hermann skriver:
tak for rådet.. vil gerne lave det selv, så har købt noget rismel..
Det er virkelig nemt at lave det selv...
Mener du hvilket tidspunkt på dagen det er lettest???
jeg ville tage formiddag eller eftermiddag... altså som "mellem måltiderne" Der er dit barn sikkert i sit bedste humør, og det er altid vigtigt når man starter med ny mad...
Hvis den lille ikke vil spise det, så har jeg ret god erfaring med at blande vanillesukker i grøden, især hvis det er en ny frugtgrød man prøver af...
Den almindelig grød kan nogen gange være svær at få dem til at spise, hvorimod de gerne vil spise den færdige købe grød... Så plejer jeg at blande dem sammen, og så tage lidt af købegrøden fra, hver gang barnet skal have grød, så de på den måde får en glidende overgang, og vender sig til smagen af det hjemmelavede....
men altså, det skulle jo nok ikke gerne blive et problem hvis du bare starter ud med at lavegrøden selv. det gjorde jeg ikke, fordi jeg ikke gad stå og kokkerere det, hvis den lille ikke gad æde det hehe... Så jeg startede med købegrød, fordi det var lettere at lave mindre portioner af det.
Men min nummer 2 var så glad for grød mad, så jeg endte med kun at bruge 1 pakke købegrød, i alt...
Anmeld