Det klør dernede..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.684 visninger
15 svar
0 synes godt om
29. december 2009

Anonym trådstarter

Hejsa,
Som jeg skriver, så klør det dernede, bare en lille bitte smule, og det stopper hvergang jeg har været i bad og brugt intimsæbe, så jeg er lidt i tvivl, kan det mon være svamp, eller? Jeg har aldrig haft svamp, så ved ikke, hvordan det mærkes, men jeg er jo lidt nervøs for om det kan være det og om det er farligt for den lille, jeg er 29, uger henne nu, men ved ikke, hvad det kan betyde for graviditeten, hvis det da overhovedet er svamp, og ikke bare irreterede slimhinder.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. december 2009

vatten

Jeg synes du skulle smutte til læge og få podet efter svamp. Det er nemlig tisse træls at have, så det er da med at få fat i noget creme til det

Jeg lider desværre af svamp, men jeg har efterhånden lært at mærke, hvornår det er på vej- lidt som med forkølelsessår- jeg kan mærke det begynder at klø, og så er det med at få fat i noget creme hurtigt.

Anmeld

29. december 2009

jillkolsbjerg

Anonym skriver:

Hejsa,
Som jeg skriver, så klør det dernede, bare en lille bitte smule, og det stopper hvergang jeg har været i bad og brugt intimsæbe, så jeg er lidt i tvivl, kan det mon være svamp, eller? Jeg har aldrig haft svamp, så ved ikke, hvordan det mærkes, men jeg er jo lidt nervøs for om det kan være det og om det er farligt for den lille, jeg er 29, uger henne nu, men ved ikke, hvad det kan betyde for graviditeten, hvis det da overhovedet er svamp, og ikke bare irreterede slimhinder.

det lyder som svamp, som jeg desværre selv er angrebet af;-( ( og også var før jeg blev gravid )Det er ikke som sådan skadeligt for barnet endnu.....men kan være det hvis det overføres under fødslen. 

Jeg købte noget på apoteket der hedder brentan eller lignede det er receptfrit og hjælper mod kløen....det må du bruge når du er gravid. og brug ellers vivac stikpiller, det hjælper med at opretholde den naturlige ph værdi og er helt ufarlig at bruge.

Endvidere hold dig så vidt mulig fra søde sager ( nemt som gravid ikk)

da svampen trives bedre hvis du spiser for meget sukker;-)

knus jill 26+0

Anmeld

29. december 2009

Anonym trådstarter

Uh holde mig fra søde sager, den bliver svær. Jeg ringer til lægen imorgen og hører, hvad hun siger, og jeg skal på apoteket imorgen alligevel, så kan jeg jo købe noget med hjem der, vil ikke have, at der skal ske noget med den lille. Jeg har læst lidt om det, og kan se, at det er meget almindeligt at få, når man er gravid, så det er nok sådan noget.

Anmeld

29. december 2009

jillkolsbjerg

Anonym skriver:

Uh holde mig fra søde sager, den bliver svær. Jeg ringer til lægen imorgen og hører, hvad hun siger, og jeg skal på apoteket imorgen alligevel, så kan jeg jo købe noget med hjem der, vil ikke have, at der skal ske noget med den lille. Jeg har læst lidt om det, og kan se, at det er meget almindeligt at få, når man er gravid, så det er nok sådan noget.

ja det er nemilig rigtig;-) Det er meget normalt som gravid..smiler...jeg har også svært ved at holde mig fra de søde sager og efter jeg er blevet gravid er jeg desværre gået hen og blevet afhængig af nutella...men tro mig det hjælper, bare spør lægen i morgen...smiler;-) ved det fordi jeg har døjet med det i meget meget lang tid....;-(

knus jill

Anmeld

29. december 2009

vatten

Altså jeg synes ikke, du skal begynde at smøre med noget, før det er konstateret. Uanset hvad, så er det ikke smart at bruge medicin, hvis det ikke er svamp.

Og så blev jeg frarådet at bruge stikpiller under graviditeten, så det må du nok hellere lige høre din læge om?

Anmeld

29. december 2009

Anonym trådstarter

vatten skriver:

Altså jeg synes ikke, du skal begynde at smøre med noget, før det er konstateret. Uanset hvad, så er det ikke smart at bruge medicin, hvis det ikke er svamp.

Og så blev jeg frarådet at bruge stikpiller under graviditeten, så det må du nok hellere lige høre din læge om?

Ja jeg venter lige med at købe noget til jeg har talt med lægen, for en sikkerheds skyld, tør ikke risikere noget, så gør det kun, hvis lægen siger, at jeg skal

Anmeld

29. december 2009

Anonym trådstarter

jillkolsbjerg skriver:

ja det er nemilig rigtig;-) Det er meget normalt som gravid..smiler...jeg har også svært ved at holde mig fra de søde sager og efter jeg er blevet gravid er jeg desværre gået hen og blevet afhængig af nutella...men tro mig det hjælper, bare spør lægen i morgen...smiler;-) ved det fordi jeg har døjet med det i meget meget lang tid....;-(

knus jill

Jeg er afhængig af orangestænger, men prøver i forvejen at holde igen med dem, for skulle jo helst ikke tage alt for meget på (ud over det anbefalede).

Anmeld

29. december 2009

jillkolsbjerg

vatten skriver:

Vil bare sige at vivac er  en mælkesyre der opretholder ph- værdien....og er faktisk ganske ufarligt! Når man har svamp en ph-værdien i uorden......that´s why;-)

Men jo selvfølgelig skal man ikke tage medicin på må og få, men i det her tilfælde ved jeg hva jeg snakker om da jeg desværre har været ramt af det mange gange;-) 

Og det var også bare et udvidet venligt råd - jeg er jo ikke læge, men kan jo kun skrive efter mine egne erfaringer;-);-)

knus jill

Anmeld

29. december 2009

vatten

jillkolsbjerg skriver:

Vil bare sige at vivac er  en mælkesyre der opretholder ph- værdien....og er faktisk ganske ufarligt! Når man har svamp en ph-værdien i uorden......that´s why;-)

Men jo selvfølgelig skal man ikke tage medicin på må og få, men i det her tilfælde ved jeg hva jeg snakker om da jeg desværre har været ramt af det mange gange;-) 

Og det var også bare et udvidet venligt råd - jeg er jo ikke læge, men kan jo kun skrive efter mine egne erfaringer;-);-)

knus jill

Jeg kender det godt Men da jeg var gravid og fik svamp, måtte jeg ikke bruge stikpiller for lægen. Hverken Vivag eller de mod svamp.. Bum bum.. Canesten hedder de vist. Der står vist egentligt også på pakken (Canesten), at man ikke må bruge piller, hvis man er gravid.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.