Skilsmisse bedsteforældre

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.590 visninger
16 svar
0 synes godt om
22. december 2009

Sabsy

Hej!

Vi er et ungt par som venter vores første barn til maj.

Mit store problem er;

Mine forældre er skilt men min mand forældre er ikke skilt og det med mine forældre har plaget mig hele mit liv op til jul.

Min far han glæder sig enormt meget til at blive morfar og går utrolig meget op i det, men min mor er lidt op og ned (min mor og min mand forhold er ikke super godt da min mor blander sig for meget i hvad vi gør og det går ham på, og mig selvfølgelig)

Men når vi skal holde jul en dag i vores eget lille hyggelige hjem med vores barn og bedsteforældre kan min svigerfamilie godt være sammen med os, men min mor og far har i 19år ikke kunne være i samme rum. Hvem invitere man og hvordan skal det kunne lykkes at min forældre sidder i samme stue med deres barnebarn.??

En fortvivlet kommende mor.. Glædelig jul

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. december 2009

vatten

Jeg har kun sjøldent holdt juleaften med min far. Ham holder jeg altid juledag med. SÅ det er ikke et problem for mig.-

Men hvis det var, ville jeg invitere din mor hvert andet år og din far hvert andet år. Din mands forældre kan jo så kommer hvert år, hvis de kan sammen med både din mor og far

Anmeld

22. december 2009

Honningblomst

Tidligt at du bekymrer dig om det...var det mig, så var alle inviteret og så må de jo vælge om de fortsat vil opføre sig som børn eller om de magter at se lidt ud over egen næse og tænke på børn og børnebørn...

Knus eva.

Anmeld

22. december 2009

Sabsy

Eva skriver:

Tidligt at du bekymrer dig om det...var det mig, så var alle inviteret og så må de jo vælge om de fortsat vil opføre sig som børn eller om de magter at se lidt ud over egen næste og tænke på børn og børnebørn...

Knus eva.

Ja det er måske tidligt, men det har jo gået mig på i næsten 20år, og nu tænker jeg frem af til når min lille guldklump kommer.. Men det kan godt være det er mig der er helt forkert på den..

Anmeld

22. december 2009

Honningblomst

SabrinaJuul skriver:

Ja det er måske tidligt, men det har jo gået mig på i næsten 20år, og nu tænker jeg frem af til når min lille guldklump kommer.. Men det kan godt være det er mig der er helt forkert på den..

Næ...du er vel bare på det område stadig en skuffet lille pige og det kan jeg godt forstå...men den skal dit barn ikke sidde med, så derfor er det dem der kan og må vælge fra og til og Jeres døre er jo åbne, ikke..

Anmeld

22. december 2009

Nemesis

Eva skriver:

Tidligt at du bekymrer dig om det...var det mig, så var alle inviteret og så må de jo vælge om de fortsat vil opføre sig som børn eller om de magter at se lidt ud over egen næste og tænke på børn og børnebørn...

Knus eva.

Er helt enig. Det KAN ikke være børn og børnebørns problem/ansvar at holde vigtige dage af flere omgange, fordi voksne mennesker ikke kan finde ud af at være sammen!

Så her inviteres der og som jeg plejer at sige, så er det jo hverken dem eller deres X det handler om og der er ingen der insisterer på at de skal snakke sammen.

Så når tiden kommer, inviterer du og fortæller at sådan bliver det altså!

:-) Sisse

Anmeld

22. december 2009

mor_sabina

Herhjemme er vi begge skilsmissebørn, men i år (Phillips første jul) har vi iviteret dem alle hjem til os, for vi ville ikke tage beslutningen. Og min mands mor og hendes mand har valgt fra ellers kommer resten. Så lad det være op til dem, om de mener det vigtigste er jul med jer og deres barnebarn, eller det er at være i stue med den anden forælder!

Men jeg kan nu sagtens sætte mig ind i din bekymring, det er ikke nemt at finde nye og fælles løsninger.

Anmeld

22. december 2009

Sabsy

mor_sabina skriver:

Herhjemme er vi begge skilsmissebørn, men i år (Phillips første jul) har vi iviteret dem alle hjem til os, for vi ville ikke tage beslutningen. Og min mands mor og hendes mand har valgt fra ellers kommer resten. Så lad det være op til dem, om de mener det vigtigste er jul med jer og deres barnebarn, eller det er at være i stue med den anden forælder!

Men jeg kan nu sagtens sætte mig ind i din bekymring, det er ikke nemt at finde nye og fælles løsninger.

Tusind tak for din forståelse, men det vil også blive sådan at de får alle tilbudet også må de jo bestemme sig, men tænk at stadigvæk efter 19 år kan de ikke sammen. Det vi kun min far der dukkede op til mit bryllup, da min mor ikke "følte" for det..

Øvøv, hvilken trist verden vi nogle gange lever i..

Anmeld

22. december 2009

Lone Jakobsen

vatten skriver:

Jeg har kun sjøldent holdt juleaften med min far. Ham holder jeg altid juledag med. SÅ det er ikke et problem for mig.-

Men hvis det var, ville jeg invitere din mor hvert andet år og din far hvert andet år. Din mands forældre kan jo så kommer hvert år, hvis de kan sammen med både din mor og far

jeg tænkte på det samme.

eller også så tar i på rundtur så i skiftes til at holde jul de forskellige steder.

her har vi det lidt anderledes. min mor vil helst holde jul alene med hendes mand, min far invitere gerne 15-20 mennesker...og min svigerfamilie ryger virkelig meget indenfor. så vi har valgt at holde jul herhjemme og så invitere nogle af vores søskende.

1. juledag er vi hos min svigerfamilie...og resten af familien ser vi til fødselsdag omkring den 20.

Anmeld

22. december 2009

LotteGabriella

SabrinaJuul skriver:

Hej!

Vi er et ungt par som venter vores første barn til maj.

Mit store problem er;

Mine forældre er skilt men min mand forældre er ikke skilt og det med mine forældre har plaget mig hele mit liv op til jul.

Min far han glæder sig enormt meget til at blive morfar og går utrolig meget op i det, men min mor er lidt op og ned (min mor og min mand forhold er ikke super godt da min mor blander sig for meget i hvad vi gør og det går ham på, og mig selvfølgelig)

Men når vi skal holde jul en dag i vores eget lille hyggelige hjem med vores barn og bedsteforældre kan min svigerfamilie godt være sammen med os, men min mor og far har i 19år ikke kunne være i samme rum. Hvem invitere man og hvordan skal det kunne lykkes at min forældre sidder i samme stue med deres barnebarn.??

En fortvivlet kommende mor.. Glædelig jul

Jeg synes bestemt at begge 2 skal inviteres og jeg håber da virkelig at de kan enes den ene gang om året, for deres barnebarns og jeres skyld

Hvis ikke, så kan I gøre det, at I på skift holder lille juleaften med din mor/far hvor den anden så er med selve juleaften, håber det var forståeligt

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.