ondt ved højre-bryst

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.360 visninger
17 svar
0 synes godt om
30. december 2009

Unalisa

jeg har født for 16 dage siden og ammer fuld ud. nu har jeg så ondt ved mit højre bryst. ikke hele brystet men indersiden, den er hård og tungt,, mon det bare er mælken, den er også varm men det er den anden bryst også.

nogle af jer der oplevede noget lign.????

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. december 2009

Mor til Frederic og Freya

Limya skriver:

jeg har født for 16 dage siden og ammer fuld ud. nu har jeg så ondt ved mit højre bryst. ikke hele brystet men indersiden, den er hård og tungt,, mon det bare er mælken, den er også varm men det er den anden bryst også.

brystbetændelse? overfyldt bryst?

Anmeld

30. december 2009

mor_sabina

Limya skriver:

Har du prøvet at massere det imens du ammer?

Man kan nemt få brystbetændelse hvis man får kulde eller hvis ikke man får tømt brystet ordentligt. Det er også en god ide at lægge barnet til fra forskellige sider så brystet bliver hekt tømt. Prøv at ligge ned og amme eller ligge ham i tvillingeleje.

God bedring

Anmeld

30. december 2009

Unalisa

Frederic's moar skriver:

brystbetændelse? overfyldt bryst?

jeg ved ikke hvad det er, men må så kigger forbi lægen efter nytår!! hvis ikke det bliver bedre! håber ikke det er brystbetændelse

Anmeld

30. december 2009

Unalisa

mor_sabina skriver:

Har du prøvet at massere det imens du ammer?

Man kan nemt få brystbetændelse hvis man får kulde eller hvis ikke man får tømt brystet ordentligt. Det er også en god ide at lægge barnet til fra forskellige sider så brystet bliver hekt tømt. Prøv at ligge ned og amme eller ligge ham i tvillingeleje.

God bedring

jeg har ikke klude, men det er meget svært og tømme brystet!jeg ammer ham for det mest liggende, og nej jeg har ikke prøvet at massere samtidt, skal nok prøve her når han vågner . knus og tak for rådet

Anmeld

30. december 2009

mor_sabina

Limya skriver:

jeg har ikke klude, men det er meget svært og tømme brystet!jeg ammer ham for det mest liggende, og nej jeg har ikke prøvet at massere samtidt, skal nok prøve her når han vågner . knus og tak for rådet

Jeg havde brystbetændelse et par gange, men kunne tage det i opløbet ved at massere det efter han havde spist for at være sikker på at det var tømt.

Held og lykke med det.

Anmeld

30. december 2009

Limya skriver:

jeg ved ikke hvad det er, men må så kigger forbi lægen efter nytår!! hvis ikke det bliver bedre! håber ikke det er brystbetændelse

barnet tømmer bedst brystet, der hvor hagen er.

Ved brystbetændelse/ mælkeknuder kan være ret smerte fuldt og man kan få influenza lign symptomer. Normalt vil det blive meget bedre hvis du får mælken til at løbe. Det kommer normalt når mælken hober sig op i brystet.

prøv at slappe af, varme klude på brystet, varmt bad.

tilbyd brystet oftere

prøv andre amme stillinger

massere blidt brystet hen mod vorten, mens du ammer

malk evt ud, indtil brystet føltes blødt.

Anmeld

30. december 2009

Unalisa

mor_sabina skriver:

Jeg havde brystbetændelse et par gange, men kunne tage det i opløbet ved at massere det efter han havde spist for at være sikker på at det var tømt.

Held og lykke med det.

masserede du efter eller imens du ammede?

Anmeld

30. december 2009

uld indlæg er guld værd....

Anmeld

30. december 2009

Unalisa

Frederic's moar skriver:

barnet tømmer bedst brystet, der hvor hagen er.

Ved brystbetændelse/ mælkeknuder kan være ret smerte fuldt og man kan få influenza lign symptomer. Normalt vil det blive meget bedre hvis du får mælken til at løbe. Det kommer normalt når mælken hober sig op i brystet.

prøv at slappe af, varme klude på brystet, varmt bad.

tilbyd brystet oftere

prøv andre amme stillinger

massere blidt brystet hen mod vorten, mens du ammer

malk evt ud, indtil brystet føltes blødt.

tak... kan man evt. malke ud uden en brystpumpe?. vil nemlig meget gerne malke ud, men har ingen brystpumpe

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.