HJÆLP! Kolik -- Zoneterapi: gør det selv ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4. januar 2010

Na-Wi

Hold op hvor jeg føler med dig :/ .. Min søn havde også kolik men jeg har fundet mirakel kuren der hjælper ihvertfald min søn.. Det er et forsøg værd, da jeg ved hvor hårdt det er :/

Du skal gå ned i en helsekost butik og købe et lille glas med noget pulver som hjælper ham med en bedre tarmflora.. Det hedder

Udo's choice - infants blend - probiotic .. Det er til spædbørn og de skal have ½ tsk om dagen.. William skreg mest om aftenen og natten så vi blandede den ½ tsk i hans mad imellem kl 15-17, og han skriger ikke mere.. Håber det kan hjælpe jer lidt

Mange knus fra Nanna

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. januar 2010

DortheSimonsen

Stakkels!!

Min dreng havde også kolik. Havde ham til zoneterpeut to gange, og derefter mærkede jeg intet til det
Har du prøvet de dråber man kan få fra apoteket? - De hedder Mylicon.
Barnet skal have 15dråber ca. 15min. før et måltid  

Anmeld

4. januar 2010

Barbamama

Smukkert skriver:

Hejsa.
Jeg er så heldig at have en søn på 5 uger, som har kolik = ingen søvn til mor!
Jeg læste i en gammel tråd herinde, at der var en der anvendte zoneterapi - på gør det selv måden. Jeg har googlet lidt og synes ikke jeg kan se HVILKE punkter man skal massere. Nogle fif ?
Min sundhedsplejerske har anbefalet en zoneterapeut, men hendes kalender er booket de næste par uger og jeg er ved at være udbrændt, så alle råd modtages med kyshånd.
Godt nytår!
Maiken & Noah

Det er punktet over hælen. Hvis du lægger din tommeltot på tværs af foden lige over hælen og masserer blidt i 5-10 min på hver fod (en gang om dagen). De første gange må du ikke trykke så hårdt for det kan godt være ømt, så hvis dit barn græder er det derfor. Det gjorde min datter også til at starte med men allerede dagen efter sagde hun ingenting

Anmeld

4. januar 2010

Livas mor

Min lille datter har også kolik, hin bliver 9 uger på onsdag.. Så er også ved at være MEGET træt! Vi har fundet en rigtig sød zoneterapeut i København, som vi skal til i næste uge.. Håber hun kan udrette mirakler!

Men indtil nu har vi gjort følgende ting: Babymassage af hendes mave ca. 5 min i cirkelbevægelser i urets retning, derefter "gymnastik med benene"/cykle i 5 min. og så massage igen.. Vi gør det et par gange om dagen og det sætter altså gang i maven. Ellers så hjælper det at ligge dem på maven i dine arme og gå rundt med hende sådan.

Håber noget at det kan virke lidt, føler med dig.

Knus..

Anmeld

4. januar 2010

BK

Smukkert skriver:

Hejsa.
Jeg er så heldig at have en søn på 5 uger, som har kolik = ingen søvn til mor!
Jeg læste i en gammel tråd herinde, at der var en der anvendte zoneterapi - på gør det selv måden. Jeg har googlet lidt og synes ikke jeg kan se HVILKE punkter man skal massere. Nogle fif ?
Min sundhedsplejerske har anbefalet en zoneterapeut, men hendes kalender er booket de næste par uger og jeg er ved at være udbrændt, så alle råd modtages med kyshånd.
Godt nytår!
Maiken & Noah

fat din telefon bog og start fra en endnu, under punktet zoneterapi i faggrupperne... 

Det gjorde vi, og da vi forklarede hvad der var galt kom vi til med det samme...

Anmeld

5. januar 2010

Smukkert

michella80 skriver:

Det er punktet over hælen. Hvis du lægger din tommeltot på tværs af foden lige over hælen og masserer blidt i 5-10 min på hver fod (en gang om dagen). De første gange må du ikke trykke så hårdt for det kan godt være ømt, så hvis dit barn græder er det derfor. Det gjorde min datter også til at starte med men allerede dagen efter sagde hun ingenting

Må man kun gøre det en gang om dagen ?

Anmeld

6. januar 2010

Barbamama

Smukkert skriver:

Må man kun gøre det en gang om dagen ?

ja det fik jeg at vide i hvert fald.... Jeg gjorde det om morgenen så hjalp det hende

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.