Det er altså ikke altid fædrene...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

672 visninger
14 svar
0 synes godt om
21. december 2009

LinLin

... der er klaphattene!

Synes der på det sidste har været en del tråde der handler om at fædrene ikke vil se derse børn, tage ansvaret for dem osv. Vil bare lige fortælle at det herhjemme ser lidt anderledes ud: min kæreste MÅ ikke se sin søn!

Han gik fra drengens mor, imens hun var gravid, men var med til fødslen - efter det gik det galt igen... De var ikke gift og hun fik fuld forældremyndighed. i løbet af drengens første 2 år var de mange gange i statsamtet og det endte med at Ricki fik samvær: 1 time hver anden tirsdag! I hendes hjem! Tak for det... Grund: drengen var så lille og han kendte ham ikke godt nok til at have ham i længere tid/oftere. - hvordan skal han komme til det hvis han ikke får lov???

Det medførte at han besluttede at han ikke ville se sønnen overhovedet; det var alt for hårdt kun at se ham een gang på 14 dag - og kun alene hvis han gik en tur med ham. Desuden var det aldrig moderen men mormoderen der var og hende har han aldrig kunnet med... Det er 2 år siden nu, han sidst har set ham...

Ville egentlig ikke andet med dette indlæg end at sige at det kan godt være der er nogle mænd der ikke tager deres ansvar, men der er også nogle der ikke får lov!!!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. december 2009

Honningblomst

sparre skriver:

... der er klaphattene!

Synes der på det sidste har været en del tråde der handler om at fædrene ikke vil se derse børn, tage ansvaret for dem osv. Vil bare lige fortælle at det herhjemme ser lidt anderledes ud: min kæreste MÅ ikke se sin søn!

Han gik fra drengens mor, imens hun var gravid, men var med til fødslen - efter det gik det galt igen... De var ikke gift og hun fik fuld forældremyndighed. i løbet af drengens første 2 år var de mange gange i statsamtet og det endte med at Ricki fik samvær: 1 time hver anden tirsdag! I hendes hjem! Tak for det... Grund: drengen var så lille og han kendte ham ikke godt nok til at have ham i længere tid/oftere. - hvordan skal han komme til det hvis han ikke får lov???

Det medførte at han besluttede at han ikke ville se sønnen overhovedet; det var alt for hårdt kun at se ham een gang på 14 dag - og kun alene hvis han gik en tur med ham. Desuden var det aldrig moderen men mormoderen der var og hende har han aldrig kunnet med... Det er 2 år siden nu, han sidst har set ham...

Ville egentlig ikke andet med dette indlæg end at sige at det kan godt være der er nogle mænd der ikke tager deres ansvar, men der er også nogle der ikke får lov!!!

Men han valgte jo så fra....var han fortsat så var samværet sat op...det er vel bedre med lidt samvær end intet, er det ikke?

Og når jeg læser om alle de fædre herinde...så er det jo fra mødrenes side og mange af dem ønsker jo ikke at faderen har kontakt.

Jeg tænker at ligger man og laver børn med en mand eller kvinde, så må man da også forholde sig til at denne perseon skal være en del af barnets liv og hvordan det bliver, det har man så på ingen måde magt over.

Knus Eva...som synes der er alt for mange egoistiske forældre der helt glemmer hvad og hvem det handler om.

Anmeld

21. december 2009

Jakobs mor

sparre skriver:

... der er klaphattene!

Jeg er fuldstændigt enig med dig. Herhjemme har vi en lignende situation, med den forskel, at min mand har set sin søn fast hver anden weekend og halvdelen af ferierne. Han gik fra barnets mor, da barnet var omkring 2½ år.

Vi må ikke kontakte ham hos moderen, han må ikke kontakte os. Vi må faktisk slet ikke eksistere i drengens liv. Nu har vi så lige, efter et års kamp i statsforvaltningen, vundet retten til efter nytår at have drengen, som nu er 10, boende hver anden uge. At vi har fået tilkendt så meget skyldes to ting: At han kom med blå mærker som moderen havde lavet og at han selv fik lov til at blive hørt af en børnesagkyndig.

Jeg kan godt forstå, at din mand har været nødt til at vælge som han har gjort. Ved at min mand ofte har været ved at give op. For det er bare benhårdt ikke at måtte være en del af sit barns liv. Man skal som far også kunne hænge sammen og kunne komme videre som menneske, eventuelt med en ny familie. Og det kan være rent gift at have sådan en madamme i sit liv - når man samtidig kæmper med savnet af sit barn. Kan på ingen måde dømme ham for hans beslutning.

Der ER bare for lidt snak om fædres rettigheder, eller total mangel på samme. Børn har også brug for deres far (her taler jeg selvfølgelig om helt almindelige, normalt fungerende forældre) og jeg forstår ganske enkelt ikke, hvordan nogle mødre kan være så egoistiske på deres børns vegne.

Anmeld

21. december 2009

eirene

Jeg er enig, det er ikke altid fædrene... Min mand har en søn, som ikke ser sin mor, fordi det passer ikke ind i hendes liv med ny mand og barn.... Så nu er han min søn. Og han er 10 år. Hvordan tror I det føles at blive svigtet af sin mor?? Mon ikke de der bliver svigtet af far føler det på samme måde? Hmm måske det ikke helt hører hjemme her, men ville bare give dig ret.

Anmeld

21. december 2009

Lone Jakobsen

her kender vi også godt til faderens kamp. men så længe ønsket om at se barnet er der...ja så synes jeg også man skal kæmpe for det. som eva skriver så ville samværet jo være blevet sat op senere.

Anmeld

21. december 2009

LinLin

Eva skriver:

Men han valgte jo så fra....var han fortsat så var samværet sat op...det er vel bedre med lidt samvær end intet, er det ikke?

Og når jeg læser om alle de fædre herinde...så er det jo fra mødrenes side og mange af dem ønsker jo ikke at faderen har kontakt.

Jeg tænker at ligger man og laver børn med en mand eller kvinde, så må man da også forholde sig til at denne perseon skal være en del af barnets liv og hvordan det bliver, det har man så på ingen måde magt over.

Knus Eva...som synes der er alt for mange egoistiske forældre der helt glemmer hvad og hvem det handler om.

Ja det gjorde han - og jeg kan godt forstå ham! Det må da være helt vildt hårdt at måtte se sit barn SÅ lidt! Tror helt ærligt det er rigtigt som han siger, at nemmere slet ikke at skulle se det overhovedet... Man når jo slet ikke at blive "fyldt op" på en time - og så skal man gå og savne i to uger før man lige får en mini-indsprøjtning igen. Nej det er sgu for hårdt!

Jeg håber at drengen selv vil tage kontakt engang - men det afhænger nok af hvad hans mor har fortalt!

Anmeld

21. december 2009

Ox.

Jeg må til dels give Eva ret, hvis jeg vender den om og tænker på hvis min egen far havde sagt, "hellere slet ikke at se mig, end at se mig lidt" føj det havde gjort ondt, så ville jeg føle uanset hvad han ville sige til mig når jeg blev større, at han ikke elskede mig nok ..

Men kan da udemærket godt forstå det må være ekstremt hårdt at være far i dagens Danmark, de har sku ligeså mange følelser som mødrene, det glemmer mange nok bare at tænke på ..

Anmeld

21. december 2009

LinLin

nutche skriver:

her kender vi også godt til faderens kamp. men så længe ønsket om at se barnet er der...ja så synes jeg også man skal kæmpe for det. som eva skriver så ville samværet jo være blevet sat op senere.

Min kæreste fik en depression efter bruddet og har slet ikke kunnet overskue at skulle kæmpe mere! Han er oppe igen nu og jeg er begyndt at spørge om han ikke er frisk på at prøve igen. Han er bange for at gå ned igen, men siger også at han søn skal vide hans far gerne vil se ham, så tror det betyder han på et tidspunkt vil tage kampen op igen.

Drengen er 4 år nu og jeg har en dreng 3 år, så de kunne jo også få glæde af hinanden...

Anmeld

21. december 2009

Honningblomst

Ja det gjorde han - og jeg kan godt forstå ham! Det må da være helt vildt hårdt at måtte se sit barn SÅ lidt! Tror helt ærligt det er rigtigt som han siger, at nemmere slet ikke at skulle se det overhovedet... Man når jo slet ikke at blive "fyldt op" på en time - og så skal man gå og savne i to uger før man lige får en mini-indsprøjtning igen. Nej det er sgu for hårdt!

Jeg håber at drengen selv vil tage kontakt engang - men det afhænger nok af hvad hans mor har fortalt!

Men der er den igen...det er hårdt for ham...handler det ikke om barnet!? Jeg er rystet over hvor egoistiske forældre opfører sig, barnet burde da komme før alt ande....trist

Anmeld

21. december 2009

LinLin

Men der er den igen...det er hårdt for ham...handler det ikke om barnet!? Jeg er rystet over hvor egoistiske forældre opfører sig, barnet burde da komme før alt ande....trist

Selvfølgelig gør det det! Men hvis en forælder ikke kan overskue kun at se sit barn så lidt - hvor meget er han så værd at være sammen med...? Men det er nemt bare at sige "handler det ikke om barnet" når man ikke selv står i det...

Jeg prøver også at skubbe lidt til ham af hensyn til drengen! Og håber det sker snarest - jeg vil i hvert fald støtte op om det

Uanset hvor meget jeg bliver uvenner med min søns far ville jeg ALDRIG nægte samvær eller forsøge at spolere det på anden vis!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.