Kvinde, pige eller måske dame..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

31. december 2009

Bondepigen

Tjuhl skriver:

jeg kalder mig selv for kvinde og jeg kalder mine veninder og søstre osv for kvinder Søren og alle vennerne er også mænd (de er faktisk allesammen over 30 nu!) ikke fyrer eller drenge. Jeg tror jeg var 20 da jeg først begyndte at blive kaldt dame på gaden, og det var primært af teenagedrenge. det er det stadig, når der kommer et dame efter mig for nogle uger siden var vi i Fakta og der var en lille dreng der skulle hjælpe sin far med at pakke varer for enden af båndet, vores varer kom oveni deres og da den lille dreng fik øje på noget (slik) han gerne ville have med fra vores, prøvede han at pakke det med ned til dem. der sagde faren "nej, det er damens...nej pigens varer" og det syntes jeg var ret morsomt for han var tydeligvis ligeså gammel som mig og Søren

Haha, ja det må have været lidt morsomt.

Det er egentlig underligt, for der er ingen tvivl om, for mig, at mænd er mænd, med undtagelse af et par stykker som eller er ældre end 25, de er altså kun drenge... pga. deres opførsel...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

31. december 2009

Bondepigen

TbCp skriver:

For en del år siden arbejdede jeg i Bilka, sad ved kassen. Og hvor kom der bare mange forældre med deres børn som sagde dame til mig "så skal du give pengene til damen" mit smil var vist noget falsk år de kaldte mig det... så jeg gør meget ud af selv at sige pige i stedet for
Synes nemlig DAME lyder så gammelt!

Jeg tror også jeg stadig vil kalde mig selv pige..... kvinde lyder meget modent og der er jeg vist ikke helt endnu  

Samme her.

Anmeld

31. december 2009

Bondepigen

3rollinger skriver:

Hernede i Spanien hvor jeg bor kalder de mig meget "señora" hvilket kan oversaettes som frue. DET har jeg det rigtig svaert med. Og endnu mere svaert naar de kalder mig "Doña Trine".

Men jeg har ogsaa arbejdet som servicemedarbejder i Danmark da jeg var mellem 20 og 26 og der blev jeg mange gange kaldet for "damen". "Spoerg damen, lille Brian".

Nu er jeg selv mor til 3 boern og jeg har faktisk ogsaa tendens til at kalde alle hunkoen for "damen". Jeg overvejer tit at sige "pigen", men det kan maaske stoede nogen i den anden ende, hvis de synes de er voksne og ansvarlige og saa bliver til "pigen" og man goer dem for unge. Og man kan jo ikke sige "Spoerg kvinden".

Ja, det er faktisk et svaert spoergsmaal.

Ja, jeg kalder dem osse oftest for damen, medmindre det er en meget ung kvinde, så bliver det til pige.

Anmeld

31. december 2009

Bondepigen

nutche skriver:

hmm....tror mest af alt at jeg er moderen..... føler mig for gammel til at være pige, for ung til at være dame...og lidt for kejtet til at være kvinde.

Lige nøjagtig sådan jeg har det. Jeg følte mig dog som KVINDE da jeg fødte min datter.

Anmeld

31. december 2009

oo

jeg har det med ordet "voksen" kan jeg se - altså som Tina skriver så er hun ikke helt moden nok til at være en kvinde. jeg har altid troet at de voksne er dem der har styr på tingene og det har jeg stort set aldrig, så jeg kan slet ikke forholde mig til at VÆRE det...hvis det gir mening men på den anden side, så troede jeg også at når man var tæt på 30 så havde man styr på det og det har hverken jeg eller nogen jeg kender, så måske er det bare mig der helt har misforstået det der voksenhed!

Anmeld

31. december 2009

Bondepigen

Tjuhl skriver:

jeg har det med ordet "voksen" kan jeg se - altså som Tina skriver så er hun ikke helt moden nok til at være en kvinde. jeg har altid troet at de voksne er dem der har styr på tingene og det har jeg stort set aldrig, så jeg kan slet ikke forholde mig til at VÆRE det...hvis det gir mening men på den anden side, så troede jeg også at når man var tæt på 30 så havde man styr på det og det har hverken jeg eller nogen jeg kender, så måske er det bare mig der helt har misforstået det der voksenhed!

Måske er tiden bare en anden i dag. Min mors generation HAR styr på alt, i hvert fald dem jeg kender... Min mor er 79 år gammel, og jeg kan ikke engang overkomme at skrive et julekort eller lave julebag, hvilket nogle damer bliver helt forargede over.

De spørger helt forskrækket,,, "ååååh jamen hvad gør du så?" (for julebag er åbenbart et must)

Hvortil jeg bare svarer, "dem køber jeg, HVIS jeg da har lyst til overhovedet at få nogen", mens jeg fortsætter med at sige, at jeg heller ikke sender julekort eller laver mad (det gør kæresten) og så er de ved at falde ned af stolen... Hihi.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.