Jeg kender det så udemærket godt. Det tog også mig ca. 4 år at blive gravid, og man er ved at blive vanvittig. Jeg tog mange ægløsningstests, men fik aldrig en positiv. Min mand og jeg blev derfor undersøgt, og vi fandt ud af, at jeg har endometriose, og efter operation og IVF behandlinger lykkedes det endeligt. Dog skulle min sygdom ikke have nogen betydning i forhold til ægløsningstestene, så jeg ved ikke, hvorfor der aldrig var en positiv, for jeg vidste altid hvornår det var, som en del af sygdommen, betyder ægløsning nemlig mange mange smerter. Jeg stoler ikke på de tests.
Til gengæld synes jeg, at du skal snakke med din læge om det der skete dengang efter Emmas fødsel, også mest for at du kan få talt lidt ud om det, for det lyder som en meget grim oplevelse du havde dig, og jeg kan godt forstå, at det sidder i dig, og at du spekulerer en del over det. Så tal med lægen, især nu hvor I har prøvet i et år. Det kan jo være, at I bare skal have et lille skub i den rigtige retning, man kunne jo håbe, at de lige kunne hjælpe jer, så I hurtigt fik jeres lille drømmebarn. Men hvis du har nogle spørgsmål omkring, lægebesøg, undersøgelser, barnløshed og alt hvad der hører dertil, så spørg endelig, du skal ikke holde dig tilbage, for lige netop der har jeg en hel del erfaring, og det ved jeg, at der er mange herinde, som har.
Anmeld