kjeldsen skriver:
Hej... jeg har en dreng der fyldte 2 år i denne månede. Dog bekymre jeg mig en del om hans vægt. Han er ca 88 cm høj og vejer 11 kg. Vi har hver dag kamp til måltiderne, da han ikke gider spise. Måske er jeg bare en bekymret mor... men mon vægten er helt normal?
Tror ikke du skal være bekymret, så længe han trives og ellers er sund og rask.
Vi har altid haft en småt spisende, til tider intet spisende - men fået at vide at så længe han trives og er glad, så kommer det nok..
Frederic er 15 mdr - 86 cm og vejed til hans vægtkontrol her den 17 dec - 10 kg, vi har været inde i en periode siden okt med vægt tab, dårlig trivsel mm. Han har siden fødslen kunnet vokse 7-10 cm og 'kun' tage 350 g om mdr. Han kan i flere mdr stå stille i vægt.
Så kender alt til det med at være frustrert.
Et måltid skal være hyggelig og ikke en madkamp. Sid heller ikke vogt ham som en høg, det har lige den modsatte effekt. Tvang er det værste. Lad ham spise det han vil, altså af det mad i også får.
Vi har også dage hvor han bare sidder og stikker til maden, men vi lader ham side uanset om han spiser eller ej. Nogle dage kan han skrige de første 10 min han sidder i hans højstol og ser mad, men så må han skrige. Vi tager først hans mad når han begynder at kaste med det. Hvis han eks kun vælger at spise hans grønsager og lader alt andet ligge, så få han blot mere af grønsager..
Anmeld