HJÆLP! Kolik -- Zoneterapi: gør det selv ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

18.282 visninger
16 svar
0 synes godt om
28. december 2009

Smukkert

Hejsa.
Jeg er så heldig at have en søn på 5 uger, som har kolik = ingen søvn til mor!
Jeg læste i en gammel tråd herinde, at der var en der anvendte zoneterapi - på gør det selv måden. Jeg har googlet lidt og synes ikke jeg kan se HVILKE punkter man skal massere. Nogle fif ?
Min sundhedsplejerske har anbefalet en zoneterapeut, men hendes kalender er booket de næste par uger og jeg er ved at være udbrændt, så alle råd modtages med kyshånd.
Godt nytår!
Maiken & Noah

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. december 2009

D.B.L

Hvor i landet bor du? Kender en rigtig dygtig en i Husum

Anmeld

28. december 2009

Smukkert

FruMOAR skriver:

Hvor i landet bor du? Kender en rigtig dygtig en i Husum

Bor i Haderslev, sønderjylland.
Hvad er priserne egentlig pr- behandling.. sådan cirkus ?

Anmeld

28. december 2009

D.B.L

300 pr gang gav jeg.

Elles ring evt til Zdc skolerne og hør hvem de evt kan henvise til :0)

Begge mine uger har fået zoneterapi med gode resultater

Anmeld

28. december 2009

Knudsen

Hejsa..

Vi giver 175 pr gang i Varde.. Sidste gang vi var afsted fik jeg et par fif af vores zoneterapeut..

jeg skulle trykke på den midsteste del af foden(altså ikke ved trædepuderne). Jeg skulle starte på indersiden af foden og følge foden lige under trædepuden til ydersiden. Her skulle jeg så trykke ned langs ydersiden af foden og så følge lige over hælen over til indersiden af foden. Jeg håber at du kan forstå min forklaring. Jeg synes, at det var nemt at mærke, hvor jeg skulle trykke. Hvis du mærker lidt grus skal det masseres væk..

Ved vores søn kunne jeg især mærke lidt grus ned langs ydersiden af foden..

Jeg håber at det kan hjælpe..

Anmeld

28. december 2009

Vingummien

Smukkert skriver:

Hejsa.
Jeg er så heldig at have en søn på 5 uger, som har kolik = ingen søvn til mor!
Jeg læste i en gammel tråd herinde, at der var en der anvendte zoneterapi - på gør det selv måden. Jeg har googlet lidt og synes ikke jeg kan se HVILKE punkter man skal massere. Nogle fif ?
Min sundhedsplejerske har anbefalet en zoneterapeut, men hendes kalender er booket de næste par uger og jeg er ved at være udbrændt, så alle råd modtages med kyshånd.
Godt nytår!
Maiken & Noah

Jeg gjorde det selv ved min knægt og fandt punkterne på nettet. Skal se om jeg kan forklare.

Den trædepude der er nedenfor storeståen, lige under den lidt ud mod siden på foden skal du massere. Jeg gjorde det hver gang han lå og slapede af efter han havde spist og efter et par dage var der intet med hans mave og jeg sparede penge

Anmeld

28. december 2009

Lone Jakobsen

mener at ha hørt at en kiropraktor også kan hjælpe....men det kan nu også være en dyr omgang.

Anmeld

28. december 2009

Skouboe

28. december 2009

Bondepigen

Jeg ved ikke hvor punkterne er, men måske nogle af dem der har forklaret, hvor man finder stederne bedre kan forklare ved hjælp af denne tegning med farver...??

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

28. december 2009

VB

Min datter havde også kolik og vi prøvede en del  ( kiropraktor, zoneterapi, kraniosekralterapi babymassage osv) og intet hjalp.

Jeg har flere venner og bekendte, der også har haft børn med kolik og det er min erfarring, at det som regel stopper af sig selv efter ca 3 måneder. Min datter blev i løbet af få dage den nemmeste baby, da hun var 3,5 mdr.

Mit bedste råd er at give dit barn masser af kropskontakt og eventuelt svøbe det - det findes der bøger om, og ellers bare prøve at sige til dig selv at dette er en kort periode af dit og dit barns liv som bare skal overleves.

Held og lykke.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.