Er sengen for stor?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.197 visninger
13 svar
0 synes godt om
30. december 2009

Ms.Momo

Profilbillede for Ms.Momo
så fik jeg to fredagsbørn; Victor 11.01.08 og Elise 11.04.14

min søn er næsten 2 og kan komme op over kanten på sin tremmeseng så vi havde ønsket en ny seng til ham i julegave - og fik en...

Mine forældre har købt en rigtig lækker seng til ham som er 90*200 og min svigermor siger så at vi skal få den byttet da der ikke er sider på og at den er alt for lang... Min far har dog lavet en anordning med den gamle tremmesengs sider så han kan ikke falde ud, men nu er jeg så blevet i tvivl, er sengen virkelig for stor til ham?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. december 2009

TbCp

Malle skriver:

min søn er næsten 2 og kan komme op over kanten på sin tremmeseng så vi havde ønsket en ny seng til ham i julegave - og fik en...

Mine forældre har købt en rigtig lækker seng til ham som er 90*200 og min svigermor siger så at vi skal få den byttet da der ikke er sider på og at den er alt for lang... Min far har dog lavet en anordning med den gamle tremmesengs sider så han kan ikke falde ud, men nu er jeg så blevet i tvivl, er sengen virkelig for stor til ham?

Lige pt. sover min 2 årige datter i en almindelig voksenseng. Den er gjort så lav som mulig og andet har vi ikke gjort ved den. Der er slet ingen problemer med at hun sover i den.... andet end at hun så kan have endnu flere bamser med i seng end i den lille seng

Anmeld

30. december 2009

Ms.Momo

Det var rart at høre... Blev bare bekymret når hun sagde at han ikke måtte ligge i en seng der var større end 70*140 før han var omkring skolealderen...

Anmeld

30. december 2009

Cris

En gang har jeg hørt, at børnene sover mere trykt, når de kan finde kanter eller en eller andet "modstand" (de snakkede om børn fra 0 til 3). De sagde, at det faktisk er bedst, hvis de bliver i tremmesengen til de bliver 3. Men self. er ikke så godt, hvis de finder på at kravle på dynen og over kanten. Du kan stadig putte en rand rund omkring den fine store seng, så han ikke slå hovedet mod noget hård, når han prøver at finde hjørnerne i søvn. Og ved fødderne ville jeg putte nogle puder eller noget lignende. Jeg ville bygge en lille "rede" indtil han er lidt ældre.

Anmeld

30. december 2009

TbCp

Malle skriver:

Det var rart at høre... Blev bare bekymret når hun sagde at han ikke måtte ligge i en seng der var større end 70*140 før han var omkring skolealderen...

Så længe han sover godt i den er det vel ikke noget problem

Anmeld

30. december 2009

MOR-til-2

åh jeg havede det samme problem med min søn han kravlede også ud af tremmesengen og var faktis rigtig træt af den, .. så da han blev 2½ købte vi en halv høj seng til ham den er 70# 200 .. og jeg kan love dig for at den var et hit , den er mere spændene og nu er han jo en "stor" dreng hehe .. men ja vi har ihvertfald været glade for den og vores søn sover bedrer i denne end tremme sengen da der er mere plads til at brede sig så han vågner ikk om natten .. så det der trykheds pjat gælder altså ikke alle børn : )

men held og lykke med det : D

Anmeld

30. december 2009

LinLin

Cris skriver:

En gang har jeg hørt, at børnene sover mere trykt, når de kan finde kanter eller en eller andet "modstand" (de snakkede om børn fra 0 til 3). De sagde, at det faktisk er bedst, hvis de bliver i tremmesengen til de bliver 3. .

Årh, det lyder godt! Har været ved at synes det var pinligt, at min søn først fik en junior seng da han var 3,2 år!

Anmeld

30. december 2009

Mumto3

MortilDavid skriver:

Årh, det lyder godt! Har været ved at synes det var pinligt, at min søn først fik en junior seng da han var 3,2 år!

Vores den ældst var  ihvertfald også et godt stykke over de 3 år før han kom ud af tremmesengen og over i en juniorseng. Men så havde vi også savet nogle af tremmerne af, så han let kunne gå ind og ud af sengen selv!

Anmeld

30. december 2009

Ms.Momo

Victor er en "snorretop" om natten.... Han drejer rundt om natten så vi har også mange gange måttet stå og kæmpe med en hylende dreng hvis ben eller arme sad ud igennem tremmerne...

Jeg tror også det er en af grundene til mine forældre valgte så stor en seng... (jeg var også selv en "snurretop")

Anmeld

30. december 2009

Cris

MortilDavid skriver:

Ja! Det var en børnepsykolog eller noget lignende, som snakkede i en interview i et eller andet TV programm... Faktisk sagde hun, at de sover bedst i tremmesengen indtil de bliver ca 3. Hvis de ikke kan kravle over tremmere, så er det bedst, at de bliver der. Det kunne være, at de stadig vågner om natten og så nogle ting. Men hun mente at søvns kvalitet var bedre, når de kunne finde kanterne.

Men Malle, kan du ikke bruge en sengerand? Så kan benene og hænderne stikke ud... Og man kan se, at de stikker ud, for han ligger til kanterne. Så byg bare en fin "redde" til ham, så han kan følge sig trygt og han kan bruge sengen i mange år endu!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.