Integrerede institutioner i Kolding?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.389 visninger
15 svar
0 synes godt om
23. december 2009

Henri84

Nogle der evt. kan anbefale en integreret institution i Kolding? Vi overvejer at få vores søn skrevet op til det i stedet for dagpleje, men da vi lige er flyttet til byen, kender vi ikke rigtig til nogle... Den må meget gerne ligge enten i sydbyen eller midtbyen... Vores søn går i dp nu, men hun er desværre blevet fyret, og da det allerede er 3. skift siden oktober han skal igennem, vil vi meget gerne have ham i en integreret institution for at undgå flere skift, da han reagerede meget på det sidste. Samtidig får han snart en lillesøster, så det kunne være praktisk for os hvis de kunne afleveres samme sted når hun en gang skal i pasning.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. december 2009

Kristina V

Der er desværre ret lang venteliste på vuggestuer i Kolding. Så når din datter skal starte, kan hun højest sansynligt ikke komme i vuggestue med det samme.

Min datter er ved Åen i Kolding, den ligger i midtbyen og jeg ELSKER bare den vuggestue. Der er 7 stuer fordelt på 2 etager. Selvom der ligger en børnehave ved siden af, er den desværre ikke integreret.

Men de samarbejder med vuggestuen på Mosevej (det er nok den som ligger tættest på Vonsild) og den er. Hvordan den er, må jeg være svar skyldig på, men du kan jo ringe ud og se dem.

Anmeld

23. december 2009

Mimic

der er også nørremarken som godt nok ligger i nordenden, men kender desværre ikke så meget til den og så er der skovbrynet hvor der er 2 vuggestue grupper to børnehave grupper og en skov børnehave gruppe. min datter går i BH dernede og hun elsker den... den ligger lige ved sygehuset.

men ja det er nok en god idé at skrive hende op tidligt da der er lang ventetid på en plads her i kolding...

Linda

Anmeld

23. december 2009

Henri84

Nordenden bliver for langt da min kæreste arbejder i Ødis...
Vuggestue kunne også være en løsning, men mon Elias ville kunne få en plads hvis der er så lang ventetid? Tænker bare vuggestue/integreret institution er mere stabilt end dp... Vi havde den bedste dp i Haderslev inden vi flyttede, som aldrig var syg, her i Vonsild har vi fået en ok dp, men han har været meget længe om at falde til, og der har været en del gæstedagpleje hvilket han SLET ikke duer til! Grunden til vi har snakket om integreret institution er for at han kunne gå i børnehave samme sted, og lillesøster evt. ville kunne blive passet samme sted som Elias.

Anmeld

23. december 2009

Anne85

Det er umuligt at få vuggestue plad i Kolding før dit barn er 1 1/2 år eller sårn noget.

Vores søn går i Nørremarken i den nordlige bydel (selvom vi bor helt i den anden ende... men vi VILLE bare have ham i vuggestue). Vuggestuen deroppe er helt fantastik god... de er enormt godt nomeret da de er mange udlændinge som ar br for ekstra støtte... så det nyder vi og vores søn jo bare godt af.. de er altid 3 eller 4 pædgoger til max 10 børn. De er rigtig gode til at arrangere ture ud af huset og laver rigtig mange aktiviteter i huset. På Kristians stue er børnene delt op i 3 grupper efter alder... her er der så en pædagog tilknyttet hve gruppe og her har de mulighed for at lave noget der passer til netop det alderstin... der er jo børn fra 3 måneder til 3 år og det er jo vidt forskelligt hvilket behov man har for aktivitet der.

Det skal dog siges at han ikke skal gå i børnehave deroppe... de er simpelthen for langt Så vi har skrevet ham op til idrætsbørnehaven + til en af de børnehaver vi har herude i Vonsild

Anmeld

23. december 2009

Henri84

Elias er jo også 16 mdr. nu, så tænker der måske er bare en lille bitte mulighed Ved ikke en gang hvornår dp er fyret fra, da hun fortalte det vidste hun det heller ikke en gang selv
Men jeg vil jo egentlig helst have ham flyttet hurtigst muligt, så han kan nå at blive kørt ind og være tryg inden lillesøster kommer til maj!

Anmeld

23. december 2009

Kristina V

Altså det går jo efter alder og ikke hvornår man bliver skrevet op. Så jeg vil da absolut prøve at skrive ham op.

Vi have også Karoline i DP, først, men personligt er jeg altså også mest vild med vuggestue. Vores DP var super sød, men magtede bare ikke alt det gæste dp ræs osv. Så jeg vil klart anbefale vugger..

Men ring da ned til pladsanvisninen og hør hvordan det ser ud.

Anmeld

23. december 2009

Henri84

Vi ringer også og får ham skrevet op, skal jo bare lige finde ud af hvor han skal skrives op
Men tror vi vil prøve vuggestuen på Mosevej, det er trods alt stadig i mulig gåafstand fra Vonsild...
I Haderslev havde vi den bedste dp, han var ikke i gæste dp en eneste gang i de 4-5 mdr. han nåede at gå der... Men her i Vonsild har han været det 3-4 gange allerede, og skal igen 4 dage efter nytår, og det er han altså bare slet ikke god til, når han ikke kender dem godt...

Anmeld

23. december 2009

Mama3

Hejsa jeg er selv dagplejer i kolding, og har indtil nu haft min datter hjemme hos mig men har besluttet at nu må hun ud, hun er 17mdr.

jeg ville rigtig gerne ha haft hende i vuggestue men min egen tilsynsførende som samarbejder med pladsanvisningen fortalte mig at der ikk er nogen pladser i vuggestuerne før sidst på sommeren.

jeg ville gerne ha haft filucca på brunebjerg det er en helt ny vuggestue som også er intigreret(staves?)

glæderlig jul

knus malene

Anmeld

23. december 2009

Henri84

filuccasmor skriver:

Hejsa jeg er selv dagplejer i kolding, og har indtil nu haft min datter hjemme hos mig men har besluttet at nu må hun ud, hun er 17mdr.

jeg ville rigtig gerne ha haft hende i vuggestue men min egen tilsynsførende som samarbejder med pladsanvisningen fortalte mig at der ikk er nogen pladser i vuggestuerne før sidst på sommeren.

jeg ville gerne ha haft filucca på brunebjerg det er en helt ny vuggestue som også er intigreret(staves?)

glæderlig jul

knus malene

Må prøve at ringe og høre pladsanvisningen ad efter jul, selvom det da ikke lyder for lovende
Sys bare det har været så ustabilt med dp siden vi flyttede herop, så meget gæste dp i forhold til hvad vi har været vant til, og nu skal han jo et helt andet sted hen uanset hvad! Tænker også at han jo kan risikere at ende hos en dp hvor der er stor aldersfoskel, og det har jeg bare dårlige erfaringer med da min søster gik i dp... Hun var ældst det sidste år, sproget gik tilbage da der kom 3 små nye som ikke kunne snakke, og hun kedede sig helt vildt...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.