Gåvogn??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

21. december 2009

Christinahr

Pia skriver:

Vi gir vores datter på 6 mdr sådan en i julegave..

Som de sagde til os i ønskebørn, hvis den  blir brugt med måde og fornuft, så skader det ikke dit barn..

Jeg syntes det er en kanon "aflastning " når man lige har brug for det..
Brugte også en til min ældste datter og hun er altså ikke spasser barn eller går på sine tåspidser..

Kh Pia.

Det ville da også være mærkeligt hvis sælgerne stod og frarådede deres egne vare, ikk?

Når diverse eksperter som fx. sundhedsplejerske fraråder det er det jo nok en grund til det.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. december 2009

TbCp

hc=k skriver:

Hej piger.

Min dreng kan ikke kravle og det kan godt være lidt anstrængende at skulle stå med ham på armen mens man vasker op eller laver andre nødvendige ting, for ikke at sige at det jo er umuligt. Jeg har snakket med min kæreste om det og jeg har foreslået en gåvogn ( en af dem man kan sættte ham i og så kan han bevæge sig lidt rundt selv i de 5 minutter opvasken tager), men han sagde NEJ!!! Hans agument er at det kun er spasserbørn det har sådan en Jeg blev vildt sur og sagde at det kunne han da ikke mene og at jeg selv havde sådan en da jeg var lille. Det ville bare gøre min hverdag meget nemmere tror jeg, kæresten er jo ikke hjemme om dagen så han er jo ikke til meget hjælp..

Er det ikke bare en latterlig begrundelse??

Ja jeg ved ikke jeg trængte bare til at fortælle det

Der er rigtig mange meninger om gåvogne.

Jeg snakkede med min søster om det, hun er fys og havde selv en til sin søn.
"De kloge" fraråder den, men jeg tror simpelthen det er fordi der er nogle mennesker der ikke kan finde ud af at begrænse brugen og derfor ville bruge gåvognen som babysitter.

Sidder de kun i den kort tror jeg, personligt, ikke at der sker noget ved det. Og det giver lige forældrene armene frie til at ordne lidt.

Liva elskede sin og skraldgrinede når hun for rundt i den

Anmeld

21. december 2009

JustAnotherName

Mine børn har ikke haft såan én. Og det får de heller ikke!

Jeg synes det er en unaturlig måde at fremme en proces på, som nok skal komme af sig selv.
Og så synes jeg, at de kræver en del gulvplads, så den simpelthen fylder for meget!

Jeg har dog intet imod hvad andre mener og gør.
"Fordommene" om hvorvidt gåvognen er god eller skadelig, spiller ikke ind for mig.
Det er mere min egen personlige holdning, at jeg ikke ser fidusen med sådan én...

Din søn kunne vel komme i sin højstol lidt - så skråstol - eller kravlegård - eller bare ligge på et tæppe med legesager. Eller et aktivitetscenter. Eller sidde på skødet. Alternativt komme i bæresele nu og da. Eller sidde/ligge selv dér hvor du nu opholder dig ??

Anmeld

21. december 2009

Corn

Vi hævede gåvognen, så han ikke kunne nå jorden. Så var det egentlig bare en stol, men hvis han så var placeret et sted hvor han kunne pille, fx i et køkkenskab med gryder, mens jeg tog opvasken, så var alle glade og tilfredse.

Anmeld

21. december 2009

Mussen2

Det er lidt som med så mange andre ting, ex. hoppegynger

Sp fraråder det ikke, men i stedet for anbefaler de det ikke og det bunder jo i at de ikke kan sikre sig at folk bruger den med måde.

Når alt bliver brugt med måde, kan det være fornuftigt nok

Ligesom at alt som ikke bliver brugt med måde ikke er fornuftigt

Anmeld

21. december 2009

Mira0911

Bare da jeg nævnte gåvogn overfor min sp, vente hun det hvide ud af øjnene....

Sp'r har mange forskellige meninger om de gåvogne... Om min får en gåvogn, det tror jeg ikke... Hun skal lære selv og gå, og aktivere sig fint, men jeg laver noget husligt...

Anmeld

21. december 2009

LotteGabriella

hc=k skriver:

Hej piger.

Min dreng kan ikke kravle og det kan godt være lidt anstrængende at skulle stå med ham på armen mens man vasker op eller laver andre nødvendige ting, for ikke at sige at det jo er umuligt. Jeg har snakket med min kæreste om det og jeg har foreslået en gåvogn ( en af dem man kan sættte ham i og så kan han bevæge sig lidt rundt selv i de 5 minutter opvasken tager), men han sagde NEJ!!! Hans agument er at det kun er spasserbørn det har sådan en Jeg blev vildt sur og sagde at det kunne han da ikke mene og at jeg selv havde sådan en da jeg var lille. Det ville bare gøre min hverdag meget nemmere tror jeg, kæresten er jo ikke hjemme om dagen så han er jo ikke til meget hjælp..

Er det ikke bare en latterlig begrundelse??

Ja jeg ved ikke jeg trængte bare til at fortælle det

Den gang Daniella ikke kravlede der lå hun på et aktivitetstæppe og hyggede sig imens jeg ordnede opvasken mv. 

Hun skulle nok gøre mig opmærksom på når hun ikke gad aktiverer sig selv mere men hun var heldigvis god til det

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.