Grød mm.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

27. december 2009

Mor til Frederic og Freya

mariamiss6 skriver:

Det er virkelig nemt at lave det selv...

Mener du hvilket tidspunkt på dagen det er lettest???

jeg ville tage formiddag eller eftermiddag... altså som "mellem måltiderne" Der er dit barn sikkert i sit bedste humør, og det er altid vigtigt når man starter med ny mad...

Hvis den lille ikke vil spise det, så har jeg ret god erfaring med at blande vanillesukker i grøden, især hvis det er en ny frugtgrød man prøver af...

Den almindelig grød kan nogen gange være svær at få dem til at spise, hvorimod de gerne vil spise den færdige købe grød... Så plejer jeg at blande dem sammen, og så tage lidt af købegrøden fra, hver gang barnet skal have grød, så de på den måde får en glidende overgang, og vender sig til smagen af det hjemmelavede....

men altså, det skulle jo nok ikke gerne blive et problem hvis du bare starter ud med at lavegrøden selv. det gjorde jeg ikke, fordi jeg ikke gad stå og kokkerere det, hvis den lille ikke gad æde det hehe... Så jeg startede med købegrød, fordi det var lettere at lave mindre portioner af det.
Men min nummer 2 var så glad for grød mad, så jeg endte med kun at bruge 1 pakke købegrød, i alt...

vi købte også købegrød i starten, for han tog jo næsten intet af det... Han har altid været småtspisende..

Men fra han var 7-8 mdr begyndte vi at give ham hjemmelavet hirseflager grød og han elsker det..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. december 2009

Frejasmor

Challe13 skriver:

Grød

Start m grøden som en lille smags prøve og ikke som et helt måltid, og bliv ikke bekymret eller frustreret hvis barnet ikke kan lide det i starten og husk det er en ny smag at vænne sig til. ( husk fedtstof i efter grøden er lavet...)

pøj pøj

tak det havde jeg også tænkt mig at gøre.. og tak for rådet.. dejligt man lige kan skrive ind..

Anmeld

27. december 2009

mariamiss6

Frederic's moar skriver:

vi købte også købegrød i starten, for han tog jo næsten intet af det... Han har altid været småtspisende..

Men fra han var 7-8 mdr begyndte vi at give ham hjemmelavet hirseflager grød og han elsker det..

til den første lavede jeg det aldrig selv, fordi jeg troede på at det var viiiiildt besværligt...

Med nummer 2 var jeg åbenbart blevet sådan lidt mere øko-agtig i en periode, så jeg begyndte at lave grøden selv hehe....

Den første gang fik han majsgrød, og blev heeeeelt vildt hysterisk... Så blev jeg jo pisse fornærmet, for nu havde jeg stået der og virkelig lært opskriften uden ad, så jeg hurtigt kunne lave grød til barnet, og så gad han fandme ikke spise det hehe...

sure mor....

så jeg købte en pakke af det færdige fra nestlé, og da han spiste en portion af det, gik jeg straks igang med at blande det købte og det hjemmelavede. Da den 1. pakke med købegrød var tom, havde han allerede vænnet sig til smagen af majsgrøden....
Jeg fandt dog hurtigt ud af at boghvedegrød altså var favoritten...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.