Brittany Murphy

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

21. december 2009

Miamaja

Ja, hvor er det sorgeligt. Det er altid sorgeligt naar et ungt menneske dor saa tidligt, og specielt sorgeligt for deres paarorende. Og saa lige i juletiden.

gad vide om det er svineinfluenza?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. december 2009

FrkT

Miamaja skriver:

Ja, hvor er det sorgeligt. Det er altid sorgeligt naar et ungt menneske dor saa tidligt, og specielt sorgeligt for deres paarorende. Og saa lige i juletiden.

gad vide om det er svineinfluenza?

Ja det er ikke til at vide.... måske

Men ja, det er rigtig sørgeligt når man dør så ung. Min moster døde også som 36-årig (hvor hun havde min kusine på dengang 6 år og min fætter på 8 næsten 9) - det er bare alt for tidligt! Der skulle være en garanti for at alle kunne leve til de blev gamle og grå!

Anmeld

21. december 2009

JustAnotherName

FrkT skriver:

Nej nej, selvfølgelig er det da ikke mere forfærdeligt bare fordi hun var kendt. Som jeg skrev synes jeg bare mange kendte dør for tiden - ved godt der også ER mange kendte, men ikke desto mindre er det stadig en del der er døde her inden for de seneste år, og det må da sige et eller andet om berømmelsens verden - synes jeg i hvert fald det gør!

Tror ikke det decideret er HÅRDERE at miste en man elsker lige op til jul, tror det rammer lige hårdt hvornår det end sker. Men jeg tror dog at julen aldrig mere bliver det samme igen - og det plejer jo ellers at skulle være en glædernes tid. Hvert eneste år, når vi kommer til dagen i maj måned hvor min morfar døde for 11½ år siden, eller dagen i juni min mormor døde for 11½ år siden, eller dagen i januar min farmor døde for næsten 4 år siden, ja så sørger jeg helt automatisk, fordi jeg forbinder de dage med noget skidt. Men heldigvis for mig var de dage ikke noget specielt (som fx juleaften, min fødselsdag eller lignende) før jeg mistede mine bedsteforældre - så jeg har ikke, udover at have mistet dem, også mistet en glædernes dag.

Ved ikke om det var til at forstå, det jeg lige skrev?

Dét du skriver - det var lige præcis DET jeg mente   

Ikke at der var en måned eller en tid på året som var hårdere eller nemmere end andre - men at julen for altid fremover vil være mærket af dét tab, når det er på dét tidspunkt man mistede...

Derfor savner andre jo også deres kære i julen, selvom de døde i foråret, osv.
Men ja - jeg forstod godt hvad du mente. Og det var også essensen i dét som jeg prøvede at få ud 

Anmeld

21. december 2009

FrkT

JustAnotherName skriver:

Dét du skriver - det var lige præcis DET jeg mente   

Ikke at der var en måned eller en tid på året som var hårdere eller nemmere end andre - men at julen for altid fremover vil være mærket af dét tab, når det er på dét tidspunkt man mistede...

Derfor savner andre jo også deres kære i julen, selvom de døde i foråret, osv.
Men ja - jeg forstod godt hvad du mente. Og det var også essensen i dét som jeg prøvede at få ud 

Ihhh hvor fint  Nogle gange skriver jeg bare mine tanker ned direkte og glemmer lidt at oversætte det til noget forståeligt, så det var godt du forstod mig!

Og lige præcis.... jeg vil hellere miste alle andre dage end juledagene og min fødselsdag. Selvom jeg allerhelst slet ikke vil miste!

Anmeld

21. december 2009

Mira0911

Havde godt læst i det idag... R.I.P

Anmeld

21. december 2009

Pernilleh

Profilbillede for Pernilleh
JustAnotherName skriver:

Kendte mennesker eller bare "helt almindelige" ....Jeg synes bare at det virker så  ekstra trist for de mange familier, som oplever tab lige her op til jul...
En tid hvor man år efter år efter år, vil blive påmindet om ens tab og savn.

I dette tilfælde er hun død blot 4 dage før jul - Og i en ALT for tidlig alder.
Måske ved en fejl (overdosis by accedent) - Hvem ved?
Men jeg forestiller mig bare, hvordan der er købt julegaver til hende, og de vil stå uåbnede.... Glæden vender 180 grader. Og hvem nænner at åbne eller returnere dét som havde været hende tiltænkt?
...Måske ender det bare nede i hendes grav.
Eller i et rum med minder og ting som var hendes?

Igen - det er jo ikke mere sørgeligt at/om det var en kendis ....blot at der er flere som kendte hende fra film/tv, mm. Og måske nogle fans som også bliver kede af det.
Men for hendes familie, var hun bare en almindelig ung kvinde på 32 år ....ligesom en hvilken som helst anden familie.

Ikke at det er bedre at miste nogen i f.eks. marts måned, fordi det ikke er op til en højtid .....for der er jo aldrig nogle tidspunkter, hvor det er "belejligt" at miste nogen, som man holder af.
Men lige i denne søde juletid, da må det bare ramme ekstra-hårdt, forestiller jeg mig!?!

ØV, døden er bare en ubehagelig, sørgelig og barsk ting! 

Puha ja,jeg mistede min elskede farmor for 2 år siden,d. 17/12.Jeg havde købt julegave til hende,så den måtte jeg pakke ud og have byttet.

Det værste og mest groteske var dog,at lige inden hun døde havde hun nået at sende julekort,så dagen efter kom der et julekort ind af døren fra hende.Der brød jeg bare hulkende sammen,det var bare for ondt

Anmeld

22. december 2009

JustAnotherName

Pernilleh skriver:

Puha ja,jeg mistede min elskede farmor for 2 år siden,d. 17/12.Jeg havde købt julegave til hende,så den måtte jeg pakke ud og have byttet.

Det værste og mest groteske var dog,at lige inden hun døde havde hun nået at sende julekort,så dagen efter kom der et julekort ind af døren fra hende.Der brød jeg bare hulkende sammen,det var bare for ondt

PIV!! 

Ej, jeg kan lige forestille mig hvordan det som "salt i såret" må have været, at modtage et julekort fra sin elskede farmor ...velvidende at hun har sendt det mens hun var i live, og så døde dagen før man modtog det... Puha

Jeg kan hyle bare når jeg modtager kort fra folk som stadig er i live.
Så at modtage ét fra hende LIGE ovenpå hendes død, må have været så ambivalent - både sårende svært og også rørende dejligt på én gang.

Anmeld

22. december 2009

katrine26

Det var da trist at høre hun er død, nåe hun ikke er særlig gammel.

Kender alt til at folk dør i jule mdr det er ikke sjovt, var selv til begravelse den 23 dec. her for et par år siden, det var min farfars søster som var død.

Det var meget ambivilent at skulle i kirke den 23 dec. men også smukt på en eller anden måde. 

katrine26

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.