Julie 31+3

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. januar 2010

@spire

Jeg har haft en ganske problemfri graviditet, næsten helt uden gener, men kan da godt mærke at den er begyndt at tynge en del mere nu..

Er øm flere steder i kroppen, og oplever også nye smerter hver dag og haft dage hvor jeg ikke lige synes bebse har bevæget sig helt så meget.. - Jeg går bare efter at så længe det ikke er konstante smerter, der bliver værre og værre og smerterne ikke er voldsomme og uudholdelige, så går det nok.. Og med bevægelsen har jeg spurgt min jordemoder, og det er normalt at man her omkring 30 uge oplever lidt mindre aktivitet, men det bare fordi baby sover og vokser meget, og bevægelserne føles anderledes... Det er blevet bedre nu, og jeg kan bedre kende hendes bevægelser igen

Så hvis dine smerter er konstante og voldsomme, og hvis du SLET ikke kan få baby til at bevæge på sig, ville jeg ringe, ellers ville jeg bare slappe af..

Håber du kan bruge det til noget..

@spire 32+1

Anmeld

2. januar 2010

Jane31

Hej

Først tillykke med graviditeten

Jeg er selv i uge 34 og oplever en del gener nu.  Jeg har den sidste stykke tid haft ondt i lænden, siderne, maven og ned i skeden. Men har fået af vide det er helt normalt for babyen vokser jo en del nu og gør sig  så småt klar til at komme ud. Jeg har også smerter helt oppe under brysterne og ved ribbene, men der er jo heller ik så meget plads når man tænker over det. Det er først de sidste par uger at det har gjort mere ondt i alle leddene. Men ja det kan være nogle udholdelige smerter og utrolig lange dage.  Ang det med bevægelser, så sover han garanteret bare mere nu, jeg kan mærke forskel på min babys bevægelser, de er ik så mange af gangen men meget mere kraftfulde.

Håber det kan hjælpe dig lidt, vide at det er helt normalt og andre går og har det lige sådan

Knus Jane 34 +4

Anmeld

2. januar 2010

luckas-mor

baby2010 skriver:

Hej piger,

håber I alle er kommet godt ind i det nye år - vi skal jo være mødre om lidt (nogle er det i forvejen) og vi glæder os sikkert rigtig meget.

MEN hvordan går I og har det til daglig med jeres graviditet? Har I mange gener, eller går tingene fint? Og hvad med det psykiske - er i bekymrede, eller stoler I på at det hele nok skal gå?

Personligt har jeg (næsten) hele graviditeten igennem haft tillid til at alt var godt, men har lige haft et døgns tid, hvor jeg har været bekymret og har haft en skidt mavefornemmelse.

Vores søn har været meget mere stille end han plejer, og jeg har haft ondt i maven og har haft stikken/jag ned i skeden  Jeg har også haft smerter i lænden, ryggen og i toppen af maven lige dér hvor livmoderen går til. Pyh jeg synes bare lige pludselig, at det var rigtig mange ting på én gang, da jeg også kæmper med at sove ordenligt og meget halsbrand...

Kh Julie 31+3

hej
de ting du skriver kan jeg kun nikke kraftigt genkendende til, har på lige de 2 døgn før nytår ikk ku sove da jeg har haft urregelmæssige og smertefukde plukveer over ja 2 hele dage
har mega ondt i min ryg og bækken, og maven er også øm fordi den vejer så utroligt meget nu..
lillemanden havde lige et par stille dage de dage jeg havde plukveer men nu er han da helt på dupperne igen og sover næsten ikke

jeg har ellers været meget nervøs i starten for at alt var som det skulle, menhar kun fået meget ros når jeg har været til svanning eller jdm så det var jo bar noget pjat.
ellers er jeg begyndt a få vand i kroppen og bare i det hele taget være meget tung.
og i sidste uge tog jeg min sidste ridetur p å min hest indtil jeg har født da det er ved a være for farligt 

hehe det var dejligt a komme ud med til nogen der prøver lidt a det samme

natascha 33+5

Anmeld

2. januar 2010

baby2010

Ej hvor er det bare dejligt at høre!!!  Jeg får næsten helt tårer i øjnene, for jeg føler mig lidt alene med disse mange gener og bekymringer. Jeg har ikke prøvet at være gravid før, så det er utrolig svært at vurdere hvornår noget er normalt, og hvornår man skal "slå alarm".

Tusind tak fordi I gad skrive her - håber der kommer mange flere!

Knus Julie

Anmeld

2. januar 2010

Susanne79

Min graviditet har været lidt hård, da jeg har haft rigtig meget kvalme. Så meget at jeg har været sygemeldt og nu er på deltid. Det er først indenfor den sidste måned at jeg er begyndt at nyde min graviditet. På trods af halsbrand og at jeg nu rigtig føler mig tung, så nyder jeg tiden.

Nu er der 2 måneder til at vores lille prinsesse kommer til verden og jeg glæder mig. Men jeg har måtte konstaterer at jeg nok bare ikke er god til at være gravid. Jeg glæder mig til at blive mor, men jeg glæder mig næsten lige så meget til ikke at være gravid ( lyder det forkert??)

Knus Susanne

30+5

Anmeld

2. januar 2010

MorTilSnartFire <3

baby2010 skriver:

Hej piger,

Kh Julie 31+3

Hejsa Allerførst , fedt vi er lige langt henne 31+3

Jeg har haft en lidt hård gravilitet, synes jeg... Først med meget kraftig kvalme, som førte til en fuld sygemelding og så fik jeg bækkenløsning i uge 26 og det er kun blevet værre!! Jeg skal have hjælp til ALT og jeg vil jo gerne selv, men det gør så frygtelig ondt i lysken og lænden bare at tage et par skridt, at jeg skal have hjælp til det hele nu Plus at jeg får en masse plukveer, dag og nat, og de er meget kraftige og jeg har fået at vide at hvis de bliver hårdere og de bliver mere regelmæssige, kan det være starten på fødsel, allerede Så vi slapper ekstra meget af nu!!!

Jeg ser meget frem til min fødslen, da smerterne gerne skulle slutte der og jeg så får min søn ud til mig

Min dreng bevæger sig meget endnu, men bevægelserne er blevet anderledes Jeg synes ikke jeg har nogle bekymringer omkring fødslen eller forløbet i det hele taget - jeg kan næsten ikke vente

Knus Sabrina 31+3 ( 3 Marts 2010 )

Anmeld

2. januar 2010

Lise

Hej Julie m.fl.

Jeg er nået uge 30+2, og jeg har det okay... jeg har jo været delvist sygemeldt i to mdr nu pga mærkelige mavesmerter, og de er der stadig når jeg ikke slapper ordentligt af, men de er nu en del af min hverdag, så tænker ikke over det så meget mere. Min jordemoder synes jeg skal bevæge mig/motionere det jeg kan, også selvom det gør lidt ondt.

Derudover oplever jeg også en masse halsbrand, og det er jo så klamt, men det går jo over om en 9-11 ugers tid  Og stikken ned i skeden, pludselig seriøs tissetrang når baby hopper på blæren (AV!!!), og trægt system  

Det var det fysiske.. Psykisk - hmmm, jeg glæder mig bare. Glæder mig til at få baby i huset igen. Denne gang bruger jeg ikke energi på at tænke på hvordan det bliver, om jeg kan finde ud af det, bliver jeg en god mor osv., for det er jo prøvet før. Og det giver lidt mere ro. Tænker dog noget over hvordan Simon på 2½ kommer til at tage det. Han hænger meget på mig, ville hvis han kunne bestemme sove arm i arm med mig hver nat, og er i det hele taget meget mor-glad, så jeg er lidt nervøs for at han bliver gigantisk jaloux og sur - og måske små-voldelig overfor lillebror. Men det går jo nok alt sammen.

Jeg glæder mig ikke til at føde igen. Synes ikke det var sjovt sidst, og tror heller ikke det bliver det denne gang. Det gik jo fint, men var bare ikke fedt fordi det gjorde så hjernedødt ondt. Men det ordner sig vel også..

Lise 30+2

Anmeld

2. januar 2010

Linea

Hej jeg melder mig også lige på banen her. Jeg er i uge 31 + 6 og har taget  ca. 6 kg på nu. Jeg kan godt begynde at føle, at maven er en smule i vejen. Jeg kan jop knap nok trække vejret, når jeg skal binde mine sko.....Pyha. Jeg kan også godt mærke, at der ikke skal megen ensformig fysisk aktivititet til førend min lænd begynder at brokke sig. Om natten og tidligt om morgenen har jeg flere gange døjet med krampe i lægmusklerne + under mine fødder....og AVVVV for hulen, det gør bare så irriterende ondt. Mine ankler er også noget federe end normalt, men det skal jo nok nå at blive noget værre). På det sidste har jeg også haft en del halsbrand, og det er en smule belastende, synes jeg.

Når det så er sagt, så har jeg haft en dejlig graviditet med ingen kvalme, ingen virkelige forstyrrende gener og det er selvfølgelig bare dejligt - men men det kan jo sagtens nå at ændre sig. Jeg tager bare en dag af gangen og glæder mig som en lille sindssyg til at møde min lille pige til marts eller deromkring.

Held og lykke til alle jer gæve kvinder.........

Linea

Anmeld

3. januar 2010

baby2010

Susanne79 skriver:

Min graviditet har været lidt hård, da jeg har haft rigtig meget kvalme. Så meget at jeg har været sygemeldt og nu er på deltid. Det er først indenfor den sidste måned at jeg er begyndt at nyde min graviditet. På trods af halsbrand og at jeg nu rigtig føler mig tung, så nyder jeg tiden.

Nu er der 2 måneder til at vores lille prinsesse kommer til verden og jeg glæder mig. Men jeg har måtte konstaterer at jeg nok bare ikke er god til at være gravid. Jeg glæder mig til at blive mor, men jeg glæder mig næsten lige så meget til ikke at være gravid ( lyder det forkert??)

Knus Susanne

30+5

Det giver fint mening - jeg glæder mig også til Alfred kommer, men også rigtig meget til ikke at være gravid mere! Jeg var også MØG dårlig pga. kvalme helt frem til 13. uge - BVADR!

Hvilke midler bruger du mod halsbrand?? Jeg har brugt Balancid, men jeg synes ikke de er overvældende gode...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.