Vejer min søn nok?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.405 visninger
14 svar
0 synes godt om
26. december 2009

kjeldsen

Hej... jeg har en dreng der fyldte 2 år i denne månede. Dog bekymre jeg mig en del om hans vægt. Han er ca 88 cm høj og vejer 11 kg. Vi har hver dag kamp til måltiderne, da han ikke gider spise. Måske er jeg bare en bekymret mor... men mon vægten er helt normal?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. december 2009

Mca<3

kjeldsen skriver:

Hej... jeg har en dreng der fyldte 2 år i denne månede. Dog bekymre jeg mig en del om hans vægt. Han er ca 88 cm høj og vejer 11 kg. Vi har hver dag kamp til måltiderne, da han ikke gider spise. Måske er jeg bare en bekymret mor... men mon vægten er helt normal?

Umiddelbart vil jeg sige han er undervægtig .. Min søn er 8 mdr og vejer 11 kg men syntes der er mange herinde med små børn så helt hen i vejret kan det ikke være .. Der er en tråd herinde med hva vores forskellige børn vejer i de forskellige alders grupper

Anmeld

26. december 2009

Honningblomst

Trives han, er han glad og sover han og leger som han skal...så vejer han sikkert det han skal...der er for mange tykke børn, så jeg synes ikke du skal være nervøs eller have for meget fokus på maden hvis han ellers trives..

Knus eva...hvis søn vejede 10 kg ved 2 år.

Anmeld

26. december 2009

kjeldsen

Ja han STOR trives.... og han var jo også lille ved fødslen 3038 g. Min anden søn vejede 12.5 kg da han var lidt over 2 år

Anmeld

26. december 2009

Camilla_a

Min dreng er 2år og 4mdr. Han er 93 høj og vejer 11,9 og han vejer ikke for lidt... Han får bare lidt ekstra smør på hans mad og sødmælk istedet for letmælk. Han har aldrig været særlig stor, men en lille fyr med krudt i bagen Hans far var også rigtig spinkel da han var yngre og hans farfar er meget tynd så det ligger i familien

Anmeld

26. december 2009

Mor til Frederic og Freya

kjeldsen skriver:

Tror ikke du skal være bekymret, så længe han trives og ellers er sund og rask.

Vi har altid haft en småt spisende, til tider intet spisende - men fået at vide at så længe han trives og er glad, så kommer det nok..

Frederic er 15 mdr - 86 cm og vejed til hans vægtkontrol her den 17 dec - 10 kg, vi har været inde i en periode siden okt med vægt tab, dårlig trivsel mm. Han har siden fødslen kunnet vokse 7-10 cm og 'kun' tage 350 g om mdr. Han kan i flere mdr stå stille i vægt.

Så kender alt til det med at være frustrert.

Et måltid skal være hyggelig og ikke en madkamp. Sid heller ikke vogt ham som en høg, det har lige den modsatte effekt. Tvang er det værste. Lad ham spise det han vil, altså af det mad i også får.

Vi har også dage hvor han bare sidder og stikker til maden, men vi lader ham side uanset om han spiser eller ej. Nogle dage kan han skrige de første 10 min han sidder i hans højstol og ser mad, men så må han skrige. Vi tager først hans mad når han begynder at kaste med det. Hvis han eks kun vælger at spise hans grønsager og lader alt andet ligge, så få han blot mere af grønsager..

Anmeld

27. december 2009

Tina2

Jeg tror ikke du skal være bekymret så længe han trives og har det godt. Der er virkelig stor forskel på børn (som på voksne), og nogle er tynde, andre lidt tykkere:-)

Anmeld

27. december 2009

Moderator

Profilbillede for Moderator

Idun har også altid været i den lave ende, af vægtskalaen, men så længe hun har været glad, leget, haft energi og der er kommet noget ud i den anden ende... Så har jeg følt mig tryg.

Vores læge siger, at det er fint at være i den lavere ende, end at være i den tykkere ende, så længe det ikke går udover energien.

Anmeld

27. december 2009

katrine26

jeg kan godt forstå du er undre dig over han ikke vejre mere. men som de andre skrev så er det meget forskelligt for børn til børn.

Har arbejdet i både vuggesture og børnehaver hvor forælderne har sagt at deres børn ikke vil spise om aften. har altid sagt til dem at deres børn jo i gennem hele dagen for mad og drikke. først morgenmad så noget brød eller frugt ved en halv ti ti tiden så frokost kl halv tolv tolv og så igen frugt eller brød ved en halv to 3 tiden plus at der er rigtig mange forældre som giver deres børne noget at tygge på enten på vej hjem eller når de kommer hjem, så kan godt forstå de ikke kan få mere ned når det bliver aftensmad tid.

men tage en snak med din søns vuggestue-dp og hør hvordan han spiser der så kan det også give dig et bedre overblik over hvor meget an indtager i løbet af dagen.

Hilsen en dagplejer.

Anmeld

27. december 2009

eliasogmor

hej du...min søn vejede 2920 ved fødslen og vejer i dag 11,8 kg og er 83 høj..og fylder også 2. Og han er faktisk "overvægtig".... men følger din søn hans vægtkurve???

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.