Baby on a budget

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

10.455 visninger
13 svar
1 synes godt om
29. december 2009

Sofia

Hej alle. Jeg ved ikke om der har været er tråd omkring dette før, men jeg har ledt uden held.

Jeg kunne godt tænke mig at vide, hvor mange penge man skal indlægge i sit budget, når babyen kommer. Og her tænker jeg primært på de udgifter der er hver måned. Jeg har ladet mig fortælle, at man skal regne med 10.000 til opstart - ved ikke om I synes det holder stik? Vi er begge på SU.

På forhånd tak;-)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. december 2009

Mira0911

Vi har ikke lagt budget på vores datter... Vi køber løbende når hun mangler noget...

Vi brugte ikke 10000 til opstart... Vi brugte meget mindre...

Anmeld

29. december 2009

Sofia

MoarJ skriver:

Vi har ikke lagt budget på vores datter... Vi køber løbende når hun mangler noget...

Vi brugte ikke 10000 til opstart... Vi brugte meget mindre...

Okay, dejligt at vide man kan klare sig for mindre i opstarten. Men jeg tænker heller ikke sådan bogstavlig talt at lægge et budget, er klar over at der skal købes ting løbende og at man ikke kan planlægge alt:-) Men sådan et ca. skud for stammen..

Anmeld

29. december 2009

Moderator

Profilbillede for Moderator

Da Idun blev født, var min mand på dagpenge og jeg var lavtlønnet... Det endte så ovenikøbet med at jeg blev sygemeldt efter endt barsel og vi gik hjemme i 2 år... PÅ INGEN penge, med hus og det hele stadig. Heldigvis klarede vi det med skindet på næsen

MEN - Det betød også at vi IKKE havde en rød reje - overhovedet. Ikke en klink Vi havde 3000 kr til mad, diesel og fornøjelser hver måned og BLEER...

Så det blev ikke til meget. Men jeg vil så også sige, hvsi du ikke har noget imod at bruge brugte ting, så er det faktisk gratis at få et barn Vi fik ALT brugt, af folk der gerne ville hjælpe. Også uventede steder fra. Forældres naboer, kollegaer osv. Det var fantastisk

Det eneste vi købte, var puslebordet til 400 kr i Ikea, dagen inden hun blev født

Hvis du vil, så har jeg en barnevogn du må få - Jeg vil ikke bruge barnevogn til den næste - brugte det faktisk ikke til Idun. Du skal bare selv gøre den rent.

Rigtig god BILLIG fornøjelse - Det eneste en baby HAR brug for, er kærlighed og babser (og bleer - men de kan også fås billigt i aldi) og de 2 første ting er jo gratis

Anmeld

29. december 2009

trunte89

Hvor meget I skal bruge som opstart afhænger jo af om I vil købe brugt eller om det hele skal være nyt. Tror vi har brugt omkring 2500 kr inden hun blev født.

De udgifter der er hver måned er jo kun bleer i starten, og det er vel et en 150 kr. Hvis ikke du ammer er der jo så også mme.

Ellers er det jo først når barnet starter vuggestue eller dagpleje der skal betales noget mere.

Så er der self tøj og legetøj løbende, men det behøver jo ikke at være det vilde.

Anmeld

29. december 2009

jillkolsbjerg

ViolaFie skriver:

Hej alle. Jeg ved ikke om der har været er tråd omkring dette før, men jeg har ledt uden held.

Jeg kunne godt tænke mig at vide, hvor mange penge man skal indlægge i sit budget, når babyen kommer. Og her tænker jeg primært på de udgifter der er hver måned. Jeg har ladet mig fortælle, at man skal regne med 10.000 til opstart - ved ikke om I synes det holder stik? Vi er begge på SU.

På forhånd tak;-)

Vil bare lige sige at vi har fundet rigtige mange fine ting på gul og gratis. 

Vi har købt barnevogn. jeg fandt et rigtig godt tilbud på gul og gratis.

vi gav 1500,-. den havde været brugt 3 gange ( det var en svigerforældrene havde købt ) den er sort og i meget meget flot stand, man kan ikke se den har været brugt. dertil var regnslag,myggenet, helsemadras til både barnevogn og liften som også var med. allergi dyne+pude sengetøj og en bamse med lys....så hvis du ikke er typen hvor det hele SKAL være nyt fra bunden er det altså super måde at spare penge på.

endvidere har vi købt en pige pakke med masser af tød for 1500 kr ( det var en herinde fra der havde det tilbud) og jeg siger dig der er ALT...en hel flyttekasse med så fint tøj der ikke fejler noget.

vi har også købt autostol og bæresele på nettet,...så 10000 kommer vi da slet IKKE op på....vi handle med omhu , vi har købt hus for 1 1/2 år siden....og det koster jo mange penge...og bebsen er da ligeglad med om tingene er nye og dyre.....bare de har det godt og ser ordentlige ud;-)

knus jill

Anmeld

29. december 2009

Hejsa!

jeg så en gang i Luksusfælden på tv3, at det ca koster 26.000,- at starte op med baby ting! Men så er det vist også helt sprit nye ting.. Jeg har handlet rigtigt meget på Den Blå Avis..  Jeg har gjort rigtigt mange fede kup.. Du skal bare være fræk og byde lidt lavt!

Stine 21+6

Anmeld

29. december 2009

MorTilSnartFire <3

Hejsa

Det er et super godt spørgsmål, men jeg tror det svinger fra person til person, hvor meget de synes de vil bruge. Dem der har pengene til det, køber nok det meste nyt og dem der ikke har pengene, får eller køber tingene billigt og brugt

Vi er helt færdige med at købe tingene og vi har IKKE fået noget af nogen, men vi har købt barnevogn, tremmeseng, puslebord, kravlegård og lidt tøj brugt på nettet. Resten har vi købt fra nyt. I alt er vi kommet op på ca. 7.500,- Plus lidt ekstra til børneværelsets indretning, maling, deko og div.  Min kæreste er i kokkelære og jeg er sygemeldt, så vi har heller ikke alverdens penge, men vi er gode til økonomi og lægge penge til side og så har vi faktisk ikke ærget os over de mange penge der er gået til det.

Men 10.000 kan det nemt blive til, men det kan SAGTENS blive meget mindre end det. Det er hvad man synes man vil og kan bruge og om det skal være nyt, brugt eller en blanding

I kan i hvert fald sagtens få det til at fungere på SU, men jeg ville nok skrive ned hvad I skal bruge og hvad I kan få af forskellige og så se hvad beløbet ca. bliver, så I ikke står lige pludseligt og mangler penge til en barnevogn

Knus Sabrina 30+6, som venter en dreng

Anmeld

29. december 2009

LineD

Ja herhjemme ligesom ved Zafir - kostede det os et stort rungende 0 ! Vi tog gladeligt imod med kyshånd fra alle der gerne ville af med deres brugte sager, eller gerne ville hjælpe med en tind eller 2

Mine forældre købte barnevogne og Leandervugge til os, så igen der slap vi for nogen udgifter Må sige mine forældre har vendt vrangen ud på deres pung fordi de så gerne ville give os ting til Liam, og de er taget imod med kys og kram og store smil.

Det at få en baby behøves sleeet ikke være så dyrt! Jeg hører mange der snildt bruger i omegnen af 50.000 fordi det hele skal være så nyt og så fint.

Men må indrømme at Liam nu altså virker ganske tilfreds

Og nu her hvor han er født tror jeg vi bruger små 2-300 kr om måneden til ham, og det er på bleer

Anmeld

1. januar 2010

Ms.Momo

Profilbillede for Ms.Momo
så fik jeg to fredagsbørn; Victor 11.01.08 og Elise 11.04.14

Vi gjorde det at vi satte et bestemt beløb til side hver måned fra at jeg var 12 uger henne sådan at når vi skulle have vores startpakke havde vi pengene....

Derefter har vi ikke lagt buget... men vi har også et par meget gavmilde bedsteforældre...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.