Hmm Æg-test altid negativ???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

29. december 2009

Dictes mor

Jeg kender det så udemærket godt. Det tog også mig ca. 4 år at blive gravid, og man er ved at blive vanvittig. Jeg tog mange ægløsningstests, men fik aldrig en positiv. Min mand og jeg blev derfor undersøgt, og vi fandt ud af, at jeg har endometriose, og efter operation og IVF behandlinger lykkedes det endeligt. Dog skulle min sygdom ikke have nogen betydning i forhold til ægløsningstestene, så jeg ved ikke, hvorfor der aldrig var en positiv, for jeg vidste altid hvornår det var, som en del af sygdommen, betyder ægløsning nemlig mange mange smerter. Jeg stoler ikke på de tests.

Til gengæld synes jeg, at du skal snakke med din læge om det der skete dengang efter Emmas fødsel, også mest for at du kan få talt lidt ud om det, for det lyder som en meget grim oplevelse du havde dig, og jeg kan godt forstå, at det sidder i dig, og at du spekulerer en del over det. Så tal med lægen, især nu hvor I har prøvet i et år. Det kan jo være, at I bare skal have et lille skub i den rigtige retning, man kunne jo håbe, at de lige kunne hjælpe jer, så I hurtigt fik jeres lille drømmebarn. Men hvis du har nogle spørgsmål omkring, lægebesøg, undersøgelser, barnløshed og alt hvad der hører dertil, så spørg endelig, du skal ikke holde dig tilbage, for lige netop der har jeg en hel del erfaring, og det ved jeg, at der er mange herinde, som har.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. december 2009

oo

har du stadig menstruation? for så ville jeg mene, at du også har ægløsning...jeg tror ikke der er nogen sterile kvinder der har menstruation...men som de andre siger, så tag en snak med lægen. de kan lave alle mulige fancy tests og scanninger og se om du har ægløsning eller ej. Vi har selv været igang med projekt baby i rigtig rigtig lang tid og er også i barnløshedsbehandling og i den forbindelse er noget af det første der skete, at jeg fik taget en blodprøve ved min egen læge på 1. menstruationsdag hvor hun kunne se om jeg havde normal ægløsning eller ej - supersmart!

Anmeld

29. december 2009

FrkT

Hvor lang tid tog det dig at blive gravid med din datter i sin tid??

Umiddelbart vil jeg som Tjuhl også mene at du har ÆL hvis du har mens. Om ikke hver gang, så i det mindste nogle gange. Der er jo nogle kvinder som kun har ÆL hveranden gang eller mindre end det. Men det kan du da i hvert fald ganske let blive checket for om du har, og hvis ikke du har, så burde nogle hormonstimuleringer da kunne klare det

Men har din kæreste fået checket sin sædkvalitet? - og/eller har han andre børn?? For ellers tror jeg helt sikkert også det ville være en god idé at få checket sammen med at du blev checket.

Ligeså vel som der er nogle der kæmper længe for at få deres første barn, hvor 2. barn så er let at få, så er der også nogle der får 1. barn med lethed og skal kæmpe mere for 2. barn. Det kan man jo desværre aldrig forudse.

Men synes du skal slå koldt vand i blodet og så få dig selv og evt. kæresten til lægen så I kan blive checket, så ved I hvad I er oppe imod eller ikke er oppe imod, og kan forholde jer til det, og forhåbentlig slappe lidt mere af.

Krydser  for at alt er som det skal være og I også kan få jer en lille 2010-baby

Anmeld

31. december 2009

mini86

Hej igen piger... tak for alle de ting i har skrevet..

Jeg ringer til min læge som det første i detnye år og får mig en tid...

mht til min gravilditet med Emma.. Blev gravid med det samme.. (også de 3 mislykkedes gravilditeter)

Min kæreste og jeg er blevet enige om at vi begge bliver testet.. Bliver simpelthen nød til at vide hvad der sker for min krop.. For har mens hver måned og bløder som normalt (inden jeg blev gravid første gang)

Endnu engang tak... Og Stine... Jeg ser lige på den hjemmeside

Kan i alle have et dejligt nytår, og passe på jer selv og jeres guldklumper i aften...

Jule og nytårs hilsner fra Emma, Klemen & Bente

Anmeld

1. januar 2010

Lillefe

mini86 skriver:

Hej igen piger... tak for alle de ting i har skrevet..

Jeg ringer til min læge som det første i detnye år og får mig en tid...

mht til min gravilditet med Emma.. Blev gravid med det samme.. (også de 3 mislykkedes gravilditeter)

Min kæreste og jeg er blevet enige om at vi begge bliver testet.. Bliver simpelthen nød til at vide hvad der sker for min krop.. For har mens hver måned og bløder som normalt (inden jeg blev gravid første gang)

Endnu engang tak... Og Stine... Jeg ser lige på den hjemmeside

Kan i alle have et dejligt nytår, og passe på jer selv og jeres guldklumper i aften...

Jule og nytårs hilsner fra Emma, Klemen & Bente

Måske er det fordi i fokusere for megetr på det?  kender nogle stykker hvor der er blevet forkuseret for meget så det ikke gik..

jeg ville også sige at du skulle gå til lægen. håber på at høre godt nyt derfra held og lykke!

Og godt nytår!

Mvh Merethe

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.