Skilsmisse bedsteforældre

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

22. december 2009

Rikke, Liam & Linus

Min farfar og farmor er også skilt og kan absolut heller ikke sammen...selvom de har været skilt i over 30 år.

Men de bliver altså stadig inviteret begge to, så må de sidde i hver sin ende af lokalet og lade være med at snakke sammen. Slut.

Jeg synes bare...til den tid...at du skal invitere begge og så må de se at finde ud af det sammen for din og deres barnebarns skyld. Det andet er for barnligt i min verden.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. december 2009

mor_sabina

SabrinaJuul skriver:

Tusind tak for din forståelse, men det vil også blive sådan at de får alle tilbudet også må de jo bestemme sig, men tænk at stadigvæk efter 19 år kan de ikke sammen. Det vi kun min far der dukkede op til mit bryllup, da min mor ikke "følte" for det..

Øvøv, hvilken trist verden vi nogle gange lever i..

Jeg har svært ved at forstå hvordan man kan blive skubbet så langt fra et menneske, som man har skabt, noget så fantastisk som, sit eget barn med!

Anmeld

22. december 2009

trunte89

Eva skriver:

Tidligt at du bekymrer dig om det...var det mig, så var alle inviteret og så må de jo vælge om de fortsat vil opføre sig som børn eller om de magter at se lidt ud over egen næse og tænke på børn og børnebørn...

Knus eva.

HELT enig! De 'voksne' må selv afgøre om de vil sidde hjemme og mugge over den anden eller om de vil deltage og være sammen med hele familien.

Vi står selv med samme problem til januar/februar når vi skal holde 2 års fødselsdag. Mandens mor og far kan heller ikke sammen ( og moderen heller ikke med min kærstes morfar - altså hendes egen far) Men jeg lader det være op til min kæreste om han vil splitte op eller invitere alle.

Anmeld

22. december 2009

Barbamama

SabrinaJuul skriver:

Hej!

Vi er et ungt par som venter vores første barn til maj.

Mit store problem er;

Mine forældre er skilt men min mand forældre er ikke skilt og det med mine forældre har plaget mig hele mit liv op til jul.

Min far han glæder sig enormt meget til at blive morfar og går utrolig meget op i det, men min mor er lidt op og ned (min mor og min mand forhold er ikke super godt da min mor blander sig for meget i hvad vi gør og det går ham på, og mig selvfølgelig)

Men når vi skal holde jul en dag i vores eget lille hyggelige hjem med vores barn og bedsteforældre kan min svigerfamilie godt være sammen med os, men min mor og far har i 19år ikke kunne være i samme rum. Hvem invitere man og hvordan skal det kunne lykkes at min forældre sidder i samme stue med deres barnebarn.??

En fortvivlet kommende mor.. Glædelig jul

min mor og far er også skilt og kan ikke være sammen. Jeg ville gøre det sådan at I skiftes til at have din mor eller far til jul sammen med svigerfamilien. Vi skiftes. I år skal vi være hos min kærestes forældre. Næste år hos min mor. Så hos hans familie og året efter hos min far. Der går så lidt lang tid imellem min familie, men sådan er det.

Anmeld

22. december 2009

Caliha

Pyha står i nøjagtig samme situation som dig. Min mor og far har været skilt i nu 20 år, og det er godt nok min fars kone der har det største problem med min mor hvorfor ved jeg ikke.

Jeg er for et par år siden blevet træt af at holde min fødsdag 2 gange, som barn 3 gange da noget af min fars familie ikke kan sammen  rigtig familien Danmark.

Jeg har allerede nu meldt ud til mor, far og bror (der ikke snakker med vores mor) at når der bliver holdt noget bliver alle inviteret og så må folk melde fra hvis de ikke er voksne nok til at kunne sidde i samme rum max 3 gange om året. ikke mit problem.

Det er dem der melder fra der går glip af noget ikke mig eller mit barn, da jeg nok skal sørge for at det bliver hyggeligt

Håber det hjalp lidt

Glædelig jul

Anmeld

22. december 2009

Pige2009

ladydan1 skriver:

Er helt enig. Det KAN ikke være børn og børnebørns problem/ansvar at holde vigtige dage af flere omgange, fordi voksne mennesker ikke kan finde ud af at være sammen!

Så her inviteres der og som jeg plejer at sige, så er det jo hverken dem eller deres X det handler om og der er ingen der insisterer på at de skal snakke sammen.

Så når tiden kommer, inviterer du og fortæller at sådan bliver det altså!

:-) Sisse

Lige præcis. Og glem så bekymringerne og nyd din graviditet, og det faktum, at din far glæder sig meget til sit barnebarn

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.