Har selv flere gange stået med følelsen af ikke at blive forstået...
Men egentlig forstår min kæreste mig rigtig godt, han kan bare ikke sætte de ord på, som JEG ønsker. Han bliver ked af det når jeg er det, men vælger nogen gange at tie - istedet for at risikere at såre mig mere, ved at sige noget forkert.
Tror mænd har det rigtig svært med baby-projekt og graviditet, for det er endnu ikke "virkeligt" for dem - før babyen ligger skrigende i deres arme
. De glæder sig, tænker på det - men alle de følelser vi kvinder kan mærke allerede ved drømmen, de brænder først igennem hos vores kære mænd når "de skal"...
Giver det mening? Det er skrevet udfra min kærestes forklaring.
Vi venter barn nr. 2, og jeg kan ind i mellem blive bekrymret for min kærlighed der skal deles med endnu et barn, og hvordan vil det påvirke vores datter...osv osv. Hvor min kæreste siger: "Lad ham nu lige blive født først". Sådan lidt - lad vær med at tage sorgerne på forskud. Og det er jo rigtigt nok, men jeg blev i første omgang rigtig sur/ked af det...fordi jeg synes det var for dårligt at han ikke prøvede at forberede sig på de forandringer der vil komme. Det vil han selvfølgelig gerne. Han har bare sin egen måde at gøre det på, og jeg har erfaret at jeg (indtil fødslen) må lufte den slags bekrymringer for min mor, søster eller en veninde.
Anmeld