Kvinde, pige eller måske dame..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.183 visninger
15 svar
0 synes godt om
31. december 2009

Bondepigen

Ja hvad kalder du egentlig dig selv.

Jeg selv er 33 år, men er ikke kommet ud af "pige"stadiet endnu. Mon jeg nogensinde kommer det?? Jeg må jo føle mig meget ung.  

For 10 år siden var der en 15 årig dreng der kaldte mig dame, det var vist først der jeg begyndte at tænke lidt over, at jeg jo i forhold til ham var meget ældre, men dame ligefrem ...

Det var på hospitalet ham drengen sagde dame til mig. Han sagde det flere gange, da jeg ikke reagerede. Han skulle have hjælp, men min kæreste gjorde mig opmærksom på, at det vist var mig han talte til.... Bagefter sad min kæreste og jeg og fniste lidt over, at han havde kaldt mig dame, og følte os lidt halvgamle.

Måske jeg selv vil kalde mig kvinde, når jeg er 40, men lige nu er jeg i egne øjne en pige. Andre må gerne kalde mig kvinde, for det lyder skam osse pænt... Jeg kan bare ikke finde ud af at bruge det ord om mig selv. Men dame... det er jeg altså ikke endnu!!!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

31. december 2009

Sesse89

Jeg kalder mig selv for pige er jo kun 20 år.

Men andre må gern kalde mig kvinde og det er dat tit sket.

Eller os bliver det til ung kvinde

Anmeld

31. december 2009

3rollinger

Hernede i Spanien hvor jeg bor kalder de mig meget "señora" hvilket kan oversaettes som frue. DET har jeg det rigtig svaert med. Og endnu mere svaert naar de kalder mig "Doña Trine".

Men jeg har ogsaa arbejdet som servicemedarbejder i Danmark da jeg var mellem 20 og 26 og der blev jeg mange gange kaldet for "damen". "Spoerg damen, lille Brian".

Nu er jeg selv mor til 3 boern og jeg har faktisk ogsaa tendens til at kalde alle hunkoen for "damen". Jeg overvejer tit at sige "pigen", men det kan maaske stoede nogen i den anden ende, hvis de synes de er voksne og ansvarlige og saa bliver til "pigen" og man goer dem for unge. Og man kan jo ikke sige "Spoerg kvinden".

Ja, det er faktisk et svaert spoergsmaal.

Anmeld

31. december 2009

oo

jeg kalder mig selv for kvinde og jeg kalder mine veninder og søstre osv for kvinder Søren og alle vennerne er også mænd (de er faktisk allesammen over 30 nu!) ikke fyrer eller drenge. Jeg tror jeg var 20 da jeg først begyndte at blive kaldt dame på gaden, og det var primært af teenagedrenge. det er det stadig, når der kommer et dame efter mig for nogle uger siden var vi i Fakta og der var en lille dreng der skulle hjælpe sin far med at pakke varer for enden af båndet, vores varer kom oveni deres og da den lille dreng fik øje på noget (slik) han gerne ville have med fra vores, prøvede han at pakke det med ned til dem. der sagde faren "nej, det er damens...nej pigens varer" og det syntes jeg var ret morsomt for han var tydeligvis ligeså gammel som mig og Søren

Anmeld

31. december 2009

TbCp

bondepigen skriver:

Ja hvad kalder du egentlig dig selv.

Jeg selv er 33 år, men er ikke kommet ud af "pige"stadiet endnu. Mon jeg nogensinde kommer det?? Jeg må jo føle mig meget ung.  

For 10 år siden var der en 15 årig dreng der kaldte mig dame, det var vist først der jeg begyndte at tænke lidt over, at jeg jo i forhold til ham var meget ældre, men dame ligefrem ...

Det var på hospitalet ham drengen sagde dame til mig. Han sagde det flere gange, da jeg ikke reagerede. Han skulle have hjælp, men min kæreste gjorde mig opmærksom på, at det vist var mig han talte til.... Bagefter sad min kæreste og jeg og fniste lidt over, at han havde kaldt mig dame, og følte os lidt halvgamle.

Måske jeg selv vil kalde mig kvinde, når jeg er 40, men lige nu er jeg i egne øjne en pige. Andre må gerne kalde mig kvinde, for det lyder skam osse pænt... Jeg kan bare ikke finde ud af at bruge det ord om mig selv. Men dame... det er jeg altså ikke endnu!!!

For en del år siden arbejdede jeg i Bilka, sad ved kassen. Og hvor kom der bare mange forældre med deres børn som sagde dame til mig "så skal du give pengene til damen" mit smil var vist noget falsk år de kaldte mig det... så jeg gør meget ud af selv at sige pige i stedet for
Synes nemlig DAME lyder så gammelt!

Jeg tror også jeg stadig vil kalde mig selv pige..... kvinde lyder meget modent og der er jeg vist ikke helt endnu  

Anmeld

31. december 2009

Honningblomst

Jeg er en kvinde og har været det i mange år...i hvert fald siden jeg fik min søn som 22 årig....men søster og veninde der er først i tyverne er også kvinder... piger er de små med hellokitty på tøjet og derefter kommer teenagetøserne og de bliver så langsomt til kvinder

Knus Eva

Anmeld

31. december 2009

Moderator

Profilbillede for Moderator

jeg er kvinde eller pige - afhængigt af situationen! Dame er der kun én der kan kalde mig uden jeg bliver stødt, og det er en af mine eks-kærester (intern joke)...

Som andre der har stået i butik er jeg også blevet kaldt dame en DEL gange (også som 16-årig ), og man føler sig virkelig gammel!! Men kvinde eller pige her..

Knus Caroline, 23 år og for det meste "kun en pige"

Anmeld

31. december 2009

millesofie

åh det er svært

jeg ved ikke hvad jeg kalder mig selv eller hvad jeg vil kaldes

men jeg vil sige at hvis man er på arbejde eller handler ind er det helt ok med mig at jeg bliver kaldt damen, for hvad skal man ellers sige? især når man står der i sine egne tanker og har børn med

jeg siger selv damen når jeg har unger med, men sørger altid for at smile og sige noget andet sjovt

synes også at folk bliver hurtigt støt, det er jo ikke personligt ment eller for at være uhøflig det er jo bare det at man har andet at se til lige der og så hjælper det ikke at skulle tænke over om man så også er korekt i sin tale

det er jo også det at DAMEN jo er på arbjede og at selve ordet ikke betyder gammel

jeg synes nok bare det er noget pjat

ps. jeg er 24 år

Anmeld

31. december 2009

Lone Jakobsen

hmm....tror mest af alt at jeg er moderen.....føler mig for gammel til at være pige, for ung til at være dame...og lidt for kejtet til at være kvinde.

Anmeld

31. december 2009

Assi

kvinde

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.