Maven der driller

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

26. december 2009

Nybagt mor

Super fin, lang og udførlig tekst

Han er dog ikke forstoppet på, afføringen er lind og remouladefarvet - og der er masser af det hver 3-4 dag.

I dag har det været helt slemt med hans mave, også selvom jeg gav lidt Mylicon i morges (oftest kan jeg fra morgenstunden se om det bliver en af de slemme dage). 

Men ja - må nok prøve zoneterapi - krydser fingre for at der er en der har åben her mellem jul og nytår - for det gør altså ondt på både ham og mig at se ham sådan!

Så gode råd er virkelig dyre

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. december 2009

Nybagt mor

Har netop nu skrevet på mail til en zoneterapeut i den by vi bor i - så håber på at hun kan tage os ind her mellem jul og nytår

Anmeld

26. december 2009

forår

Nybagt mor skriver:

Har netop nu skrevet på mail til en zoneterapeut i den by vi bor i - så håber på at hun kan tage os ind her mellem jul og nytår

skriv endeligt lige hvordan det er gået når i har været afsted

Anmeld

26. december 2009

Nybagt mor

forår skriver:

skriv endeligt lige hvordan det er gået når i har været afsted

Det kan du tro

Anmeld

27. december 2009

Mortil2-87

Min datter lider også rigtig meget med luft i maven ( heldigvis græder hun kun sjældent kun når det er slemmest) Men hun kan slet ikk få ro når det står på!

hvis du finder en super god løsning når skriv endelig tilbage,. Kunne også godt bruge nogle råd. !

Anmeld

27. december 2009

svaller

Jeg hopper lige med på den tråd her, jeg har en datter på 5 uger nu, hun græder hver gang hun skel lave, selv om hun har tynd mave, og har haft det siden hun blev født. Skal lige siges at jeg ammer. Hun har det værst om eftermiddagen/aften, nogen gange hjælper det når hun får lov til at ligge uden ble. Hun er svær at få til at sove fordi hun hele tiden vågner, fordi det gør ondt. Det kommer nogen store prutter nogen gange.

Sp sagde også til mig hun bare havde umodne tarme, men det gør sgu ondt helt ind i hjertet, at se hun har så ondt.

Anmeld

27. december 2009

Skouboe

Jeg sidder og tænker på om han er begyndt at sluge luft når han spiser? Når nu han er blevet lidt ældre og stærkere, sutter han sikkert også en smule anderledes og det kan være han får mere luft med ned nu.

Prøv at holde pause ofte og bøvse ham - ca. hver 5. minut eller deromkring.

Jeg ville iøvrigt give mylicon 3x dagligt hver dag hvis jeg var dig. Jeg synes det er mere synd at han skal have så ondt, end at han skal have mylicon.

Anmeld

27. december 2009

Knudsen

Begge vores børn har haft ondt i maven som små.. Det har dog været forskellige ting der drillede..

Vores datter's tarme var ikke helt klar. Hun havde ondt om formiddagen lidt efter spisetid og igen om aftenen især, men det var heller ikke hver dag. Nogle dage var det kun om formiddagen og andre dage næsten ikke, så vi prøvede zoneterapi. Det hjalp rigtig godt, men det kunne ikke rigtig tage det helt. Det stoppede først da hun blev omkring de 3 mdr.

Vores søn på nu 4½ mdr, har haft rigtig meget luft i maven og har pruttet helt ekstrem meget.. Det drillede ham rigtig meget når han skulle prutte og blev også meget ked af det. Vi prøvede mylicon dråber, vi gav ham det før hvert måltid. Ikke de 15 min, men når han blev sulten og gav ham derefter en ren numse inden han blev lagt til. Det hjalp utrolig godt.. Det tog alle prutterne, men som dig ville jeg også gerne undgå dråberne. Vi prøvede derfor zoneterapi og det kunne også tage luften i maven, han fik ca. 5-10 behandlinger.. Nu hvor han er 4½ mdr kan det stadig drille lidt, men slet ikke i samme omfang..

Anmeld

27. december 2009

Knudsen

Jeg har desuden fundet ud af at chokolade giver ham rigtig meget luft i maven.. Så det forsøger jeg at holde mig fra.. Det er nu lidt svært her i juletiden..

Anmeld

27. december 2009

Nybagt mor

Jeg har desuden fundet ud af at chokolade giver ham rigtig meget luft i maven.. Så det forsøger jeg at holde mig fra.. Det er nu lidt svært her i juletiden..

Tak for indlæg

Lyder meget som min lille søn, og vil da krydse fingre for at det stopper ved en 3 måneders alderen.

Kan desværre ikke få tid ved en zoneterapeut inden nytår - så indtil vi får en tid vil jeg da bestemt prøve at tage små pauser under spisningen (også selvom han ret sikkert ikke vil være glad for det, madglad som han er..)

Når det er værst vil jeg så fortsætte med at give lidt Mylicon.

Fandt desuden ud af, ved en tilfældighed i går aftes, at det er som prutterne ikke gør så ondt, hvis jeg løfter benene, (som hvis jeg skulle skifte en ble) når jeg kan se at der en prut på vej.

Ironisk nok har vi i dag haft en dag uden en eneste prut, og dermed en glad og pludrende baby hele dagen...

Mange hilsner Christine

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.