Hund eller ej?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.529 visninger
18 svar
0 synes godt om
30. december 2009

Ina33

Åhh jeg er i syv sind. Har simpelthen forelsket mig i den sødeste lille gravhundehvalp...

Jeg er alene med mine to børn på 4 og 8 år. Min store datter besøger sin far 3 ud af 7 dage, så hun er her kun halv tid. Den lille er her hele tiden.

Jeg er studerende, og vil i det næste semester ikke være meget på skolen, da det meste er selvstudie.

Jeg har aldrig haft hund, og ved derfor ikke helt hvad det kræver, kan kun gætte på det. Tror i det vil være urealistisk at have hund som enlig mor?

De positive ting jeg kan se ved det er, at mine børn vil lære at omgåes og respektere dyr. Vi vil få mere selskab, en at lege med, og en at gå tur med.

Vi er i forvejen udemennekser, og de fleste weekender er vi i  naturen 8-16 timer på en weekend.

Ulemperne må være i hverdagen, hvor jeg måske godt kan se at det kan blive et problem at få tid til luftning. Hvad nu hvis børnene ikke gider? Eller hvis nu de sover? Så kan jeg jo ikke bare gå...

Vi bor i rækkehus (vi må gerne have hund), og har en lille have, som jeg nemt kan få lukket, så den kan rende frit i haven, men den skal jo alligevel luftes hver dag... Tror i det vil blive for besværligt?

Jeg er meget sart med rengøring, og gør rent næsten hver dag, dette vil måske også blive en stressfaktor for mig... Hmmm jeg er virkelig i syv sind. Og børnene er helt vilde, og ønsker sig inderligt en hund....

Hvad har i af gode råd??

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. december 2009

lillemunk

Hmmm ikke for at lyde negativ..... men se det som at få et lille nyt barn igen.

Jeg ville smadder gerne selv ha hund, men ved hvilket projekt det er så jeg siger nej tak.
Så glæder mig til jeg bliver gammel og får tid til det.