Hund eller ej?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.529 visninger
18 svar
0 synes godt om
30. december 2009

Ina33

Åhh jeg er i syv sind. Har simpelthen forelsket mig i den sødeste lille gravhundehvalp...

Jeg er alene med mine to børn på 4 og 8 år. Min store datter besøger sin far 3 ud af 7 dage, så hun er her kun halv tid. Den lille er her hele tiden.

Jeg er studerende, og vil i det næste semester ikke være meget på skolen, da det meste er selvstudie.

Jeg har aldrig haft hund, og ved derfor ikke helt hvad det kræver, kan kun gætte på det. Tror i det vil være urealistisk at have hund som enlig mor?

De positive ting jeg kan se ved det er, at mine børn vil lære at omgåes og respektere dyr. Vi vil få mere selskab, en at lege med, og en at gå tur med.

Vi er i forvejen udemennekser, og de fleste weekender er vi i  naturen 8-16 timer på en weekend.

Ulemperne må være i hverdagen, hvor jeg måske godt kan se at det kan blive et problem at få tid til luftning. Hvad nu hvis børnene ikke gider? Eller hvis nu de sover? Så kan jeg jo ikke bare gå...

Vi bor i rækkehus (vi må gerne have hund), og har en lille have, som jeg nemt kan få lukket, så den kan rende frit i haven, men den skal jo alligevel luftes hver dag... Tror i det vil blive for besværligt?

Jeg er meget sart med rengøring, og gør rent næsten hver dag, dette vil måske også blive en stressfaktor for mig... Hmmm jeg er virkelig i syv sind. Og børnene er helt vilde, og ønsker sig inderligt en hund....

Hvad har i af gode råd??

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. december 2009

lillemunk

Hmmm ikke for at lyde negativ..... men se det som at få et lille nyt barn igen.

Jeg ville smadder gerne selv ha hund, men ved hvilket projekt det er så jeg siger nej tak.
Så glæder mig til jeg bliver gammel og får tid til det.
Det er ikke nok at lufte sådan en i haven, den skal ha gå ture, hvalpe skal op om natten, tørres op efter nusse og pusses som et lille barn.(kræver noget mere tid end man regner med)
Der kan gå meget længe før de bliver renlige og finder ud af at man ikke tisser på stuegulvet. nogle er 1½ år før de opdager hvordan verden hænger sammen.

Men har du mod på det så syntes jeg meget bestemt du skal gøre det.

Anmeld

30. december 2009

Ina33

Ja jeg regner også med at det bliver hårdt i starten. Og op om natten er jeg også med på... Jeg føler jeg har overskuddet, men bliver alligevel i tvivl... Hmmm

Anmeld

30. december 2009

Sisley

Tro mig - hundehvalpe kommer direkte fra helvede!!! Ej ok, så slemme er de måske ikke, men det er et KÆMPE STORT arbejde! Jeg var meget chokeret over hvor meget det kræver - det er ikke bare lufteture, tørre tis osv. op fra gulvet flere gange om natten osv. De skal også aktiveres når I "bare" er hjemme. Sammenlagt bruger vi mindst et par timer dagligt på vores 3 årige Cavalier King Charles Spaniel (som jo altså er voksen nu). Han bliver luftet 3 gange om dagen - resten er er leg, pleje, aktivering osv.

Jeg vi anbefale dig at vente til børnene er ældre! Det er dejligt at have kæledyr - også for børnene - men det er den voksnes ansvar og hunden kan ikke bare vente til det blivr dens tur, for så får den et rigtig trist hundeliv.

Tænk også meget over hvad I gør i ferier - kan hunden komme med? En gravhund kan blive ret gammel, så det dur ikke at du bliver træt at den efter kort tid, fordi I ikke kan komme ud at rejse (personligt ville jeg aldrig sende min hund på internat - han skal være hos nogen han kender, men det er selvfølgelig en slags mulighed)

Anmeld

30. december 2009

Risen

jeg har selv to små hunde og skal snart have den 3.. kan kun anbefale det.. ¨Det giver bare så meget glæde og lykke at have dem.. MEEEN jo det er hårdt i starten fordi de skal være renlige og det kræver tålmodighed, specielt hvis man bor i lejlighed.. Men du skriver at du bor i rækkehus, så tror jeg det letter lidt på det hele.. .. Jeg syntes du skal kaste dig ud i det ! De er fantastiske de små vovser !

Anmeld

30. december 2009

Ina33

Sisley skriver:

Tro mig - hundehvalpe kommer direkte fra helvede!!! Ej ok, så slemme er de måske ikke, men det er et KÆMPE STORT arbejde! Jeg var meget chokeret over hvor meget det kræver - det er ikke bare lufteture, tørre tis osv. op fra gulvet flere gange om natten osv. De skal også aktiveres når I "bare" er hjemme. Sammenlagt bruger vi mindst et par timer dagligt på vores 3 årige Cavalier King Charles Spaniel (som jo altså er voksen nu). Han bliver luftet 3 gange om dagen - resten er er leg, pleje, aktivering osv.

Jeg vi anbefale dig at vente til børnene er ældre! Det er dejligt at have kæledyr - også for børnene - men det er den voksnes ansvar og hunden kan ikke bare vente til det blivr dens tur, for så får den et rigtig trist hundeliv.

Tænk også meget over hvad I gør i ferier - kan hunden komme med? En gravhund kan blive ret gammel, så det dur ikke at du bliver træt at den efter kort tid, fordi I ikke kan komme ud at rejse (personligt ville jeg aldrig sende min hund på internat - han skal være hos nogen han kender, men det er selvfølgelig en slags mulighed)

Hi hi ja jeg havde også en lumsk anelse om at de kom fra helvede...

Ferier er ikke noget problem, jeg har mine forældre, som jeg er sikker på hellere end gerne vil passe den. I øvrigt plejer vores ferier at være en tur med teltet, og der kan en hund jo fint komme med.

Hmm at de kræver SÅ meget som du skriver overrasker mig, og afskrækker mig faktisk også en smule. Jeg tænker at en del af legen kan børnene sagtens klare, men selvfølgelig skal der mere til...

Anmeld

30. december 2009

Mortil2-87

prøv og tænk over hvornår du gør de forskellige ting og se om der er et hul med hvor i også kan tage hunden uden for!. har selv en hund og hvis jeg stod som alene mor ville jeg simpelthen blive stresset. selvom vores hund snart er 3 år, kan det godt blive lidt af et show når hunden skal ned og min datter er ked.! ( hvis manden ikke er hjemme ) Om aften gør det jo ingenting af vovsen lige bliver lukket ud i haven når ungerne sover!: tager de jo ikk skade af!: Men som en af de andre sagde, tænk på det som et barn mere!: selve opdragelsen kan også godt være noget at en stress faktor nogle gange!.

men på den anden side, tænk ikk på at ungerne vil have en hund ,, det dig som skal stå med ansvaret når dine børn synes det ikke er sjovt mere!: Min søster lavede nemlig den fejl , derfor vi fik hendes hund!:

Anmeld

30. december 2009

Challe13

kender du nogen der har hund du evt kunne låne af og afprøve det en weekend.. bare en alm voksen hund....? så  kan du jo se hvad det kræver.... og nu er jeg nysgerrig... hvilken type gravhund??? For ikke alle er lige børnevenlige.... af den race...

Anmeld

30. december 2009

mukka88

Har selv en gravhund Tænk også på hvilken hunde race du vil have Gravhund er lidt sin egen..  

Anmeld

30. december 2009

Risen

Ups.. Måske var jeg lidt for hurtig.. hehe.. Kender ikke lige den type hund .. Er den familievenlig ?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.