Hvad løn & løntrin som sosu assistent??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

60.340 visninger
14 svar
0 synes godt om
28. april 2008

Kloster

Jeg læser pt til sosu assistent (Ssa) og er færdig til feb 09'. Men hvad timeløn og løntrin får jeg, når jeg er færdig og har læst i næsten 3½ år???? Kan bare intet finde om det på nettet... Venlig hilsen Kloster

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. april 2008

Kloster

Fandt det på Foa' hjemmeside. Men føj hvor er det latterligt. Efter hvad jeg kan finde ud af, får jeg løntrin 18, som er 117,55,- i timen og efter 4 år, får jeg sørme et helt løntrin mere. Så der ser jeg frem til en timeløn på hele 119,13,- i timen. VILDT for en lønstigning 8( Man skal satme være glad for at arb med mennesker, for man gør det nærmest gratis i forhold til, at jeg har brugt næsten 3½ år på at uddanne mig til Ssa'er. TOTAL muggen nu >( Venlig hilsen Kloster

Anmeld

28. april 2008

Marie;-)

Ja den løn er da til grin!! Troede at en sosu hjælper tog 1 år og assistenten så et ekstra år - det mener jeg da at ha' hørt fra en veninde?? Er slet ikke inden for branchen - så jeg tager nok bare fejl! Altså ikke at dette skulle ændre på at lønnen er for lav!!!!!!

Anmeld

28. april 2008

Kloster

Tror du blander lidt sammen :)

Ssh udd tager 14 mdr. Ssa tager 20 mdr.
De løntrin jeg skriver om, er når man er færdigudlært :)

(H)
Kloster

Anmeld

28. april 2008

Pia.

ja os der arbejder med mennesker skal sgu være glade for vores job og virkelig brænde for det vi laver.... Knus Pia, som slet ikke skal regne sin timeløn ud som dagplejer.... *GGG* det er jo til grin når man tænker på hvilket ansvar vi har... tror det er 88 kr i timen vi får - vi har selvfølgelig et pænt fradrag, meeeen... 8( Hvorfor har du læst i 3½ år Kloster ? jeg er selv ssh'er men mener da kun det tog 1½ år mere at blive ssa'er ??? er det lavet om ???

Anmeld

28. april 2008

Marie;-)

Det giver da så 2 år og ti uger? Eller misforstår jeg? ;)

Anmeld

28. april 2008

Kloster

Ja det var da vist en regne-taste fejl 8D

(H)
Kloster

Anmeld

28. april 2008

Pia

HEj Kloster,, Ja velkommen i den mega dårlig lønnet branche:D Jeg er selv ssh'er og har været det i 11 år.. Efter fire år får man et løntrin Jubiii:-o Og så skal man så have været ansat i 11 år, så får man fem løntrin.. Så det vil sige at når jeg stiger i år stiger jeg 5 løntrin.. Det er jo fedt tænker man så.. Men næ nej.. Så stiger man så ikke mere i den tid man er inden for faget med mindre man høre til dem der er gode til og forhandle sig til et par løntrin hvert år8( Det er så åndsvagt et system.. Men det er jo så også derfor der er konflikt nu. Pt får jeg selv en timeløn på 125 kr.. Og det er altså efter 11 år i faget.. Har tit overvejet og læse til ass, men bestem ikke pga lønnen. For der er ikke den store forskel. Jeg elsker mit job og elsker det faktum at jeg er en af dem der får de ældres hverdag til og fungere.. Men man skal bestem ikke tage dette job for lønnen. Mvh Pia.

Anmeld

28. april 2008

Pia.

;) .... det går nok ....:P

Anmeld

28. april 2008

JemKem

Ja det er bestemt ikke for lønnen..... Er bare ret ærgelig over, at vores jobs er sådan nogle folk ser ned på... "Kommunale røvtørrer" har jeg sågu hørt folk kalde os... :S Ikke så fedt. Håber der bliver gjort noget, så man kunne føle sig mere værdsat i andres øjne udover dem vi hjælper til daglig.....

Hilsen Janni - en sosuhjælper på barsel

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.