Sikke flotte gaver. 
Jeg fik 3 gaver som var fælles med Ove, men vi har sådan set også givet hinanden den gave at fremkalde 300 billeder af Emma her fra 2008-2009, når vi er ovre Nytår. Vi er tusind i min familie (overdrivelse fremmer forståelsen), og Ove har kun sine forældre og bror... Så i min familie har os søskende for længe siden droppet at give hinanden gaver. Det har jeg slet ikke råd til. Og Ove giver heller ikke sin bror gave. Vi giver vores børn, små niecer og nevøer. Dvs. mine to yngste søskendes børn... Dog fik hun osse en gave af et par af mine ældre søskende..
Vi fik 500 kr af mine forældre, selv om vi faktisk havde aftalt at de kun fik en lille ting fra Emma (billeder og en nøglering med billede af Emma) og så skulle de så kun give Emma. Og så fik vi osse en kirke i porcelæn til lys, som min mor har malet.
Og så fik vi en dejlig gave af Emma fra DPén (billeder af Emma fra dagplejen, hvor man kan se hun hygger sig). Så dejligt at få en gave af sit barn 
Emma fik en sansegynge fra bilka til 550 kr, en hoppepony og nogle clipos af os. Vi har jo slet ikke råd til det, men jeg har tjent en klat penge hos mine forældre for at hjælpe dem. De er 82 og 79 år gamle, så de synes det er dejligt at jeg hjælper dem så meget. Vi bor på den anden side af vejen, så det er jo nemt lige at handle for dem osse, når vi alligevel er ude...og så nogle andre små tjenester. (Selvfølgelig behøver jeg ikke penge for at hjælpe mine forældre, men det står slet ikke til diskussion
)
Emmas øvrige gaver:
-bamse af mine forældres naboer, som er vilde med Emma.
-dukke af min onkel, som ikke har børn, og som osse er helt vild med Emma.
-Porcelæns spisestel af mine forældre, som min mor har malet og duploklodser.
-rigtig god eventyr bog af en af hendes mostre.
-300 kr af farfar (må lige finde ud af hvad hun skal have for dem)
-gåvogn af fætter og kusine
-Hjem-is-bil med ko fra littlepeople af kusiner
-duploklodser af en af hendes mostre.
-Lille dukkebaby og en bog med dyr i af hendes DP'er
Og hun er bare SÅ fantastisk glad for ALLE gaverne...bare så dejligt.
Sansegyngen tror jegg virkelig hun får meget glæde af. Hun nyder i hvert fald at ligge og flyde i den. Vil have lavet en kæmpepude til den, så hun ligger rigtig godt... indtil videre må hun nøjes med et vattæppe. 
Hvor er det fantastisk at se sit barns øjne stråle af glæde fordi vi danser om juletræ og bare alle tre er sammen uden forstyrrelser hele dagen og aftenen. Vi hyggede os bare helt vildt.
Jeg var lige ovre hos mine forældre med mad, så de var fri for at lave noget, og osse fik rigeligt så de kunne få rester i dag. Min mor har nemlig osse lige fået ny hofte, så de har brug for ekstra hjælp i tiden. Men med 8 børn skulle det heller ikke være noget problem..