Hvad løn & løntrin som sosu assistent??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

30. april 2008

K&M

Ja, lønnen er til grin, men det værste er når man møder en nedladende holdning til vores fag. :@ Folk aner ikke hvad vi egentlig kan og jeg har ofte mødt kommentaren "skal du ikke læse videre?" Nej! Jeg har faktisk valgt min uddannelse, fordi arbejdet er det jeg gerne vil og jeg vil gerne bare have lov til at være en dygtig assistent, uden at det betyder jeg nok hellere ville have været sygeplejerske.

Forhåbentlig er det en positiv sidegevinst ved strejken. At den almene befolkning opdager, hvor vigtige vi er og hvor kæmpe stor vores rolle i velfærdssamfundet er.

Hilsen Karen -en assistent på barsel :D

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. april 2008

Mathilde

Jeg synes at folk inde for jeres fag gør et kæmpe stykke arbejde og ikke mindst et vigtigt stykke arbejde!!! Men hvor er det synd, at i ikke bliver mere anerkendt:@ Jeg har selv arbejdet frivilligt på et plejehjem og det er da hårdt. Måske skulle de folk som har en nedladende holdning til faget selv opleve hvad i egentlig gør...

Jeg håber virkelig også der kommer noget ud af strejken, for det fortjener i sgu...

Anmeld

30. april 2008

Honningblomst

Det er jo desværre en tendens inden for de typiske "kvindefag" at lønne ikke har fulgt med tiden.
Jeg får efter 3½ års uddannelse...under 20.000kr brutto, men jeg har så valgt at læse videre og det hænger da også sammen med lønnen og selvfølgelig også interessen.
Har lige sammenlignet lønnen for en sosu ass og en pædagog, samme alder, samme område, samme erfaring og der tjener en ass. faktisk 1500kr mere...???
Men for at få nogle dygtige mennesker til at uddanne sig inden for disse ikke særlig populære fag, så skal lønnen men da i høj grad også holdningen og synet på faget i samfundet ændres.
Må dog indrømme at jeg selv er meget rystet over hvilke mennesker der kommer ind på pæd. uddannelsen og får lov at forsøge igen og igen og igen....særmmende, de skal mine og jeres børn...en stor del af dem håber jeg aldrig kommer til at nærme sig mine unger.
Nå, men det blev et længere indlæg...sorry..
Eva..(H)

Anmeld

24. november 2009

SP

Kloster skriver:

Jeg læser pt til sosu assistent (Ssa) og er færdig til feb 09'. Men hvad timeløn og løntrin får jeg, når jeg er færdig og har læst i næsten 3½ år???? Kan bare intet finde om det på nettet... Venlig hilsen Kloster

Løntrin 21 = 21124,75 pr. md. i gruppe 0

Anmeld

24. november 2009

Kloster

SP skriver:

Løntrin 21 = 21124,75 pr. md. i gruppe 0

Hej hej.

Hi hi... Ja det er et ret gammelt indlæg. Blev udlært i feb i år. Har en udemærket løn på ca 133,- i timen. Arbejder fast på et plejehjem på 35 timer om ugen.

Satser på at efteruddanne mig engang om 1-2 år. Så stiger det hele en omgang mere.

Ellers tak fordi du svarede

Kloster

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.