Kvalme!!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

23. december 2009

missKat

Havde kvalme og kastede op indtil uge 14-15 ca

Jeg drak ingefær the (og det er rigtig nok, du må ikke tage pillerne, men gerne udtrækket fra roden - du bruger jo ikke mere end hvad du ville bruge i mad, og det er ikke skadeligt, tværtimod )

desuden fik jeg akupunktur og det hjalp, samt tog noget mad med i seng til næste morgen.
havde altid en pakke mariekiks og en banan, samt vand ved sengen. Så får du lige lidt i maven inden du rejser dig.

min kvalme var der hele dagen igennem, men det var mest om eftermiddagen og klart om aftenen, jeg kastede op!

jeg spiste en del ristet brød (gerne lidt groft så det mætter) med smør på! Og så iskold mælk med lidt nesquick i - det tog kvalme ved mig.

held og lykke, samt god jul

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. december 2009

dorthemus

Min kvalme startede ca. i uge 5-6 stykker og den er der stadig  Jeg har mere eller mindre accepteret den som en del af min graviditet...min mor havde kvalme hele graviditeten med mig så måske er jeg arveligt betinget...eller også er det hævn for at jeg generede min egen mor så voldsomt selv, hehe

Det eneste der virker er at spise, lidt men ofte og ALDRIG nå at blive sulten for så går det galt.

Jeg ved at det er uudholdeligt til tider og man bare har lyst til at lægge sig og vræle i vilden sky, men det går jo over igen...om ikke andet så når barnet kommer.

Held og lykke med det hele og god jul

Dorthe 18 + 3

Anmeld

24. december 2009

mama10

Da jeg havde kvalme ville jeg slet ik tvinges til at spise, selvom det ville hjælpe. Det jeg gjorde var at lufte til min ingefær sæbe og dufte til kaffe og spise nogle sure boljer, det er godt at have med i tasken :-) find noget godt at snuse til når kvalmen er der ;-) det hjalp da med mig :-D
glædelig jul

Knus 29+4

Anmeld

24. december 2009

M.O.A.R.

Mit startede omkring uge 5 og stoppede først helt i uge 19.

Kunne hverken spise eller drikke nogle dage, det var rigtig øv.

Malene 23+2

+ Glædelig jul!

Anmeld

24. december 2009

frk andreasen

i denne graviditet  startede min kvalme i uge 7 til 14 men det kommer stadig engang imellem. jeg var dødsyg i de 7 uger boede nærmest med hovedet i toilettet var en omvandrende zombie,

det hjalp mig at spise lakridser, drikke kold saftevand og spise inden sulten nåede at komme for så gik det galt

knus tanja 27+4

Anmeld

24. december 2009

Anne85

Jeg har haft kvalme siden start og er nu i uge 14... nogle dage er værre end andre. Værst bliver det hvis jeg når at blive sulten... så her er det enste råd at spise lidt men ofte (hvilket desværre har resulteret i en noget voldsom vægtøgning allerede, men sårn må det være)

Anmeld

28. december 2009

NoName

Hvordan kan i få enhverdag til at hænge sammen??? Jeg har ligget i sengen siden torsdag og kan bare ingenting, og der er ingenting der hjælper... Det er bare super øv.

Hvor længe varede jeres??

Hvordan går det med kvalmen, overlevede du julen og julemaden???

Jeg i 10. uge og er lige startet på job igen efter 2 ugers sygemeldelse pga kvalmen... Har stadig en del kvalme, men jeg er nu endelig overbevist om at jeg overlever. Jeg tror nu alligevel det var for tidligt at starte på job, men der er jo noget der hedder nødtil...

Jeg kan kun sige det samme som de andre piger... spis det du har lyst til, youghurt, ristet brød, kiks, saft, mælk, vand, mandariner, en is engang imellem. (du skulle se hvad jeg har med på arbejde, griner, jeg fylder et helt køleskab alene med alle mine sager) Du må bare ikke blive sulten. Lad din kæreste lave mad om aftenen så du kun skal koncentrere dig om at spise. Hør din læge om du ikke kan komme til akupunktur på sygehuset, det har hjulpet mig meget, i stedet for at kaste op det meste af dagen kan jeg nu holde det nede på 1 gang hver anden dag sådan ca... så der er fremgang at spore... men jeg har det stadig a H til... som om jeg har siddet i en rutchebane i 14 dage non stop 24-7 pyhh... Det skal så lige siges at nogle dage går langt bedre end andre... 

Du må ikke få dårlig samvittighed over de ting du ikke får lavet/ordnet eller over aftaler du er nødtil at aflyse, kæresten er nødtil at prøve at sætte sig ind i din situation og ikke ynke dig, men trøste dig og prøve at opmuntre dig til f.eks at komme op og i tøjet....

Hmm synes jeg lyder som et lexikon. men det er ting der hjulpet mig igennem de værste dage...

Majken

Anmeld

28. december 2009

Skouboe

Kiks, vand og lidt frugt på natbordet og så spis inden du står ud af sengen...

Anmeld

28. december 2009

BetonSlotsPrinsesserne

Jahuu skriver:

Hvordan kan i få enhverdag til at hænge sammen??? Jeg har ligget i sengen siden torsdag og kan bare ingenting, og der er ingenting der hjælper... Det er bare super øv.

Hvor længe varede jeres??

9mdr varede det.. Blev sygemeldt fra uddannelse og lå hjemme og ku intet holde i mig. Måtte spise mad 2 gange. Spiste først en ordenlig portion mad, så kom det op igen, og så en ordentlig portion igen som blev nede..

Anmeld

30. december 2009

Jahuu

noname skriver:

Hvordan går det med kvalmen, overlevede du julen og julemaden???

Jeg i 10. uge og er lige startet på job igen efter 2 ugers sygemeldelse pga kvalmen... Har stadig en del kvalme, men jeg er nu endelig overbevist om at jeg overlever. Jeg tror nu alligevel det var for tidligt at starte på job, men der er jo noget der hedder nødtil...

Jeg kan kun sige det samme som de andre piger... spis det du har lyst til, youghurt, ristet brød, kiks, saft, mælk, vand, mandariner, en is engang imellem. (du skulle se hvad jeg har med på arbejde, griner, jeg fylder et helt køleskab alene med alle mine sager) Du må bare ikke blive sulten. Lad din kæreste lave mad om aftenen så du kun skal koncentrere dig om at spise. Hør din læge om du ikke kan komme til akupunktur på sygehuset, det har hjulpet mig meget, i stedet for at kaste op det meste af dagen kan jeg nu holde det nede på 1 gang hver anden dag sådan ca... så der er fremgang at spore... men jeg har det stadig a H til... som om jeg har siddet i en rutchebane i 14 dage non stop 24-7 pyhh... Det skal så lige siges at nogle dage går langt bedre end andre... 

Du må ikke få dårlig samvittighed over de ting du ikke får lavet/ordnet eller over aftaler du er nødtil at aflyse, kæresten er nødtil at prøve at sætte sig ind i din situation og ikke ynke dig, men trøste dig og prøve at opmuntre dig til f.eks at komme op og i tøjet....

Hmm synes jeg lyder som et lexikon. men det er ting der hjulpet mig igennem de værste dage...

Majken

Julen gik fint, er mere spændt på imorgen...

Men jeg kaster ikke op så længe jeg spiser en pille om dagen, men har det stadig så dårligt at jeg næsten ingenting spiser, hvilket jo så bare gør at jeg får det mere dårligt

Det er en ond cirkel, håber bare at jeg er en af den hvor det går hurtigt over .

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.