Baby on a budget

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1. januar 2010

Balderson

ViolaFie skriver:

Hej alle. Jeg ved ikke om der har været er tråd omkring dette før, men jeg har ledt uden held.

Jeg kunne godt tænke mig at vide, hvor mange penge man skal indlægge i sit budget, når babyen kommer. Og her tænker jeg primært på de udgifter der er hver måned. Jeg har ladet mig fortælle, at man skal regne med 10.000 til opstart - ved ikke om I synes det holder stik? Vi er begge på SU.

På forhånd tak;-)

Det er jo helt op til en selv hvor mange penge man vil bruge... Du kan jo finde mange ting brugt på nettet til billige penge...

Så det behøver ikke koste det vilde, inden og efter baby er kommet...

Jeg må så indrømme, at jeg brugte mange mange penge inden vores den første kom til verden.. Alt var nyt, men jeg vidste, så også at det skulle gemmes til nr. 2 som kom 13 mdr. efter den store, så på den måde er alt blevet genbrugt...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. januar 2010

N&J

Altså jeg var på SU, skulle flytte i lejlighed og ja have Nikita, så jeg havde heldigvis sparet 10000 op, og tror at jeg brugte ca 6000, men jeg manglede også alt (og købte barne/klapvogn fra ny) ellers var alt pånær lidt tøj brugt, nej det passer ikke helt købte et puslebord fra Ikea (som kan bruges som reol senere) fordi jeg ikke kunne finde det brugt i jylland.. men jeg har fået rigtig meget af mine forældre, og af naboer, veninder og fået lov at låne fx. skråstol, som de jo ikke bruger så længe..

Men nu bruger jeg nok med tøj, sko (de er fandme dyre og må jo ikke købes brugt, og så holder de jo højst i 2-3 mdr. )mad, bleer, mme og lign. i gennemsnit 1000 kr. om mdr. men en del af de penge er jo medregnet i madbudgettet og tøj købes konstant på tilbud, men jeg køber også bøger, gaver og lign for de 1000 kr.  

Anmeld

1. januar 2010

Rikke, Liam & Linus

Hej alle. Jeg ved ikke om der har været er tråd omkring dette før, men jeg har ledt uden held.

Jeg kunne godt tænke mig at vide, hvor mange penge man skal indlægge i sit budget, når babyen kommer. Og her tænker jeg primært på de udgifter der er hver måned. Jeg har ladet mig fortælle, at man skal regne med 10.000 til opstart - ved ikke om I synes det holder stik? Vi er begge på SU.

På forhånd tak;-)

Jeg synes altså 10.000 lyder som MANGE penge. Det kan gøres meget billigere. Medmindre man går meget op i at der skal stå fine mærker på alt udstyret.

Jeg tror max vi har brugt 5000 på ALT. og det var så incl. 1500 kr. til genbrugsstofbleer, hvorved vi så aldrig skal bekymre os om at købe bleer.

Vi blev faktisk overraskede over hvor billigt det kunne gøres, fordi alle snakker om hvor forfærdeligt dyrt det er at få børn.

Om måneden bruger vi nok omkring 400-500 kr incl. tøj(som ofte købes brugt eller på tilbud), mme og hvad han ellers mangler.

Jeg tror først rigtig det kan mærkes på økonomien når han skal i vuggestue/dagpleje...og så med den nye madordning oveni. DET kommer til at kunne mærkes.

Anmeld

1. januar 2010

Malene84

puhaa... vi skal selvfølgelig goså have dobbelt op af mange af tingene (venter tvillinger)- men sys godt nok det har været dyrt indtil videre.

Vi valgte at købe en combivogn - da vi så senere spare penge på, ikke at skulle købe en klapvogn - men den kostede 9500 kr. så skulle vi have 2 senge og puslebord, puslehynde,sutteflasker, sutter,  madrasser, lagner, dyner, puder, reol til værelset, tøj, hylder osv osv osv... vi er oppe på i hvert fald 17000 kr. og jeg er ved at få flip. Jeg havde aldrig drømt om at bruge så mange penge - men dejligt er det da, at kunne krydse tingene af efterhånden

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.