Jeg kan godt forstå du er ked af det så....
Når julen er overstået, så synes jeg du skal snakke med svigermor om det, og også med Mads' søster... Hvis du griber det rigtigt an er jeg sikker på de godt gider tale om det uden at i bliver uvenner...
Forklar hende sviger, at du føler dit bn burde være lige så vigtigt, og lige så dejligt et taleemne, som svigers.... Det forstår de da sikkert godt... Men måske lægger de jo ikke selv mærke til at de gør forskel....
Det er bare sådan med forældre, at når deres pigebørn bliver gravide så er det kæææmpe stort, fordi det binder mor og datter sammen, og far bliver stolt, fordi han jo har lavet hende der moren (kind of - ikke) Og når deres drenge skal have børn, er det da lige så vigtigt, men de tør nok ikke være helt lige så nærgående, fordi hende der bærer barnet jo ikke er HELT så tæt på som deres egen datter...
Jeg havde det præcis lige sådan, da Connie ventede Oliver. Og især denne gang hun blev gravid, Jeg kunne da tydeligt mærke forskel på reaktionerne, på nyheden. Og glæden over de to graviditeter, selvom det ikke engang er sket samtidig.
De synes jo det var stort med alle 4 graviditeter, men der var da en tydelig forskel på hvordan de viste deres glæde over mine graviditeter, og hvordan de omgik Connies 2...
Men altså snak da med dem... Is i maven

og så tag det stille og roligt, hvis du kan.
Måske er det noget med, at sønnen hver dag kan komme hjem og sige han har dusket en dame, og datteren hun er jo "kun" gravid de gange maven vokser... Altså ja det er lidt ligesom at den gravide kvinde er mor mens hun er gravid, og gerne inden, mens faren først er det, når den der baby smiler til ham ... tror jeg, måske...